Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@02:51:50 GMT

اصولی: به مشاور عزیزی‌خادم و حامیانش هشدار می‌دهم

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۶۵۳۲

اصولی: به مشاور عزیزی‌خادم و حامیانش هشدار می‌دهم

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: مشاور فدراسیون باید بداند ما فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران هستیم نه اینکه برای خودمان جزیره مستقل تشکیل دهیم.

به گزارش مشرق، احسان اصولی در خصوص اتفاقاتی که طی روزهای اخیر در اظهارات احمدرضا براتی، غلامرضا رفیعی و حتی احسان قاضی‌زاده هاشمی پیرامون اساسنامه این فدراسیون مطرح شده و اینکه آیا وی به عنوان عضو هیأت رئیسه با اظهارات مشاور حقوقی فدراسیون موافق است یا مخالف، اظهار داشت:‌ این دوستانی که در قالب مشاور در فدراسیون صحبت می‌کنند جایگاه‌شان جایگاه روشنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسف هستم فردی که عنوان مشاور دارد به خودش این اجازه را می‌دهد که به احمدرضا براتی عضو هیأت رئیسه فدراسیون و منتخب مجمع که یک مقام رسمی مورد تأیید فیفا است توهین و جسارت کند آن هم به صورت مکرر. 

وی افزود: رفتار رفیعی به عنوان مشاور فدراسیون را به هیچ‌وجه تأیید نمی‌کنم، چون او با اظهاراتش برای فدراسیون  مشکلات و معضلات را افزایش می‌دهد. لازم است به این فرد گوشزد شود که ما فدراسیون جمهوری اسلامی ایران هستیم. جمهوری اسلامی ایران معنی و تعریف روشنی دارد. اینکه رفیعی با اظهاراتش فدراسیون را در تقابل با مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از سه قوه تشکیل‌دهنده نظام جمهوری اسلامی ایران که بنا بر فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)  مجلس را در رأس امور می‌دانستند، قرار بدهد، کار غیرحرفه‌ای محسوب می‌شود و این مورد تایید اکثریت هیئت رئیسه نیست.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تأکید کرد: رفیعی با چه مجوزی به خودش اجازه می‌دهد که به عضو هیأت رئیسه فدراسیون توهین کند؟ یک نفر در تلویزیون به نمایندگان مجلس جسارت می‌کند و رفیعی هم در رسانه‌ها و سایت فدراسیون این کار را انجام می‌دهد. باید تأکید کنم این نوع رفتار و بیان به هیچ عنوان مورد تأیید اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نیست و من توصیه می‌کنم رفیعیِ حقوقدان بیش از اینکه درباره این مباحث ورود کند، یکبار اساسنامه را مطالعه کند. او در بخش تعاریف نگاه و مطالعه کند که هیأت رئیسه فدراسیون چه جایگاهی دارد. در واقع بعد از مجمع، دومین مقام عالی‌رتبه فدراسیون در فاز اجرایی و تصمیم‌گیری هیأت رئیسه محسوب می‌شود.  رفیعی در جایگاه مشاور به خودش اجازه می‌دهد هرگونه صحبتی که برای این فدراسیون هزینه‌بر است به زبان بیاورد. 

وی تصریح کرد: در حالی که مسئولیت کار به عهده ما است، اما یک مشاور به نمایندگان مجلس توهین می‌کند. این مسائل سیاست ما و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نیست و اکثریت اعضای هیأت رئیسه نسبت به این اظهارات معترض هستند. رفیعی به عضو حقوقدان هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال (براتی) هرگونه حرف بی‌ربط را می‌زند ولی به او اخطار می‌دهیم که رفتارش را اصلاح کند. کسانی هم که از او حمایت می‌کنند باید این موضوع را بدانند. اینکه دوستان یک قالب رفتاری و گفتاری را که هنجارشکنانه است وارد فوتبال کرده و این رشته را در سطح ملی دچار مشکل می‌کنند، به هیچ عنوان حرف اعضای هیأت رئیسه نیست و همه باید بدانند دوستان ما در مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی کمک حال ما بوده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

دلیل سکوت ۴ ماهه پس از رأی دیوان عدالت و درخواست از مجلس چه بود؟/ ابهامی دیگر در فدراسیونِ گنجشک رنگ‌کن! +عکس

اصولی تأکید کرد: همین چند روز پیش بود که دولت در بحث پاداش‌ها به فدراسیون فوتبال کمک کرد و بازیکنان تیم ملی پاداش صعود به جام جهانی را دریافت کردند. مگر می‌شود فدراسیون فوتبال بدون حمایت دولت و مجلس به اهداف مهمی دست پیدا کند؟ در هیچ کجای دنیا شما چنین مسئله‌ای را نمی‌بینید. در غرب آسیا و خلیج‌فارس تمام فدراسیون‌ها با کمک دولت‌هایشان فوتبالشان را توسعه می‌دهند، اما من نمی‌دانم آقایان چه تصوری کردند که مجلس و دولت را نادیده می‌گیرند. تا کسی صحبت می‌کند بلافاصله علم تعلیق را در دست می‌گیرند و تهدید می‌کنند که صحبت‌ها ترجمه و به فیفا ارسال می‌شود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: این چه نوع طرز فکر و صحبت کردن است؟ هم در اساسنامه فیفا و هم در اساسنامه‌ای که به تصویب مجمع رسیده و در حال حاضر ملاک است، احترام به قوانین داخلی کشورها به عنوان یک اصل تأکید شده و تمامی اهداف و برنامه‌های فدراسیون باید روی این موضوع شکل بگیرد، ولی آقایان به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار ما هیچ تبعیتی از قوانین نداریم و می‌خواهیم برای خودمان جزیره مستقل تشکیل بدهیم. باز هم تأکید می‌کنم این نوع رفتارها و اظهارات به هیچ وجه مورد تأیید اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نیست و ما این رویکرد را نمی‌پسندیم. به کمک مجلس و دولت محترم نیازمندیم تا بتوانیم فوتبال ملی‌مان را توسعه بدهیم. خوب است که آقای رفیعی و دوستانش در مورد مسائلی صحبت کنند که از آن مطلع هستند. جایی که فیفا پاسخ فدراسیون فوتبال ما را نمی‌دهد و مطالبات باشگاه‌های ما را که زیر نظر فیفا برگزار می‌شود پرداخت نمی‌کند اما وقتی دلیل آن را سؤال می‌کنیم می‌گویند به خاطر تحریم خزانه‌داری آمریکا نمی‌توانید پولتان را بگیرید. سؤال من این است آیا خزانه‌داری آمریکا می‌تواند در فوتبال دخالت کند آن وقت نماینده مجلس ما نمی‌تواند در مورد فوتبال نظر بدهد؟

وی با انتقاد از رفتارهای مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: سؤالی که از رفیعی به عنوان مشاور فدراسیون دارم این است چرا نامه‌ای که فیفا پیرامون اساسنامه به فدراسیون فوتبال زده دراختیار منِ عضو هیأت رئیسه قرار نمی‌دهید؟ من و دیگر دوستان این موضوع را مطالبه کردیم، اما نامه به ما ارائه نشده است. من در جایگاه رسمی که مورد تأیید فیفا است نمی‌توانم نامه را دراختیار داشته باشم، اما رفیعی به عنوان مشاور فدراسیون می‌تواند نامه را دراختیار داشته باشد؟ منِ عضو هیأت رئیسه باید بدانم فیفا در مورد اساسنامه چه اعلام کرده است. اگر ابهامی در این موضوع وجود ندارد چرا نامه را دراختیار ما قرار نمی‌دهید؟ اگر هم ابهامی وجود دارد، چرا رفتارهایی می‌کنید که برای فدراسیون فقط هزینه در پی دارد؟ یا رفیعی نمی‌داند ماجرا چیست و یا با آگاهی و به صورت هدفمند، فدراسیون فوتبال ما را به سمت و سویی می‌برد که در تقابل با نهادهایی مثل مجلس شورای اسلامی و دولت قرار بدهد. البته اعضای هیأت رئیسه به هیچ عنوان اجازه چنین کاری را نخواهند داد و مطمئناً برخورد لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.رفیعی از چه کسی مجوز دارد و از چه کسی تأییدیه گرفته که علیه افراد مختلف موضع‌گیری می‌کند؟ او در بحث‌های مهم و راهبردی و تعیین‌کننده اظهارنظرهایی انجام داده که نباید این کار را انجام می‌داد.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چرا فدراسیون ایمیل فیفا را منتشر نمی‌کند، گفت: رفیعی ظاهراً طوری رفتار می‌کند که روزهای پیش‌رو را نمی‌بیند. به هر حال تاریخ 10 اسفند فرامی‌رسد ولی با این مصاحبه‌های بی‌ربط فدراسیون دچار مشکل می‌شود. هیأت رئیسه بعد از مجمع بالاترین رکن مرجع تصمیم‌گیری است و در ماده 35 اساسنامه و در بند 2 ماده 20 اساسنامه هم به آن اشاره شده و بهتر است فردی مثل رفیعی این مسائل را مطالعه و سپس به عضو هیأت رئیسه حمله کند. با این صحبت‌های نمایشی مسائل جلو نمی‌رود و مشکلات حل نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا زمان جلسه هیأت رئیسه برای بررسی چنین مسائلی مشخص شده یا خیر، گفت: هنوز زمانی مشخص نشده اما این در برنامه کاری اعضای هیأت رئیسه قرار گرفته و در این خصوص برنامه‌های لازم هماهنگ خواهد شد. در بحث جهت‌گیری‌ها باید اهداف مشترک پیش برود و درست نیست یک نفر رفترهای ناصوابی انجام بدهد.این نوع جهت‌گیری، فدراسیون فوتبال را به ناکجا آباد خواهد برد، اما مطمئنا باید در بخش‌های مختلف فدراسیون اصلاح شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت احمدرضا براتی احسان اصولی غلامرضا رفیعی خزانه داری آمریکا اساسنامه فدراسیون فوتبال خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال عضو هیأت رئیسه فدراسیون جمهوری اسلامی ایران اعضای هیأت رئیسه مشاور فدراسیون عنوان مشاور مورد تأیید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاوران رئیس فدراسیون والیبال معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، در راستای سیاست کلان و جدید فدراسیون مبنی بر چابک‌سازی تشکیلات اداری همراه با تخصص‌گرایی و استفاده از افراد مختصص با توجه به حوزه اختیارات و وظایف تعیین شده و به منظور بالا بردن راندمان فعالیت‌ها، سید میلاد تقوی رییس فدراسیون والیبال طی احکامی جداگانه امیر طلوع‌کیان، مرتضی افجه‌ای، مریم حسابی و حرمت اصغری را به سمت مشاوران اجرایی خود منصوب کرد.

بر این اساس امیر طلوع‌کیان به عنوان مشاور مسابقات و مقررات بین‌المللی فدراسیون والیبال، مرتضی افجه‌ای به عنوان مشاور فن‌آوری و اطلاعات فدراسیون والیبال، مریم حسابی به عنوان مشاور روابط بین‌الملل رئیس فدراسیون والیبال و دکتر حرمت اصغری به عنوان مشاور امور مدیریت منابع انسانی فدراسیون والیبال منصوب شدند.

کد خبر 6092250 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال، VAR و جانشین حمید مطهری
  • توضیحات اصولی درباره انتخاب سرمربیان، VAR و جانشین مطهری
  • سخنگوی فدراسیون فوتبال: درخواست حواله خودرو برای قهرمانان فوتسال را پیگیری می کنیم
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • اصولی: از فردا به فکر جام جهانی هستیم
  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • مشاوران رئیس فدراسیون والیبال معرفی شدند
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد