Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد امیرآبادی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: رزمندگان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس با گذر از زندگی و جان خود، ایثار بزرگی کردند و باید همواره آنها را الگوی خود قرار دهیم. سربازان وطن جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با درک والای خود نسبت به موقعیت حساس کشور، وظیفه بزرگ جهاد را مشتاقانه پذیرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حاصل خون شهیدان و مجاهدت ایثارگران و مقاومت ملت بزرگ ایران است، ما مسئولان به این خون ها و به این ملت مدیون هستیم و باید مراقب باشیم.

وی در مجلس در ادامه با اشاره به تشکیل فراکسیون ایثارگران مجلس با هدف حمایت و دفاع از حق و حقوق جامعه ایثارگری کشور گفت: ما در مجلس به دنبال این هستیم که قوانین حمایتی در حوزه ایثارگران مصوب و اجرایی شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس تاکید کرد: بخش عمده‌ای از قوانین مربوط به حوزه ایثارگران به دلیل مشکلات تامین منابع مالی و بودجه  توسط دولت اجرایی نشده و تنها در رسانه‌ها با انجام تبلیغات به غلط به جامعه القا شده که بسیاری از امکانات در اختیار ایثارگران و خانواده شهدا قرار گرفته است، در صورتی که چنین موضوعی صحت ندارد. ما در مجلس تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت، تا با همراهی و کمک دولت سیزدهم تمام قوانین حوزه ایثارگران به صورت کامل اجرایی شود.

امیرآبادی گفت: در همین راستا  کمیسیون تلفیق با افزایش ۴۰ هزار میلیارد تومانی بودجه بنیاد شهید از محل فروش سهام موافقت کرد.

وی با اشاره به اراده کمیسیون تلفیق برای حل مشکل ایثارگران گفت: این بودجه برای حل مشکلات درمانی جانبازان و پرداخت معوقات ماده ۳۸ قانون ایثارگران و پرداخت طلب دانشگاه ها بابت شهریه ایثارگران اختصاص خواهد یافت.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان اینکه بخش عمده اهداف برنامه ششم درخصوص ایثارگران تا امروز محقق نشده است گفت: بخشی از این بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومانی برای تحقق اهداف برنامه ششم در زمینه کمک به ایثارگران اختصاص می‌یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که این بودجه در سال ۱۴۰۱ تحقق یابد تا با تخصیص آن بخش عمده‌ای از مشکلات آنها حل شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی کمیسیون تلفیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است، در دستور کار قرار گرفت و پیوست شماره (۱) و پیوست شماره (۳) جدول شماره ۱۱ لایحه بودجه به تصویب نمایندگان رسید و کمیسیون تلفیق و نماینده دولت با این پیوست‌ها موافقت کردند.

در ادامه محمدباقرقالیباف با قدردانی از مجلس و دولت در بررسی و اتمام بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در توضیحاتی گفت: در جداول تلاش شده بود که تراز رعایت شود. البته در داخل جداول اگر ناترازی‌هایی وجود داشته باشد این اجازه را باید هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه داشته باشد تا در رفت و برگشت‌هایی که بخش دوم لایحه بودجه با شورای نگهبان دارد، کار به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر رفت و برگشتی که در لایحه بودجه بین مجلس با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت انجام شود که ماهیت جداول را تغییر دهد، حتما به صحن مجلس خواهد آمد تا توسط نمایندگان این موضوع بررسی شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: طبق نظر دولت و کمیسیون تلفیق مقرر شد از بودجه وزارت بهداشت و درمان برای پرستاران و کادر درمان، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فوق العاده شغل آنها اختصاص داده شود و در تراز جداول باید این مبلغ لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد