Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که دریافت جرائم دیرکرد و جریمه بر سود بانکی از نظر قانونی اشکال دارد گفت: نظام بانکداری کنونی مغایر با نظام بانکداری اسلامی است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قانون جدید پرداخت وام های بدون ضامن نکته مثبتی برای نظام بانکی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک ها در دولت های گذشته این منابع را در اختیار معدود افرادی قرارمیدادند که عموم آنان از باز پرداخت سر باز می زدند.

بیشتر بخوانید: جریمه بانک‌هایی که اموال مازاد خود را واگذار نکنند

وی ضمن انتقاد از قانون جرائم بانکی گفت: جرائم دیرکرد و جریمه بر سود از نظر قانونی اشکال دارد و باید نظارت بر این مورد شدت یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بانکداری کنونی را مغایر با نظام بانکداری اسلامی دانست و افزود: طبق نظام بانکداری اسلامی می بایست سپرده افراد در اختیار تولید کنندگان و تجار قرار گیرد و آنها سود حاصل از کار را در اختیار بانک قرار دهند و سود ثابت بر سپرده افراد و وام گیرنده خلاف اسلام است.

وی با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی گفت: ما پس ار انقلاب اسلامی پیشرفت های قابل ملاحظه ای در حوزه علمی، اقتصادی، فناوری، نظامی و ماهواره ای کسب کردیم و از این بابت جزو کشورهای قدرتمند منطقه محسوب می شویم.

مصباحی مقدم ادامه داد: البته به دلیل سوء مدیریت های برخی از دولت های گذشته مشکلاتی نیز برای مردم بوجود آمده است.

وی از دوران پهلوی به عنوان دوران فقر مطلق مردم ایران یاد کرد و افزود: برخی گمان می کنند در سال های آخر سلطنت پهلوی وضعیت اقتصادی رو به بهبودی بود ولی این بهبود اقتصادی صرفا خاص دولتمردان و نظامیان وابسته به شاه بود.

وی ادامه داد: درآمدهای دولت شاه به دلیل افزایش ۵ برابری بهای نفت به یکباره افزایش یافت و تمامی این درآمد صرف واردات کالاهای لوکس و جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی می شد و ۴۵ درصد مردم کشور در فقر و تنگ دستی به سر می بردند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت مجمع تشخیص مصلحت نظام بانکداری اسلامی انقلاب اسلامی مصباحی مقدم خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نظام بانکداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین ،سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو دستکار کردن ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان.

تسنیم در خبری نوشت:وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901047

دیگر خبرها

  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند