Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@02:01:56 GMT

اومیکرون سادگی سرماخوردگی را ندارد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۵۶۱۹

اومیکرون سادگی سرماخوردگی را ندارد

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -علیرضا شریفی گفت: با ورود شهرستان مشگین‌شهر به رنگ خطر قرمز به نظر می‌رسد سایر شهرستان‌ها نیز در هفته جاری به رنگ قرمز درآیند چرا که به شدت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک در سطح استان پایین آمده است.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بی‌احتیاطی مردم را در گسترش سویه اومیکرون بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: آن‌هایی که فکر می‌کنند اومیکرون شبیه سرماخوردگی است، سخت در اشتباه هستند چرا که اومیکرون با شدت بالا فوتی به همراه دارد و اگر بی‌احتیاطی‌ها ادامه پیدا کند، این سویه حتی از دلتا و سایر سویه‌ها نیز خطرناک‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او تزریق دز سوم ۹۰ درصد در پیشگیری از شیوع این بیماری مؤثر خواهد بود و تعداد فوتی‌ها را نیز تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

شریفی میزان سرایت‌پذیری این سویه را ۵ برابر سایر سویه‌ها اعلام کرد و گفت: ما خیز خطرناکی را در پیک ششم کرونا شاهد هستیم و اگر مردم زدن ماسک حتی ۲ ماسک استاندارد و رعایت سایر موازین بهداشتی را مورد توجه قرار ندهند، گرفتاری بیش از این خواهد بود.

او درگیری کودکان را در این سویه بیشتر از سایر مواقع اعلام می‌کند و می‌گوید: در ستاد کرونای استان تصمیم بر این شده تا محدودیت‌های کرونایی دوباره بازگردند و حضور در اماکن پرتردد و پرتراکم به حداقل برسد.

شریفی گفت: ما راهی جز اعمال محدودیت‌های کرونایی نخواهیم داشت و باید دستورالعمل‌های جدید هر چه سریع‌تر ابلاغ شده و همه مردم سعی کنند تا موازین بهداشتی را رعایت کنند.

به گفته او، به غیر از اصلاندوز، اردبیل و پارس‌آباد در وضعیت نارنجی و سایر شهر‌ها نیز در وضعیت زرد قرار دارند که اگر همچنان غفلت‌ها و بی‌احتیاطی‌ها در عدم رعایت موازین بهداشتی ادامه پیدا کند ما با ورود شهر‌های دیگر استان به وضعیت قرمز نیز روبه‌رو خواهیم شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سویه امیکرون اعمال محدودیت های کرونایی رعایت دستورالعمل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی محمدی شامگاه سه شنبه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گناوه ضمن تقدیر از اجرای طرح «نور» از حمایت جامعه دینی و بانوان این سرزمین که در روزگارانی شاهد کشف حجاب رضاخانی بودند خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه در این دیدار که به پاس اجرای طرح ملی نور صورت گرفت، افزود: دشمن برای فتح خاکریزهای معنوی به این دسیسه شیطانی متوسل شده که جامعه دینی ما را به چالش بکشاند ولی با هوشیاری مردم و بخصوص بانوان این سرزمین، فرصت از دشمن گرفته شده وبا رعایت عفت، حجاب و پاکدامنی تیر خلاص را به قلب شیطان افکنده اند.

وی گفت: فلسفه حجاب در اسلام علاوه بر امنیت جامعه به امنیت خانواده نیز کمک می کند و از دستورات دین مبین اسلام رعایت این واجب شرعی است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه طرح عفاف و حجاب «نور»، خنثی کننده توطئه های دشمن برای رسیدن به اهداف خود است، افزود: طرح نور، طرحی برای تکریم زنان جامعه است.

دراین دیدار از فرمانده نیروی انتظامی و جانشین انتظامی شهرستان تقدیر شد.

کد خبر 6093678

دیگر خبرها

  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • «نون خ» چه خط‌قرمزهایی را رعایت کرد؟
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز