Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:37:14 GMT

پاسخ عضو انصارالله یمن به دفاع مقتدی الصدر از امارات

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۶۶۸۳

پاسخ عضو انصارالله یمن به دفاع مقتدی الصدر از امارات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود، به مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق، پیامی ارسال کرد.

البخیتی در این پیام خطاب به الصدر و هوادارانش نوشت، کشورهای ائتلاف چهارجانبه به رهبری آمریکا، آماده هستند که تجاوز به یمن را متوقف و محاصره این کشور را لغو و کاری کنند که انصارالله بر یمن حکومت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال خطاب به رهبر جریان صدر عراق تأکید کرد که آمریکا حاضر است همه این کارها را فقط به یک شرط انجام دهد و آن «دست برداشتن از ولایت و تبدیل شدن [انصارالله] به یک حزب سیاسی است».


توئیت البخیتی

 

البخیتی درباره علت این اقدام آمریکا هم خاطر نشان کرد، این بدین سبب است که آمریکا و همپیمانانش از «خطر حرکت ملت یمن از نقطه نظر مسئله امت [اسلامی] به دور از مذهبی‌گرایی، فرقه‌گرایی و قومیت‌گرایی را درک کردند، ولی آیا شما راضی می‌شوید که ما از اینها دست برداریم؟».

 پیام البخیتی به سبب موضعگیری اخیر رهبر جریان صدر درباره حملات تنبیهی یمن علیه امارات است. الصدر پنجشنبه هفته گذشته گفت: «پس از خشونت فزاینده در عراق علیه منافع ملت و فراکسیون‌های سیاسی از سوی برخی گروه‌های تروریستی مسلح، بعضی‌ از تروریست‌های نقض‌کننده قانون با حمله به یکی از کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس] به  بهانه (عادی‌سازی روابط) یا به بهانه جنگ یمن یا هر چیزی از این قبیل شتابان به سوی وارد کردن عراق به جنگ منطقه‌ای خطرناک رفتند».

این در حالی است که یک گروه موسوم به «الویه الوعد الحق» چهارشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای خبر داد که در راستای حمایت از یمن، با چهار پهپاد «چند تأسیسات حیاتی» را در امارات هدف قرار داده است. پس از این حملات، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، در پیامی اشاره کرد که گروه یادشده، یک گروه عراقی است.

مقتدی صدر اضافه کرد: «به هر حال، من قاطعانه کشاندن عراق به چنین جنگ‌هایی را مردود می‌دانم... و صدایم در کنار افرادی قرار می‌گیرد که خواهان توقف جنگ علیه یمن و توقف عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند». صدر ادامه داد: «اما این از راه خشنونت و کشت‌وکشتار امکان پذیر نیست! بلکه باید با گفت‌و‌گو و تفاهم با کشورهای منطقه صورت گیرد و نه با با به خطر انداختن مقدسات عراق و مردم این کشور چراکه عراق نیازمند صلح، وجهه و عدم تبعیت از دستورات بیگانگان است».

رهبر جریان صدر همچنین بیان کرد: «مهم است که عراق نقطه آغاز هیچ گونه تعرضی به کشورهای همجوار و منطقه نباشد. دولت باید با جدیت و قاطعیت با عاملان برخورد کند. در غیر  این صورت، دولت خود نه‌تنها مقصر خواهد بود بلکه سکوتش نتایجی بسیار بد به دنبال خواهد داشت».

گروه الویه الوعد الحق که به‌تازگی اعلام موجودیت کرده است، پیشتر نیز در بیانیه‌ای از حمله به عربستان سعودی سخن گفته بود. در سایه سکوت ابوظبی و رسانه‌های اماراتی، این گروه دیشب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرزندان شبه‌جزیره عربستان، بامداد امروز، به ریزکشور شرور امارات با چهار پهپاد که چند تأسیسات حیاتی ابوظبی را هدف قرار دادند، حمله کردند. الویه الوعد الحق به حملات دردناک خود ادامه خواهد داد تا کشور کوچک امارات دست از مداخله در امور منطقه و به‌ویژه یمن و عراق بردارد و مزدوران میدانی، امنیتی و سیاسی خود را خارج کند. حملات آتی دردناک‌تر و مؤثرتر خواهد بود».

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد البخیتی امارات مقتدی الصدر رهبر جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در شمال عراق و سوریه ۴ نفر از عناصر گروهک تروریستی پ ک ک / ی پ گ را از پای درآورده اند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین بر ادامه مبارزه قاطع با گروهک‌ های تروریستی تا نابودی آخرین عنصر تروریستی تاکید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: ۴ تروریست پ ک ک / ی پ گ از جمله ۳ نفر در منطقه عملیاتی پنجه قفل و یک نفر در منطقه عملیاتی سپر فرات از پای درآمدند.

ارتش ترکیه ۹ اکتبر ۲۰۱۹ با مشارکت نیروهای مسلح تحت حمایت خود در شمال سوریه، عملیاتی را با عنوان چشمه صلح در شرق رودخانه فرات آغاز کرد و طی آن توانست کنترل ۲ شهر تل ابیض و رأس العین را به دست بگیرد.

این در حالیست که ترکیه در سال‌ های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6097649

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • مقام انصارالله: ایران حیثیت اسرائیل را از بین برد
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران