Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@03:06:11 GMT

همه چیز درباره وعده سبدگردانی با سود تضمینی!

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۶۶۷۴

همه چیز درباره وعده سبدگردانی با سود تضمینی!

دریافت کد بورسی آنلاین نخستین مرحله در فرایند سرمایه‌گذاری است. پس از دریافت کد بورسی، مسیرهای متعددی برای سرمایه‌گذاری در بورس وجود دارد که برخی از این مسیرها نه‌تنها نتیجه‌ای برای سرمایه‌گذار ندارد، بلکه حتی ممکن است منجر به ضرر و زیان مالی سنگینی هم بشود.

روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس

قبل هر از چیز برای اینکه از ضرر و زیان در بورس پیشگیری کنید، لازم است با روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمایه‌گذاری در بورس به دو شیوه مستقیم و غیرمستقیم امکان‌پذیر است. در روش مستقیم، سرمایه‌گذارانی که از دانش و البته زمان کافی برای مدیریت پرتفوی خود برخوردار هستند، پس از دریافت کد بورسی آنلاین اقدام به انتخاب بهترین سهام برای خرید کرده و فرایند سرمایه‌گذاری را با توجه به ترجیحات و اهداف خود پیش می‌برند. در مقابل، روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم را داریم. در این روش افراد از خدمات مدیریت دارایی از قبیل سبدگردانی یا خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک استفاده می‌کنند.

سبدگردانی یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم به شمار می‌رود، اما بسیار اهمیت دارد که متقاضیان این دسته از خدمات، پیش از انتخاب یک سبدگردان نکاتی را در نظر بگیرند.

سبدگردانی با سود تضمینی؟!

سبدگردانی شیوه‌ای برای سرمایه‌گذاری اختصاصی در بورس است. در این روش متقاضیان با مراجعه به یک شرکت سبدگردان معتبر که از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیت داشته باشد، اقدام به عقد قرارداد سبدگردانی می‌کنند. اگرچه عده زیادی وجود دارند که ادعای ارائه این دسته از خدمات را دارند، اما در نظر داشته باشید تنها شرکت‌های سبدگردان دارای مجوز، مجاز به ارائه چنین خدماتی هستند. 

پس از انتخاب یک شرکت سبدگردان لازم است، در ارتباط با شرایط سبدگردانی از جمله کارمزد اطلاعات کافی دریافت کنید.کارمزد سبدگردانی از دو قسمت کارمزد ثابت و متغیر تشکیل شده است. شرکت سبدگردان کارمزد ثابت را تحت هر شرایطی دریافت می‌کند. به‌عنوان مثال کارمزد ثابت دریافتی توسط شرکت سبدگردان فارابی بین یک الی دو درصد از آورده سرمایه‌گذار در سال است. در مقابل، کارمزد متغیر تنها در صورتی دریافت می‌شود که حداقل سود پیش‌بینی شده توسط سبدگردان محقق شده باشد. در چنین شرایطی درصدی از سود سبدگردانی به شرکت سبدگردان اختصاص می‌یابد. 

در نظر داشته باشید اگرچه سبدگردانی با سود تضمینی امکان‌پذیر نیست، اما به‌علت وجود کارمزد متغیر، متقاضیان می‌توانند اطمینان داشته باشند که تحلیل‌گران حرفه‌ای و خبره شرکت سبدگردان همواره در راستای کسب حداکثر بازدهی ممکن برای سرمایه‌گذاری آن‌ها عمل خواهند کرد.

بهترین سهام برای خرید کدام است؟ 

معرفی سهم‌های مختلف در قالب بهترین سهام برای خرید، امروزه در شبکه‌های اجتماعی امری رایج است. اما همواره در نظر داشته باشید انتخاب و خرید سهام نباید به این صورت و بر مبنای سیگنال‌های بی‌اساس انجام شود. تصور کنید بر مبنای یک سیگنال این‌چنینی سهامی خریده‌اید، اما زمان مناسب برای فروش آن را نمی‌دانید و بعد از مدتی متوجه می‌شوید از این خرید سودی عاید شما نشده است. بنابراین در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس را دارید، فراموش نکنید آموزش بورس مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. برخورداری از دانش کافی در زمینه تحلیل بنیادی به شما کمک خواهد کرد از عملکرد مناسب شرکتی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید اطمینان حاصل کنید و با استفاده از ابزارهایی که تحلیل تکنیکال و البته تابلوخوانی در اختیارتان قرار خواهد داد، می‌توانید زمان و قیمت مناسب برای ورود به سهم و خروج از آن را تعیین کنید. 

بهترین روش سرمایه گذاری در بورس

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، روش‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری در بورس وجود دارد، اما هرگز نمی‌توان یک روش مشخص را یافت که برای همه افراد فارغ از میزان سرمایه، دانش، زمان و البته ریسک‌پذیری مناسب باشد؛ بنابراین بهترین راهکار ممکن این است که پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری، ابتدا پاسخ سوال‌های زیر را برای خود مشخص کنید.

میزان دانش سرمایه‌گذاری و البته زمانی که برای این‌کار در اختیار دارید، چقدر است؟

در صورت برخورداری از دانش و زمان کافی یا علاقه‌مندی به دریافت آموزش‌های مرتبط با این حوزه، می‌توانید پس از دریافت کد بورسی آنلاین، سراغ روش‌های سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس بروید. در غیر این‌صورت، روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم مانند صندوق‌ها و البته سبدگردانی گزینه‌های مناسب‌تری به شمار می‌روند.
 

چه میزان سرمایه در اختیار دارید؟

سبدگردانی فرایندی هزینه‌بر است؛ بنابراین شرکت‌های سبدگردان یک حداقل میزان سرمایه برای ارائه این خدمات مشخص می‌کنند. به‌عنوان مثال حداقل سرمایه‌ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در شرکت سبدگردان فارابی، یک میلیارد تومان است. 
 

تا چه حد توان تحمل ریسک دارید؟

پاسخ این پرسش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. سرمایه‌گذاری مستقیم یا سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی مستلزم برخورداری از درجات بالای تحمل ریسک است. در مقابل صندوق‌های درآمد ثابت ضمن برخورداری از بازدهی بالاتر از بانک، گزینه‌های بدون ریسک سرمایه‌گذاری در بورس به شمار می‌روند. با استفاده از تست‌های سنجش ریسک آنلاین می‌توانید از میزان ریسکی که قادر به تحمل آن هستید آگاه شده و نسبت به انتخاب بهترین سرمایه‌گذاری با توجه به ویژگی‌های خودتان اقدام کنید.

کد خبر 1600326

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاری در بورس روش های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری دریافت کد بورسی شرکت سبدگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده در ۲ روز با هدف کسب مهارت و افزایش توان علمی دانشجویان با همت انجمن علمی مدیریت، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد بابل و همکاری سازمان بورس کشور و کارگزاری آگاه، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، برگزار شد.

اساتید این حوزه، سرفصل‌هایی همچون مفاهیم اولیه سرمایه‌گذاری، آشنایی با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مفاهیم پایه در تحلیل تکنیکال و بنیادی و آشنایی با سایت کدال و تی‌اس‌ای را تدریس کردند.

خلیل قنبری، دبیر انجمن علمی مدیریت دانشگاه آزاد واحد بابل ضمن اعلام مثبت بودن برگزاری دوره، گفت: براساس نظرسنجی انجام شده از شرکت‌کنندکان، نشان از آن دارد که مورد استقبال دانشجویان واقع شده و تقاضای ادامه برگزاری دوره‌های بیشتر را دارند.

وی ادامه داد: از اعضای انجمن برای هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری دوره‌ها، قدردانی می‌کنم و از ریاست واحد، معاونت، اساتید، مسئولین مربوطه، سازمان بورس کشور و کارگزاری آگاه، کمال تشکر را در حمایت و برگزاری این دوره‌ها را دارم.

قنبری خاطرنشان کرد: استقبال شرکت‌کنندگان از برگزاری دوره، سبب ایجاد انگیزه بیشتر بین اعضای انجمن در انجام برنامه‌های مرتبط شد و امیدوارم بتوانیم، هر چه بیشتر در ارتقا علمی دانشجویان با بهره‌گیری از اساتید و مسئولین، گام برداریم.

خبرنگار: ساراسادات حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229186 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی ایسکانیوز بورس

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی