Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:20:20 GMT

«نگهبان شب»؛ نباید مرثیه‌گو باشم

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۶۹۱۵

«نگهبان شب»؛ نباید مرثیه‌گو باشم

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، قصه نگهبان شب، کار تازه رضا میرکریمی، با الگوی قدیمی جدال فقر و غنا ساخته شده است. ماجرای جوانی به نام رسول ابراهیم پور است از اهالی کرمان که به تهران آمده است برای کار. به عنوان نگهبان شب یک ساختمان نیمه‌کاره استخدام می‌شود و ماجراهای پردردسرش، آغاز.

با توجه به نام نمادار و اسطوره‌ای‌اش، باید منتظر می‌ماندیم تا برخوردهای شگفت انگیز از او ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما او عادی و بی‌آزار روند داستان را طی کرد. او، وفادار، نجیب و بی‌توقع است و پا را بیش از محدوده وظایفی که به او سپرده شده، فراتر نمی‌گذارد. یکی از لایه‌های دیگر فیلم، مربوط به ماجراهای انتخاباتی می‌شود. رنگ سیاستی که در فیلم وجود دارد، یک بیانیه است که فیلمساز تلاش دارد سطح سیاستمدار را در حد فعالان اقتصادی ببرد که پیروزی یا شکست‌اش، بر نان و معاش دیگران می‌تواند تاثیر بگذارد.  

نگهبان شب، آرام و صمیمی است و احساس را آهسته آهسته در جان مخاطب، سرریز می‌کند. بازیگران، حال نقش را دریافته‌اند و میرکریمی هم استادانه از آن‌ها بازی گرفته است. نصیبه (لاله مرزبان) هم که دختر ناشنوایی است، بیانگر شخصیتی است که گوش اش به قیل و قال دنیا، بدهکار نیست و تمرکزش بر کسانی است که دوست‌شان دارد یا دوستش دارند.

میرکریمی در نگهبان شب، آشکارا خود را در کارزار فقیر و غنی، وارد کرده است و در سوی فقیر می‌ایستد. آشکارا در ماجرای سیاست بازی‌ها، خود را در مقابل اهالی سیاست قرار می‌دهد، منتقد جدی آنان می‌شود و علیه‌شان بیانه صادر می‌کند. این فیلمساز، یا به دلیل مشکلات اقتصادی جامعه، با تهیدستان همراه شده، یا مسیر فیلمسازی‌اش را تغییر داده است. باید در اثر یا آثار بعدی او، این گمانه‌ها را پیگیری کرد.

برچسب‌ها رضا میرکریمی چهلمین جشنواره فیلم فجر جشنواره ‌های فجر پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضا میرکریمی چهلمین جشنواره فیلم فجر جشنواره های فجر رضا میرکریمی چهلمین جشنواره فیلم فجر جشنواره های فجر نگهبان شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست

به گزارش خبرگزاری مهر، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد».

کد خبر 6090832 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • لحظات تلاش مار پیتون برای شکار نگهبان!
  • حمله ناگهانی مار به نگهبان باغ‌وحش حین غذا دادن (فیلم)
  • کری هری کین برای رئال: رو فرم باشم، چند گل میزنم!
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • کلوپ: هر کجای دنیا باشم، لیورپول را تماشا خواهم کرد