Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت در نشست با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تشریح خدمات و تسهیلات صندوق نوآوری به زیست‌بوم نوآوری کشور، گفت: تعامل صندوق نوآوری با ارکان نظام تامین مالی کشور شامل بازار پول، بازار سرمایه، نهادهای واسط و سایر نهادهای فعال در اکوسیستم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به توسعه همکاری‌های صندوق نوآوری و شکوفایی با شبکه بانکی کشور در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور، اظهار کرد: بانک‌ها در بازار پول همکاری‌های جدی با صندوق نوآوری داشتند و ما هم‌اکنون با ۱۵ بانک در حال همکاری برای توسعه حمایت ها از شرکت های دانش بنیان هستیم.

وی گفت: دفاتر همکاری بانک‌ها نیز در صندوق نوآوری تشکیل شده است و این مسئله به تسهیل امور کمک می‌کند. همچنین با توجه به تمایل همکاری شبکه بانکی با صندوق نوآوری، همکاری خوبی با بانک‌ها در اجرایی شدن تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ صورت گرفته است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به حمایت‌های این صندوق از طرح‌های کلان ملی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون از ۱۲۰ طرح کلان ملی به ارزش حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان حمایت شده است.

وحدت در ادامه با تشریح بسته خدمات صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: ما در عین حال که به شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کنیم تا محصولات خود را به فروش برسانند به صادراتی شدن آنها نیز در قالب برگزاری رویدادهای موسوم به «یک‌شنبه‌های صادراتی» کمک می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان و فناور گفت: ما خدمات خود را در چهار حوزه تسهیلات، توانمندسازی، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و هم‌سرمایه‌گذاری به اکوسیستم نوآوری کشور ارائه می‌کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین در مورد خدمت گرنت تحقیق و توسعه این صندوق، اظهار کرد: خدمت گرنت تحقیق و توسعه نوعی قبول ریسک انجام فعالیت‌های تحقیقاتی است که با هدف توسعه فناوری در کسب و کارهای دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری طراحی و اجرایی شده است.

وحدت، تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور را ۶۵ صندوق اعلام کرد و گفت: امروز صندوق‌های پژوهش و فناوری در همه استان‌های کشور تشکیل شده و ضمن ارائه تسهیلات صندوق نوآوری از طریق صندوق‌های استانی، طرح‌ها و ایده‌های مبتنی بر فناوری و نوآوری با همکاری و مشارکت این صندوق‌ها در قالب مشارکت در سود و زیان طرح‌ها، تامین مالی می‌شوند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان به روش تامین مالی جمعی(کرادفاندینگ) طرح‌های دانش بنیان در کشور اشاره کرد و افزود: بستر این روش طی یکسال گذشته در قالب یک مسابقه تلویزیونی در کشور فراهم شده که فصل اول آن نیز در حال برگزاری است. در این روش مردم می‌توانند از ۵۰۰ هزار تومان، اقدام به سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها کنند و صندوق نوآوری اصل پول سرمایه‌گذاران را بیمه می‌کند.

کد خبر 5418277 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: علی وحدت شرکت دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی تحقیقات علمی حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی ایرانسل شرکت دانش بنیان اینترنت اشیا عیسی زارع پور ایالات متحده امریکا متاورس حکمرانی فضای مجازی فضای مجازی فیس بوک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان صندوق ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲ هزارو ۵۰۰ داوطلب رشته ریاضی فیزیک در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی با اشاره به این که مرحله اول کنکور ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار داوطلب شرکت کرده اند که سهم آذربایجان غربی از این تعداد ۵۲ هزار داوطلب است گفت:  ۶۰ درصد شرکت کنندگان را خانم ها و ۴۰ درصد را نیز آقایان تشکیل می دهند.

آقای چهرگانی افزود: صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه داوطلبان گروه های انسانی و ریاضی، بعد از ظهر پنج شنبه داوطلبان رشته های فرعی هنر و زبان های خارجی و صبح روز جمعه نیز داوطلبان رشته علوم تجربی به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در رشته علوم تجربی ، ۱۹ هزار داوطلب در رشته علوم انسانی و ۲۵۰۰ داوطلب در رشته علوم ریاضی و فیزیک به رقابت خواهند پرداخت.

نماینده سازمان سنجش در استان همچنین از برگزاری مرحله دوم آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تاریخ ۷ و ۸ تیر ماه در ۱۶ شهرستان استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • رقابت ۲ هزارو ۵۰۰ داوطلب رشته ریاضی فیزیک در آذربایجان غربی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها