Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سال گذشته، نخستین جشنواره رفیق خوشبخت ما به پاس نکوداشت خدمات کم نظیر سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب دو رویداد ملی جشنواره فرهنگی و هنری با هدف تولید آثار و فرآورده های فرهنگی توسط هنرمندان جوان به منظور تبیین مبانی فکری و معرفی سبک زندگی حاج قاسم در ارتباط با اهداف جمعیت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پویش ملی «چلچراغ» نیز به نیت نذر حداقل ۴۰ کار خیر و خدمت عام المنفعه توسط جوانان و مخاطبان این طرح به نیابت از این شهید عزیز اجرا شد و بیش از ۴۳ هزار و ۶۰۰ اثر هنری به دبیرخانه جشنواره ارسال و قریب به ۶۱ هزار و ۴۰۰ نفر نیز در پویش ملی چلچراغ شرکت کردند.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم افتتاحیه دومین یادواره «رفیق خوشبخت ما»، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی اصل بشردوستی را تعریف کرد و همیشه بر آن پایبند بود.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی روحیه داوطلبی داشت و همه زندگی خود را با دیگران تقسیم می‌کرد و در حقیقت قاسم بود. او همیشه سختی ها و مشقت ها را برای خود انتخاب می‌کرد و آرامش و آسایش را به مردم اعطا می‌کرد. خوب تقسیم می‌کرد، شجاع و مخلص بود و هیچ گاه به دنبال مطرح شدن نبود و همیشه با تدبیر و اخلاص عمل می‌کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی همیشه از تظاهر و تکبر به دور بود که این موارد نیز از نشانه‌های یک داوطلب است. حاج قاسم سلیمانی پشتیبان بزرگ جبهه مقاومت و حامی مظلومان بود و هیچ گاه نیز از این عرصه عقب نشینی نکرد.

کولیوند ادامه داد: امروز نیز هلال احمر با الگو قراردادن حاج قاسم سلیمانی به محرومان و افراد مظلوم کمک می‌کند. همه ما شاهد بودیم که شهید سلیمانی پس از وقوع سیل با حضور در میان مردم به آنها خدمت و دل آنها را شاد می‌کرد. امروز نیز بر ما واجب است که راه این شهید را ادامه داده و دل محرومان و مظلومان را شاد کنیم.

وی افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی سبب شد تا دشمنان در مقابل عظمت ملت ایران تسلیم شده و کشور ایران در جهان مطرح شود. در عمل شهید سلیمانی همواره تکریم ارزش‌های انقلاب مشاهده می‌شد و امروز نیز داوطلبان جمعیت هلال احمر باید با کردار خود نماد ارزش‌های انقلاب اسلامی باشند. شهید سلیمانی نقشی اساسی در ایجاد بصیرت و وحدت در میان مردم داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی، گفت: حاج قاسم نماد امید، استقامت و پیروزی برای جوانان بود و جوانان با تاسی از ایشان به این سطح رسیدند که می‌توان به پیروزی دست یافت و بر مشکلات غلبه کرد.

کولیوند تصریح کرد: مجموعه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امروز می‌خواهد مسیر حاج قاسم سلیمانی را در پیش گیرد و با الگو قراردادن ایشان مسیر تعالی را طی کند و در همین راستا جشنواره «رفیق خوشبخت ما» برگزار شد تا جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر هر کدام 40 اقدام خیرخواهانه به نیت حاج قاسم سلیمانی انجام دهند تا به برکت شهید سلیمانی و این اقدامات خیرخواهانه گره‌ای از مشکلات مردم باز شود.

محمد گلفشان، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر نیز در افتتاحیه این یادواره بزرگ گفت: در سال ۱۳۹۹ یادواره «رفیق خوشبخت‌ما» برای نخستین بار به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

وی افزود: امسال با تاکید رئیس جمعیت و نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، تصمیم برآن شد که این یادواره بزرگ محدود به ایران نباشد و بنابراین امروز دومین یادواره ملی و بین‌المللی «رفیق خوشبخت‌ما» در ایام‌الله دهه فجر آغاز به کار می‌کند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: اختتامیه این یادواره ۲۵ تیر ۱۴۰۱ مصاف با میلاد  امام (ع) برگزار خواهد شد.

گل‌فشان یادآوری کرد: ابراز احساسات و علاقه جوانان و نوجوانان ایران به شهید سلیمانی با استقبال خوب از این یادواره مواجه و باعث شد رویداد دوم را با کیفیت بسیار بالاتر برای  آشنایی هر چه بیشتر آحاد جامعه به خصوص نسل جوان با سبک زندگی و الگوی رفتاری اخلاقی و تربیتی سردار دل ها در سطح جامعه ملی و بین‌المللی اجرا کنیم.

گل‌فشان افزود: امسال دبیرخانه برگزاری یادواره ملی و بین‌المللی «رفیق خوشبخت ما» در استان قزوین است و جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز مسئولیت پویش چلچراغ را به عهده دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رفیق خوشبخت ما هلال احمر گره گشایی از مردم شهید حاج قاسم سلیمانی جمعیت هلال احمر رفیق خوشبخت ما شهید سلیمانی رئیس جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از صدا و سیما، محمد عشقی اظهار کرد: در ساعت ۱۹ شب گذشته با دریافت خبری مبنی بر گیر افتادن ۱۸ نفر در سیل روستای شادکام، دو تیم امدادی سیلاب و کوهستان هلال احمر شهرستان بافق با ۳ خودرو امدادی به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با استفاده از تجهیزات کارگاه این افراد را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد بیان کرد: همچنین قبل از این حادثه ساعت ۱۶ دیروز تیم‌های امدادی به روستای قطرم بافق اعزام و پس از رهاسازی چندین خودرو گرفتار در سیل و خارج نمودن افراد از منازل متأثر از رودخانه‌ها تا پاسی از شب تلاش و خدمات رسانی کردند.

کد خبر 747969

دیگر خبرها

  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد