Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سعید شیخ‌زاده مدیر دوبلاژ و مجری تلویزیون با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ فیلم، سریال و انیمیشن برای پخش نوروز دوبله خواهند شد، توضیح داد: دوبله کارهای نوروزی را از یک هفته پیش کلید زده ایم که دقیقا تا روز عید ادامه خواهد داشت.

او گفت: فیلم‌های سینمایی خوبی که جزو فیلم های مطرح و پرفروش بوده اند، برای نوروز انتخاب شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از همین فیلم ها دوبله فیلمی است که من کار می کنم با عنوان «ونوم» (Venom) که محصول کشور آمریکاست و آقای سعید مظفری نقش اول آن را می گوید و همین طور با خانم مینو غزنوی برای دوبله این کار همکاری داریم.

این مدیر دوبلاژ درباره انتخاب این آثار توضیح داد: این آثار که برای نوروز دوبله می‌شوند، برای هر سلیقه‌ای در نظر گرفته شده اند؛ از آثار هالیوودی گرفته تا بالیوود. فیلم کره ای و فرانسوی هم میان آنها دیده می شود. سعی شده است فیلم های مناسب را از هر جای دنیا با هر سلیقه ای که اغلب محصول ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هستند، برای نوروز انتخاب کنند.  

او در پاسخ به اینکه چه میزان از آثار به ژانر کمدی و طنز اختصاص دارد، اظهار کرد: متاسفانه آثار خیلی کمی کمدی و طنز هستند. علت آن را هم نمی‌دانم. البته انیمیشن‌های زیادی داریم که خیلی خوب هستند یا برخی از فیلم های هندی رگه هایی از کمدی را دارند، اما بین فیلم ها کار کمدی به ندرت دیدم. فیلم های کمدی ممکن است از نظر چهارچوب برای خرید مشکل داشته باشند. به هر حال تلویزیون چهارچوب هایی را در نظر می گیرد. اما به طور کلی در بحث آثار کمدی، تلویزیون به سمت آثار داخلی رفته است. همه دوست دارند کمدی ببینند اما مگر چقدر کمدی هایی به عنوان مثال از جنس «دیدی» الان ساخته می شود؟ به طور کلی آمار ساخت فیلم کمدی و طنز در دنیا به شدت پایین آمده است.

این دوبلور اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ فیلم قرار است دوبله شود. جدا از این فیلم ها، مینی سریال و انیمیشن هم در حال دوبله است. سریال هایی که ۸ تا ۱۰ قسمتی هستند.

او در همین زمینه از دوبله یک مینی‌سریال با عنوان «یخ نازک» برای پخش نوروز خبر داد و گفت در این سریال با خانم شکوفنده به عنوان گوینده نقش اصلی همکاری داریم.

شیخ‌زاده درباره نحوه دوبله آثار نوروزی در شرایط کرونا، با بیان اینکه وضعیت نسبت به گذشته بهتر است، گفت: هرچند همه در استودیو حضور دارند اما نقش ها به صورت جدا ضبط می شود.

کد خبر 655335 برچسب‌ها صنعت دوبله تلویزیون - صدا و سیما فیلم و سریال خارجی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: صنعت دوبله تلویزیون صدا و سیما فیلم و سریال خارجی برای نوروز فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار

تین نیوز

سهم بخش حمل و نقل ریلی در جابجایی بار در سال 1401 تنها 8 درصد بود.

به گزارش تین نیوز، به تازگی کتابچه عملکرد، پایش و کنترل آماری اهم شاخص های کلیدی وزارت راه و شهرسازی در 12 ماهه سال 1401 ، منتشر شده است.

در این کتابچه و در بخش بررسی سهم بخش های مختلف حمل و نقل در جابجایی مسافر، بار و ترانزیت در سال 1401 مشخص شده که در این سال، سهم بخش حمل و نقل ریلی در جابجایی بار 8 درصد بوده است.

در همین سال بخش حمل و نقل جاده ای سهم 92 درصدی از جابجایی بار را به خود اختصاص داده است.

در بخش ترانزیت کالا نیز، سهم بخش حمل و نقل ریلی در ترانزیت کالا 13 درصد و سهم بخش جاده ای 87 درصد بوده است.

در جابجایی مسافر نیز، حمل و نقل ریلی تنها 17 درصد از سهم جابجایی مسافر را به خود اختصاص داده و این در حالی است که بخش حمل و نقل جاده ای 72.4 درصد از جابجایی مسافر را به عهده داشته است.

سهم بخش حمل و نقل هوایی در جابجایی مسافر نیز 10.6 درصد بوده است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آنچه در کتابچه عملکرد، پایش و کنترل آماری اهم شاخص های کلیدی وزارت راه و شهرسازی در 12 ماهه سال 1401 ، آمده است: همچنین مقایسه عملکرد سال 1401 شاخص های بخش حمل و نقل ریلی با بهترین رکورد ثبت شده طی 10 سال گذشته نشان می دهد، در سال 1401 جابجایی بار ( کل ) ریلی نسبت به سال بهترین رکورد ( سال 1399)  14 درصد کاهش عملکرد داشته است.

مقایسه عملکرد سال 1401 شاخص های بخش ریلی با بهترین رکورد ثبت شده طی 10 سال گذشته، نشان می دهد در سال 1401 ترانزیت ریلی نیز نسبت به بهترین سال رکورد ( سال 1400 ) 26 درصد کاهش عملکرد داشته است.

قابل ذکر است جابجایی مسافر ریلی در سال 1401 نسبت به بهترین سال رکورد ( سال 1398 ) به میزان 5 درصد افزایش عملکرد داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد