Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه کاوسی رئیس و دبیر اجرایی دهمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی بیوانفورماتیک ایران گفت: دهمین کنفرانس ملی و نخستین همایش بین‌المللی بیوانفورماتیک ایران با همکاری انجمن بیوانفورماتیک ایران، پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، سوم تا پنجم اسفندماه به صورت حضوری و مجازی در جزیره کیش برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس انجمن بیوانفورماتیک ایران تصریح کرد: هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در زیست‌شناسی، مدل‌سازی در زیست‌شناسی محاسباتی، داده‌های عظیم در زیست‌شناسی، کشف و طراحی محاسباتی دارو، زیست‌شناسی سامانه‌ای، بیوانفورماتیک ساختاری و آنالیز توالی‌های زیستی، محورهای نخستین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی بیوانفورماتیک ایران را تشکیل می‌دهند.

به گفته وی در این همایش علاوه بر ارائه مقالات برگزیده در قالب سخنرانی و پوستر، بالغ بر ۳۰ سخنرانی علمی توسط جمعی از متخصصان برجسته بیوانفورماتیک از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی بزرگ ایران و جهان ارائه می‌شود. در حاشیه همایش، کارگاه‌های آموزشی مختلفی نیز در حوزه‌های تخصصی بیوانفورماتیک برگزار خواهد شد.

عضو هیأت علمی گروه بیوانفورماتیک مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران و مؤسس آزمایشگاه سیستم‌های زیستی پیچیده و بیوانفورماتیک خاطرنشان کرد: بیوانفورماتیک، دانشی بین رشته‌ای است که در آن از روش‌های محاسباتی، آمار، هوش مصنوعی، ریاضیات و … برای مدل سازی پدیده‌های زیستی و حل مسائل این حوزه استفاده می‌شود. استخراج و پردازش داده‌های حجیم از پدیده‌های زیستی در طراحی داروهای جدید، مدل سازی بیماری‌های پیچیده و پیشنهاد روش‌های درمانی با بالاترین اثربخشی و کمترین عوارض، تشخیص زودرس بیماری‌ها، پزشکی شخصی و در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی در توسعه کیفی محصولات کشاورزی، تولید گیاهان‌مقاوم به آفت، شناسایی زیست ملکولهای فعال با ارزش اقتصادی بالا و … کاربرد دارد.

نایب رئیس انجمن بیوانفورماتیک ایران با اشاره به روند رو به رشد دانش بیوانفورماتیک در ایران و تجربه موفق برگزاری همایش‌های ملی بیوانفورماتیک، ابراز امیدواری کرد که برگزاری نخستین همایش بیوانفورماتیک ایران بتواند به هم افزایی تجربه‌ها و ارتباط مستقیم و رو در روی پژوهشگران و دانشجویان فعال در حوزه بین رشته‌ای و نسبتاً نوپای بیوانفورماتیک در کشور کمک کند.

کد خبر 5418095 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: بیوانفورماتیک همایش ملی زیست فناوری تحقیقات علمی حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی ایرانسل شرکت دانش بنیان اینترنت اشیا عیسی زارع پور ایالات متحده امریکا متاورس حکمرانی فضای مجازی فضای مجازی فیس بوک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیوانفورماتیک ایران همایش بین المللی نخستین همایش زیست شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها می‌تواند گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می‌تواند با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما می‌توانید با تعیین راهکار مؤثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شد.

کد خبر 6090290 علی قدمی

دیگر خبرها

  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»