Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج  در راستای اقتصادی مقاومتی، اشتغالزایی از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج است و  از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است. - اخبار استانها -

به‌‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، سردار محسن کریمی ظهر امروز در آیین دیدار با خانواده‌های معظم شهدای زرندیه و  در جریان بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت زدایی سپاه این شهرستان با اشاره به رمز موفقیت انقلاب اسلامی اظهار داشت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین رمز موفقیت انقلاب اسلامی اعتماد به خداوند، رهبری حکیمانه این حرکت توسط امامین انقلاب و حضور و پشتوانه مردمی بوده که در این 43 سال حیات پربرکت انقلاب هم این ویژگی‌ها دیده می‌شود که سبب خلق دستاوردهای بزرگی شده و از این رو لازم است  که به تقویت هر چه بیشتر این مولفه‌ها در گام دوم انقلاب بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  توانمندسازی و خودکفایی از جمله مهم‌ترین مسائلی است که سپاه و بسیج در ماموریت‌های خود دنبال می‌کنند و در این ماموریت‌ها روحیه جهادی با پای کار آوردن مشارکت‌های مردمی در کنار نگاه علمی و زیرساختی به موازات هم پیش می‌رود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: از رویکردهای مهم فعالیت‌های محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج می‌توان به احیای امید و حیات در روستاها با توجه به آنها از طریق اجرای پروژه‌های آبرسانی کشاورزی و شرب، ارتقاء سطح زیر کشت و ممانعت از هدررفت منابع آبی و ایجاد اشتغال برای افراد روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنها اشاره کرد.

انعکاس محرومیت‌زدایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کافی نبوده استتوزیع 35000 بسته معیشتی همزمان با دهه فجر/ بیش از 30 پروژه محرومیت‌زدایی افتتاح می‌شودفرمانده سپاه استان خوزستان: بسیج سازندگی برای محرومیت‌زدایی خوزستان ورود کرد

کریمی بیان کرد: از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج  در راستای اقتصادی مقاومتی، اشتغالزایی از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج است و  از ابتدای امسال تاکنون بیش از 900 فرصت شغلی ایجاد شده و تلاش می‌کنیم که این آمار را تا پایان سال 1400 به بیش از هزار و 300 فرصت شغلی برسانیم.

وی ادامه داد: بیش از 720 صندوق قرض‌الحسنه مردم‌محور در سطح استان مرکزی سازماندهی شده که منجر به ایجاد 3هزار فرصت شغلی در مدت سه سال گذشته شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: خوشبختانه آثار و برکات فراوانی را به دنبال اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم توسط جهادگران بسیجی شاهد هستیم که در طول چهار سال گذشته بیش از هزار و 300  پروژه شامل لایروبی قنوات، خطوط انتقال آب، کانال‌های کشاورزی، استخرهای ذخیره آب، مخازن آب شرب، راه‌های بین مزارع، تکمیل و تعمیر مساجد و راه‌های روستایی و مسکن محرومان و خانه‌های عالم اجرا شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از 700 مسکن محرومان در دو سال گذشته تحویل ولی نعمتان انقلاب شده و در ایام دهه فجر هم در سطح استان مرکزی  افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی را داریم.

انتهای پیام/712/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرومیت زدایی استان مرکزی قرض الحسنه فرصت شغلی مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری با بیان اینکه اقدامات محرومیت زدایی در ۱۵ سال گذشته به‌ویژه در مناطق جنوب شرقی کشور افزایش‌یافته، افزود: بررسی وضعیت محرومیت مناطق مختلف کشور نشان از آن دارد که محرومیت در مناطق مختلف کاهش یافته و این امر از سوی مردم هم محسوس بوده است.

وی اضافه کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد روند محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان شدت پیدا کرده و در بازه زمانی ۱۵ ساله، محرومیت زدایی در این استان از ۲۱ استان دیگر بیشتر بوده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با این اقدامات ۲۱ درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان، یعنی بیش از ۵۸۰ هزار نفر، از محرومیت خارج‌شده‌اند.

وی توضیح داد: بررسی‌ها نشان‌می‌دهد این اقدامات تنها در مناطق شهری استان متمرکز نبوده و روستاها نیز در کانون توجه برنامه‌های محرومیت‌زدایی قرار داشته است.

نگاهداری اظهار کرد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۳ درصد از ساکنان مناطق روستایی و ۱۷ درصد از ساکنان مناطق شهری این استان، از محرومیت خارج شدند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان را می‌توان کانون توجه اعتبارات محرومیت‌زدایی در قوانین بودجه دانست، گفت: هرساله اعتبارات قابل توجهی به‌منظور رفع محرومیت مناطق کشور در نظر گرفته‌می‌شود که بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد سیستان و بلوچستان رتبه نخست این اعتبارات را در میان استان‌های کشور در دهه اخیر داشته است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب برای طرحهای محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵.۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که می‌توان گفت با رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه بوده است.

وی تصریح‌کرد: این میزان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به ۶.۸ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی