Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:52:43 GMT

خبرهای شهرستان های استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۶۰۴۴

خبرهای شهرستان های استان بوشهر

۹ سامانه الکترونیکی در بندر بوشهر طراحی و بکارگیری شد

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون با طراحی و بکارگیری ۶ سامانه الکترونیک گامی بلند برای معرفی به عنوان نخستین بندر الکترونیک و هوشمند کشور برداشته است.

به گزارش ایرنا، سیاوش ارجمندزاده روز یکشنبه در آیین راه‌اندازی سامانه‌های یاد شده اظهار کرد: همچنین طراحی و بکارگیری پنج سامانه دیگر نیز در این بندر در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سامانه مدیریت تخلیه و بارگیری از دستاوردهای مهم اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای ایجاد بندر هوشمند است که جلوگیری از فعالیت شرکت‌های تعلیق شده، ساماندهی نیروهای کار شرکت‌های تخلیه و بارگیری، ثبت تخلفات شرکت‌های تخلیه و بارگیری و داشبورد وضعیت حضور شرکت‌های تخلیه و بارگیری در اسکله از قابلیت‌های مهم این سامانه به شمار می‌رود.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: یکی دیگر از سامانه‌های تولید شده در ۹ ماه اخیر بانک قوانین و مقررات است که قابلیت‌های این سامانه شامل درج و نگهداری آرشیو الکترونیکی همه قوانین و مقررات، امکان افزودن پیوست به قانون، قابلیت جستجوی پیشرفته، تفکیک بانک‌ قوانین بر اساس ادارات مختلف و امکان درج قوانین اشتراکی برای همه ادارات است.
ارجمندزاده ادامه داد: توسعه و تکامل سامانه مدیریت تردد کامیون از دیگر اقدام‌های انجام شده است که در این اقدام تکامل سامانه به میزان ۵۰ درصد، افزایش سرویس‌های بیرونی- درونی و  افزایش فرایندهای تحت پوشش بخوبی محقق شده است.
وی عنوان کرد: همچنین با راه‌اندازی سامانه مدیریت و ساماندهی لنج‌ها امکان ثبت و مدیریت همه اطلاعات لنج ها، فراهم شده است.

ارجمندزاده افزود: با راه‌اندازی سامانه احراز هویت خدمات بندری امکان نگهداری همه اسناد هویتی معتبر، امکان رهگیری وضعیت هویتی اشخاص نیازمند خدمات بندری و تفکیک اسناد هویتی به سه دسته معرفی نامه وکالت‌نامه و توقیف محقق شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ارتباط با زیرسامانه های تولید شده در ۹ ماهه اخیر نیز عنوان کرد: یکی از زیرسامانه‌های تولیدی شامل داشبورد مدیریتی(تصمیم یار مدیریتی) است که گزارش‌گیری در بازه زمانی مختلف را بر اساس نمودارهای دایره‌ای، خطی و میله‌ای را انجام می‌دهد.

ارجمندزاده گفت: دیگر زیرسامانه تولید شده نقشه برخط عملیات بندر است که پایش لحظه‌ای عملیات بندری را روی نقشه انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: سرویس سامانه احراز هویت به سامانه مدیریت تردد که عدم ارائه خدمات به توقیفی‌ها را انجام و منجر به هوشمندی فرایندها شده، از دیگر سرویس‌های ایجاد شده در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است.

وی گفت: از دیگر زیرسامانه‌های تولیدی می توان به توسعه خدمات الکترونیک سامانه احراز هویت خدمات بندری (با قابلیت حذف مراجعات حضوری صاحبان کالا و نمایندگان آنها) و توسعه بخش غیر کانتینری و خدمات دریایی در سامانه احراز هویت اشاره کرد.

ارجمندزاده ادامه داد: در حوزه برنامه های آتی برای توسعه سامانه های هوشمند، در راستای «رویکرد کلان هوشمندسازی عملیات و حذف مراجعات حضوری ارباب رجوع»؛ سامانه مدیریت هوشمند اسکله (لیست بندی شناورها بر اساس ظرفیت، آبخور و متراژ، بررسی وضعیت انبار و نوبت های تخلیه و بارگیری از انبارها، ارتباط با سامانه مدیریت تردد کامیون و سامانه تخلیه و بارگیری و ایجاد هماهنگی و یکپارچگی بین بخش‌های ذینفع جهت عملیات جابجایی شناور) در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: در حوزه مدیریت هوشمند اسکله همچنین راه‌اندازی نوبت‌دهی هوشمند در اسکله، پایش انبارها و اسکله با ابزارهای هوشمند و برقراری ارتباط بین سامانه‌های مختلف برای هوشمندسازی کامل فرایندها در دستور کار قرار دارد.

شهردارگناوه: ساختمان پایگاه امداددریایی هلال احمر تخریب می‌شود

شهردار بندر گناوه گفت:  طبق توافق صورت گرفته با جمعیت هلال احمر  ساختمان پایگاه امداد و نجات دریایی این بندر به علت قرار گرفتن در مسیر یکی از خیابان‌های اصلی شهر که به نقطه‌ای حادثه خیز در آمده، تخریب خواهد شد.

جواد رستمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به قرارگرفتن ساختمان پایگاه امداد ونجات دریایی هلال احمر در مسیر خیابان ۳۰ متری "خور" در نزدیکی حوضچه شناورها و وقوع سوانح متعدد در این نقطه خطرناک ترافیکی، رایزنی‌های گسترده‌ای برای بازگشایی این مسیر صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: در نشستی که در روز جاری با مدیران جمعیت هلال احمر استان و شهرستان برگزار شد توافقات لازم برای تخریب این ساختمان به عمل آمد.
شهردار گناوه گفت: در این ارتباط شهرداری گناوه برای تامین سلامت و ایمنی همشهریان با  رفع نقاط خطرناک ترافیکی و بهبود مبلمان شهری، بزودی به تخریب ساختمان امدادجاده ای هلال احمر منطبق با توافقات به عمل آمده اقدام خواهد کرد.

وی یادآورشد: خیابان ۳۰ متری خور در نزدیکی حوضچه شناورها روزانه شاهد تردد خودروهای زیادی است که ساختمان امدادو نجات دریایی به علت قرار گرفتن دراین مسیر، برای دید رانندگان در زمان عبور مشکل ایجاد کرده است.

شهر ساحلی گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

دفتر خدمات الکترونیک قضایی در دیلم راه‌اندازی شد

در ششمین روز از گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، دفتر خدمات الکترونیک قضایی در بندردیلم استان بوشهر افتتاح شد.

 به گزارش ایرنا، رئیس دادگستری دیلم در این آیین گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با محوریت تسهیل مراجعه های عموم مردم به منظور جلوگیری در اتلاف زمان چند سالی است که در جوار محاکم تاسیس شده‌اند که این شهرستان  هم از این دفتر خدماتی به مناسبت دهه مبارک فجر برخوردار می‌شود.
مهدی بهشتیان افزود: دسترسی آسان‌تر مردم در فضای مناسب به خدمات الکترونیک قضایی، ثبت دادخواست‌های حقوقی، ثبت تجدید نظرخواهی، پیگیری روند رسیدگی به دعاوی، ثبت اطلاعات و ارائه شناسه قضایی، ثبت نام و ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا به‌ عنوان مقدمه‌ای برای ابلاغ الکترونیک و ثبت اظهارنامه از جمله خدماتی است که در این دفاتر به شهروندان ارائه می‌شود.

وی گفت: کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه‎جویی در وقت و هزینه گروه‌های هدف، شفاف سازی فرایندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و استفاده شهروندان از فرصت­‌های برابر با رفع موانع اداری از دیگر  اهداف راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی در این شهرستان است.

شهرستان دیلم در انتهای شمال استان بوشهر قرار دارد.

برچسب‌ها شهرداری گناوه بوشهر دیلم سازمان بنادر و دریانوردی گناوه خدمات الکترونیک قضایی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری گناوه بوشهر دیلم شهرداری گناوه بوشهر دیلم سازمان بنادر و دریانوردی گناوه خدمات الکترونیک قضایی سازمان امداد و نجات هلال احمر بنادر و دریانوردی استان بوشهر خدمات الکترونیک قضایی تخلیه و بارگیری سامانه احراز هویت سامانه مدیریت راه اندازی دفتر خدمات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محبوبه شهریاری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از نظر رشد ترددهای بین استانی در سال گذشته، بوشهر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش تحلیلی وضعیت ترددهای جاده ای کشور طی سال گذشته، ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته که رتبه دوم را داشته است.

شهریاری افزود: طبق آمار سامانه های ترددشمار، طی سال گذشته ۲۵ میلیون تردد بین استانی در بوشهر ثبت شد که بیشترین میزان آن مربوط به ماه‌های فروردین و آذر ماه بوده است.

وی در خصوص ترددهای بین استانی در اولین ماه سال جاری نیز بیان کرد: در فروردین ماه یک میلیون و ۳۸۰ هزار خودرو وارد استان و همین میزان خارج شده که در مقایسه با پارسال به ترتیب ۱۱ درصد و ۸ درصد رشد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۴ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

کد خبر 6093852

دیگر خبرها

  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه