Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شاهین زارع مدیر متالورژی، طراحی و توسعه محصولات شرکت فولاد هرمزگان، با اعلام خبر برگزاری دومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در سوم و چهارم اسفندماه به صورت مجازی و حضوری در بندرعباس به بیان گوشه‌ای از برنامه‌های این کنفرانس و چشم‌انداز برگزاری این کنفرانس پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزیده‌ای از این اظهارات در ادامه می‌آید:

** ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور ما به صورت سنتی وجود داشته و در سال های اخیر ارتقا پیدا کرده است ولی نیاز است که به این ارتباط عمق داده شود.

** صنعت فولاد در کشورمان علاوه بر مزیت‌های کلیدی و راهبردی، دارای اهمیت استراتژیکی نیز هست و لذا توسعه دانش توأمان با تجربه در این حوزه از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

** ارتقای کیفیت محصولات تولیدی فولادی و کاهش بهای تمام شده دو اولویت مهم صنعت فولادی کشورمان است که بقای شرکت‌های فولادی را تضمین می‌کند.

** باید در افق تولید واحدهای فولادی کشور، هزینه تمام شده به ازای هر تن را کاهش دهیم تا بتوانیم بقای خودمان را در بازارهای آینده تضمین کنیم.

** در زمینه برخی از حوزه‌های مهم که برای ارتقای در فرآیندهای تولید به دانش تازه‌تری نیاز است، همکاری دانش‌بنیان‌ها را می‌طلبیم و لذا یکی از اهداف این کنفرانس، ارتباط گیری و ارتباط‌دهی و تقویت روابط میان بخش‌های علمی و فنی است.

** بسترهایی همچون بهره‌وی نیروی انسانی، ارتقای کیفیت تولید نهایی، فرآیندهای تولیدی، ارتقای تجهیزات و ... از جمله محورهایی که روز به روز به کار علمی دقیق‌تری در آنها نیاز داریم.

** محورهای همچوون تکنولوژی ها و دستاوردها در حوزه فولاد سازی و ریخته گری مداوم فولاد، شناسایی مشکلات و نیازهای تکنولوژی و بومی سازی قطعات در جهت رفع موانع تئوریک توسعه ای و فناورانه، شناسایی تمام متصدیان و متخصصان داخلی و خارجی در زمینه فولاد سازی و ریخته گری پیوسته و برنامه ریزی برای آینده، ارتباط بین صنعت و دانشگاه با نگاه تخصصی مورد نیاز صنعت فولاد کشور، توجه ویژه به نخبگان دانشگاهی فعال در حوزه فولاد سازی و ریخته گری مداوم و همچنین معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری در منطقه هرمزگان در خصوص تولید فولاد و نیازهای صنعتی فولاد سازان استان هرمزگان از اهداف اصلی کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم است.

برگزاری این کنفرانس می تواند دستاوردها و نیازهای خود را به اشتراک گذاشته و در جهت رفع مشکلات موثر باشد و همچنین در سال ۲۰۲۱ تولید فولاد ایران رتبه ۱۰ جهانی را کسب کرده و حضور در این سطح از تولید فولاد جهان نیاز است که کشور در برگزاری کنفرانس ها و هم اندیشی متخصصین این حوزه نیز پیشرو در جهان و صاحب نظر باشد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: فولاد هرمزگان بندرعباس هرمزگان کنفرانس ریخته گری و فولاد سازی و ریخته گری مداوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)

منبع: شرکت مبارکه اصفهان

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یزد؛ میزبان غول‌های صنعت نساجی
  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات