Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ به زعم اغلب کارشناسان بازار سرمایه برای خارج شدن از روند فعلی خود نیازمند تجدیدنظری جدی پیرامون اقدامات دولت در زمینه بورس است. به گونه‌ای که اگر این اقدامات اصلاح نشود، شرایط به مراتب بدتر خواهد شد و حمایت‌ها از بازار نیز بی‌ثمر خواهد ماند.

احسان خاتونی داریان، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: همزمان با افت ۲۲هزار واحدی شاخص کل، شاهد خروج سنگین هزار و ۴۱۰میلیارد تومانی حقیقی‌ها در بورس امروز بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه‌ای که حدود ۵۰۰میلیارد تومان از نقدینگی خارج شده از بازار متعلق به دو نماد فولاد و فملی بود که عمدتا این خروج پول ناشی از حمایت سنگین حقوقی‌ها طی روزهای گذشته بوده است.

وی بیان کرد: این میان از خروج پول از بازار سرمایه می‌تواند ناشی از عواملی چون پایین آمدن نرخ ارز و فشار کالمارجین‌ها باشد. این عوامل عرضه بازار را تشدید می‌کند اما ریسک جدید اعمال شده توسط دولت بر بورس امروز، از مهمترین عوامل منفی شدن بازار امروز به شمار می‌رود.

خاتونی داریان گفت: بازار سرمایه، خبری که امروز پیرامون رونمایی از بزرگترین طرح حمایتی دولت از فعالیت‌های اقتصادی منتشر شد را مفید ارزیابی نکرد، بنابراین می‌توان گفت اغلب عرضه‌های امروز هیجانی بودند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد حمایت‌ها از بازار همچنان ادامه داشته باشد اما با تصمیمات اشتباه دولت، این حمایت‌ها بی نتیجه خواهند بود. علاوه بر این، اگر دولت تجدید نظری جدی بر اقداماتش نداشته باشد، اندک اعتماد و امید سهامداران به بازار سرمایه از بین خواهد رفت و شرایط بورس به مراتب دشوارتر خواهد شد.

 

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ایران خودرو قیمت محصولات خود را افزایش داد + جزییات بورس اخبار بورس بورس امروز وضعیت بورس امروز وضعیت امروز بورس وضعیت بورس بازار بورس امروز شاخص بورس امروز اوضاع بورس امروز احسان خاتونی داریان بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط دیدار مدیران عامل سرخابی‌ ها با وزیر اقتصاد/ استقلال و پرسپولیس در آستانه واگذاری دامنه نوسان تا آخر سال تغییر می کند پیش بینی بورس فردا ۱۸ بهمن/ بازگشت بورس به مسیر نزولی؟ آبنبات بورس به چوبش رسید؟ ردپای رانت در بازار حواله‌ های قیر رایگان پیش‌ بینی شاخص تا پایان سال / واکنش بورس تهران به لغو برخی تحریم‌ ها چیست؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها محدودیت در تراکنش برداشت از حساب سپرده سیب زمینی چاق می‌ کند؟ تنها راه توافق با ایران است پرداخت لحظه‌ ای حساب به حساب با پل در بانک صادرات ایران تکلیف یارانه ۸۰۰ هزار تومانی چه شد؟ تحلیل بورس امروز ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ / حمایت ‌هایی که دردی را دوا نکرد دریافتی مقامات را کاهش دهید اگر دچار سرماخوردگی شویم کرونا نمی گیریم؟! شاخص قیمت تولید کننده محصولات گاوداری ۳۲ درصد کاهش یافت ای نماد پای وزیر صمت را به مجلس باز می کند؟ تقدیر از روسای برتر شعب موفق موسسه ملل زمان پرداخت وام ودیعه مسکن اعلام شد این فلزات خطر تصلب شرایین را تشدید می کنند ذخیره ۱۷۰۰۰ تن مرغ منجمد در پایتخت حجم سرمایه گذاری بخش کشاورزی در سال آینده افزایش می یابد برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته چطور گردن درد را درمان کنیم؟ اگر این مشکل را دارید ویتامین A مصرف کنید! ارزان قیمت ترین یخچال چند؟ (جدول) دستیار اجرایی مدیرعامل بیمه سرمد منصوب شد هشدار زرد هواشناسی برای تهران پرداخت تسهیلات خرد در بانک دی سرعت گرفت قدرت انتقال اومیکرون ۲۵ برابر دیگر سویه‌ها است کشف صدها سرنگ واکسن که در جوی آب بود گل‌محمدی: از شروط بازگشتم فقط زمین را گرفته‌ اند / مجبورم از روی فیلم بازیکن بگیرم! قانون چک کماکان مشکل ساز است نکونام: برابر پرسپولیس باید از کوچک‌ ترین فرصت استفاده کنیم برای درمان لکه های بارداری چه کار کنیم؟ کدام استان ها سردتر می شوند؟ علت این که مدام احساس سرما می‌ کنید، چیست؟ خبر خوب درباره وام بازنشستگی عضویت اسراییل در اتحادیه آفریقا تعلیق شد تحرکات روزانه صندوق‌ های قابل معامله / ثبت ارزش معاملات ۴۱۵ میلیارد تومانی برای پالایش و دارا یکم رهاسازی سواحل به بندرعباس رسید ساخت ۴ هزار مسکن برای خانواده معلولان دوز چهارم واکسن کرونا برای چه افرادی لازم است؟ کشمکش صندوق بین الملی پول و السالوادور بر سر بیت کوین بازی دلاری طلا؛ حباب نیم سکه افزایش یافت اولین واکنش ایران به ادعای توافق ۲ ساله در برجام رییسی ابلاغیه جدید صادر کرد جنجال سیگار کشیدن خانم نماینده + عکس ایران تا پایان سال ۲۰۲۴ عضو ناظر شانگهای باقی خواهد ماند صنعت هتل‌ داری، رکن اصلی توسعه‌ گردشگری است بستری ۲۹۵۰ بیمار کرونایی در تهران ایلان ماسک به دنبال یک تکنولوژی ترسناک + جزییات دستگاه تست قند خون را چند بخریم؟ + (جدول) بعد از خوردن نوشابه چه اتفاقی برایتان می افتد! تاکید رییسی بر حمایت دولت از بنگاه های زودبازده عراق دومین مقصد صادرات و نهمین مبدا تامین کالاهای ایرانی نوسان دلار در کانال ۲۶ هزار تومان DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس اخبار بورس بورس امروز وضعیت بورس امروز وضعیت امروز بورس وضعیت بورس بازار بورس امروز شاخص بورس امروز اوضاع بورس امروز بازار سرمایه بورس امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

به گزارش «تابناک»، علیرضا محمدزاده، کارشناس خودرو، درباره تأثیر مصوبه مجلس مبنی بر اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو به «انتخاب» گفت: اولین اتفاقی که با این مصوبه می‌افتد، افزایش قیمت خودرو و تحت تأثیر قرار گرفتن از این اقدام است؛ از آن مهم‌تر دلال‌ها فعال‌تر می‌شوند و کلاهبرداری بیشتر خواهد شد. خریدار واقعی که برای استفاده دنبال ماشین است با تنگنا بیشتر مواجه می‌شود و تنها کسی که سود می‌کند دلال است. دولت از سال گذشته اعلام کرده که با مالیات دنبال جبران کسری بودجه است و روی تنها چیزی که مالیات نبسته‌اند هواست.

وی در ادامه در رابطه با چالش‌های قیمت‌گذاری پژو پارس در روز‌های اخیر بیان کرد: واقعیت قضیه این است که پژوپارس هیچ تکنولوژی روزی ندارد، راحتی ندارد و کم مصرف هم نیست. علت اینکه عده‌ای سینه چاک این ماشین هستند، به جز بیست درصد که علاقه‌مند به این ماشین هستند، جمعیت زیادی که برای حاشیه سود زیاد این خودرو و احتمال قطع تولید، دنبال پژو پارس هستند. در تمام خودرو‌های بازار وقتی خبر توقف تولید منتشر شود، مردم به سمت آن ‌می‌روند. البته به نظر من همان بیست درصد که مصرف‌کننده واقعی هستند اهمیت بیشتری دارند. طبیعتا تا زمانی که شرکت تولید‌کننده دولت باشد و نظر دولت در آن تأثیر‌گذار باشد این اتفاقات رخ می‌دهد. پژو پارس هیچ حرفی برای گفتن ندارد و سال هاست از رده خارج است.

محمدزاده درباره وضعیت بازار خودرو در نیمه اول ۱۴۰۳ گفت: اولین اتفاقی که در خودرو می‌افتد و همچنان هم ادامه دار است، دخالت دولت است. تا زمانیکه دولت در بازار خودرو دخالت مستقیم دارد، طبیعتا آینده‌ی خوشی برای خودرو به وجود نخواهد آمد. در این کشور از دستمال کاغذی تا خودرو، همه درگیر دولت است. وقتی کشور نتوانسته یک رابطه‌ی درست با جهان برقرار کند و بحث دلار و... هم تبدیل به یک چالش شده است، چه توقعی دارند که خودرو سامان پیدا کند. دولت اگر با همین فرمان جلو برود و شعار‌های غیرحقیقی بدهد، مطمئن باشید بازار امسال بدتر خواهد شد و قیمت‌های فعلی برای 6 ماه دیگر یک آرزو می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت