Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی رقابت های لیگ روی میز تاکتیک طرفداری را با سعید الهویی شروع کرده ایم و پیش از این قسمت اول این مصاحبه را ساعاتی قبل منتشر کردیم (سعید الهویی در میز تاکتیک طرفداری؛ از شاخص Packing تا xG، بررسی کیفیت فنی لیگ؛ قسمت اول)

 

صحبت های سعید الهویی دارای سه بخش اصلی و یک بخش پرسش و پاسخ است. در پارت اول طبق آمار و ارقامی که مطرح می شود صحبت هایی در مورد کیفیت فنی تیم ها عنوان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین با یک فلش بک به جام جهانی 2018 مقایسه هایی بین سطح فوتبال ایران و فوتبال روز دنیا انجام می شود و در مجموع در این پارت به گرایش های روز دنیا در خصوص پست های مختلف پرداخته می شود.

به گزارش طرفداری، می توانید قسمت دوم مصاحبه را ببینید:

  چگوه شاخص Packing  را افزایش بدهیم؟

سلام مجدد خدمت بینندگان رسانه طرفداری. خوشحالم در خدمت شما هستم. در بخش اول صحبت ها در مورد کاهش تعداد گلهای به ثمر رسیده در لیگ برتر صحبت کردیم، ارتباطش را با کیفیت موقعیت های ایجاد شده، ارتباطش را با شاخص Packing و اینکه ضعف فوتبال کشور ما در رده باشگاهی و ملی در حوزه Packing در بخش بازیهای مالکانه است، در واقع اگر بخواهم خلاصه کنم بحث هایی که کردیم باید بگویم اگر قرار است گلهای بیشتری در لیگ ببینیم باید موقعیت های با کیفیت تری ایجاد کنیم اگر بخواهیم موقعیت های با کیفیت تری ایجاد کنیم باید بتوانیم بازیکنان بیشتری از حریف را از جریان بازی خارج کنیم و معنای این جمله Packing است. حالا اگر بخواهیم شاخص Packing را در فوتبال کشور بالا ببریم چه کاری باید انجام دهیم. اولین و مهمترین نکته ای که وجود دارد، توسعه نگرش مربیان و بازیکنان نسبت به لحظه ای است که صاحب توپ هستیم. پله آخر زدن گل است، پله اول ایجاد بازی از عقب زمین است، اگر شما به تیم ملی نگاه کنید، به باشگاه های بزرگمان نگاه کنید حتی به باشگاه های سطح متوسط و کوچک هم نگاه کنید می بینید ضعف اصلی ما پله اول بازی مان است نه پله آخر و این ضعف دارد مضاعف می شود به این دلیل که باشگاه های ما دارند سعی می کنند چیزی که از کی روش به ارث گذاشته شده در فوتبال کشورمان را هر روز بهتر از روز قبل انجام دهند. ارث بزرگ کی روش برای فوتبال ایران ساختار دفاعی منظم، فشرده و سخت گیر است. ساختار دفاعی که در نزدیک ترین موقعیت به هجده قدم مستقر می شود با تمام وجود سعی می کند فشردگی خود را حفظ کند و بین توپ و دروازه بایستد. در واقع سعی می کند از بازی خارج نشود. البته این شاخص، شاخص مهمی است اینکه در مورد Packing صحبت می کنیم و خارج کردن تیم حریف به همان نسبت هم زمانی که توپ نداریم پک نشدن و از بازی خارج نشدن تیم خودمان مهم است ولی اینکه اساس فوتبال مان و مدل بازی مان و اساس تمرینات مان را برای فقط بخش دوم یعنی پک نشدن بگذاریم خروجی اش می شود فوتبال ملی که بلد نیست بازی مالکانه انجام دهد.

تاثیرپذیری تیم های ایرانی از کارلوس کی روش

آقای کی روش بعد از جام جهانی 2018 سیستم 631 را در ایران باب کرد باز دوست نداریم اسم بیاوریم ولی در سال بعد از آن جام جهانی 2018، چهار باشگاه در لیگ برتر ما بودند که در موقعیت تدافعی و در اکثر لحظات بازی داشتند 631  بازی می کردند یعنی وینگرهای چپ و راست شان تا خط دفاع عقب می آمدند همان مدلی که تیم ملی ایران جلوی اسپانیا بازی می کرد، همانطور که جلوی پرتغال بازی می کرد و حتی همانطور که جلوی مراکش بازی می کرد. وقتی ما فقط این بخش از بازی و مدل بازی کی روش و آن بخشی که در جام جهانی اتفاق می افتد را برای فوتبال خودمان می آوریم باعث می شود یک توسعه ناقص در فوتبال مان اتفاق بیفتد یعنی به جای اینکه بخش فوتبال مالکانه و تدافعی خودمان را همزمان الگوبرداری کرده و رشد دهیم فقط بخش ساده تر و بخش سریع تر داستان را کار می کنیم چون هر مربی ای و هر عزیزی که در فوتبال شاغل است می داند که توسعه بایز مالکانه توسعه بخش تهاجمی بسیار سخت تر از توسعه بخش دفاعی است. ما کار ساده تر و سهل تر را سعی کردیم انجام دهیم و سعی کردیم نتیجه گیری را معطوف کنیم به گل نخوردن، استفاده از ضد حملات و استفاده از ضربات ایستگاهی. خروجی این پکیجی که در موردش صحبت کردیم در فوتبال ایران به شدت تبدیل شد به یک گرایش در این هشت سال، تیم ملی ای بود که آمارش را در جام جهانی 2018 دیدیم. شاید شما الان در مورد تیم ملی ایران در مقدماتی 2022 و اتفاقاتی که افتاده صحبت کنید ولی فکر می کنم این تصویر روشنی از فوتبال داخلی ما نیست چون سهمی از فوتبال داخلی ما در این تیم ملی ما وجود ندارد. اکثر این بازیکنان کسانی هستند که سالهای سال است خارج از کشور بازی می کنند و فوتبال را کاملا متفاوت از چیزی که در فوتبال داخلی چهار سال، شش سال یا هشت سال پیش اجرا می کردند بازی می کنند. به خاطر همین خروجی فوتبال ایران در واقع همان چیزی است که در جام جهانی 2018 دیدیم حتی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در این چند ساله دیدیم که فوتبال مالکانه و توسعه بازی مالکانه و ایجاد موقعیت ضعف اساسی داریم.

تعریف low-block

در واقع در مورد گرایشی که کی روش به فوتبال ما آورد صحبت کردیم، low-block. دفاع کردن در عمق، فشردگی زیاد. این کاملا مخالف گرایش روزی است که در فوتبال اروپا دارد اتفاق می افتد. وقتی که لیگ قهرمانان اروپا 2021 تمام می شود و چلسی قهرمان می شود گروه مطالعات فنی یوفا اولین شاخصه فوتبال مدرن را که اسم می برد، های پرسینگ است یعنی پرس از بالا اولین شاخصه مهمی است که در فوتبال اروپا دارد اتفاق می افتد. همین الان شما وقتی به تیم های اروپایی نگاه می کنید خیلی کم می بینید تیم هایی که عقب بازی کنند به خصوص در بازی های لیگ، شاید در تک بازی که تیم نیاز به بردن دارد و فکر می کند سطح کیفی بسیار متفاوتی نسبت به رقیبش دارد، با منچسترسیتی بازی می کند یا در برابر پاری سن ژرمن و تیم هایی با فوق ستاره های زیاد شاید از آن مدل استفاده کند ولی عموما های پرسینگ در کنار کانتر پرسینگ دو مدل تهاجمی از یک تاکتیک دفاعی است که تبدیل شده به گرایش روز فوتبال دنیا. بگذارید قبل از اینکه این موضوع را توضیح دهم، در مورد نکته ای مهم صحبت کنم که متاسفانه رسانه ها در موردش صحبت نکرده اند. ما سالها یک مرز بندی بین تیم ها، بین مربی ها و افراد گذاشته ایم به نام مربیان علمی و سنتی. مربیان قدیمی و به روز. این مرزبندی لزوما درست نیست چون ما این واژه هایی را در فوتبال اروپا نمی شنویم. در فوتبال اروپا می شنویم گرایش روز، تاکتیک روز اینکه چه چیزی گرایش روز و تاکتیک روز است بیانگر این نیست که آن آدمی که دارد از آن استفاده می کند لزوما آدم علمی ای باشد، آدم بروزی باشد و آن کسی که استفاده نمی کند آدم سنتی ای باشد. یک خورده بگذارید ذهن ها را باز تر کنم تا دلیل این موضوع را بگویم. فوتبال یک پروسه است، اصلی ترین خصوصیت یک پروسه چرخش مدام است.

نبرد تز و آنتی تز

فوتبال همیشه نبرد تز و آنتی تز است. یک روز سیستم 3 دفاعه تز فوتبال دنیا بوده، سیستم 4 دفاعه سیستم 3 دفاعه را از بین می برد و تبدیل می شود به آنتی تز و تبدیل می شود به تز، فوتبال 3 دفاعه می رود خودش را اصلاح می کند و خطی می شود و تبدیل به آنتی تز 4 دفاعه می شود و به گرایش روز تبدیل می شود. مطمئنا چند سال دیگر سیستم چهار دفاعه خودش را اصلاح می کند به عنوان آنتی تز می آید سه دفاعه را شکست می دهد و می شود تز، یعنی یک چرخش مدام بین سیستم 3 دفاع و 4 دفاع وجود دارد، یک چرخش بین سیستم ها وجود دارد. هیچ چیزی در فوتبال بد نیست و هیچ چیزی در فوتبال سنتی و قدیمی نیست همه چیز براساس تز و آنتی تز و اصلاحات مداومش تبدیل می شود به گرایش روز، چند وقتی روی کار است از آن استفاده می شود بعد آنتی تزی دیگر می آید آنرا شکست می دهد تبدیل به تز می شود تا آن یکی خودش را اصلاح کند و بیاید بالا. پس عموما ما هیچ مرز بندی و خط کشی به عنوان مربی روز و قدیمی و علمی و مربی سنتی نداریم اگر من داریم چنین چیزی را اینجا توضیح می دهم حداقل خودم براساس تحصیلات دانشگاهی و شرایط کاری ام می توانم در دسته ای قرار بگیرم که به قول دوستان امتیاز خیلی مثبتی داریم برای مربی روز و علمی ولی من دارم عرض می کنم هیچ تفاوتی بین مربیان برای قرار گرفتن در دو سمت این مرز وجود ندارد. همه مربیان براساس شاخصه هایی که استفاده می کنند مربیانی هستند که می توانند از گرایش روز استفاده کنند. برگردیم به موضوع اصلی خودمان و بحث های پرسینگ. چیزی که در فوتبال ما گم شده و دیده نمی شود و حاصل ارثی است که کی روش در فوتبال ما گذاشته، بحث های پرسینگ و کانتر پرسینگ است. عموما تیم ها سعی می کنند با لو بلاک و از عقب بازی کردن، موقعیت های کمتری برای حریف ایجاد کنند، بخش عمده ای از آن و چیزی که در Packing در آن با هم صحبت کردیم که کاهش مداومش است، به دلیل این است که تیم ها دارند سال به سال ساختار دفاعی منظم تر، فشرده تر و لو بلاک تری را ارائه می کنند. به همین دلیل تیم های دیگر خودشان را با این ساختار دفاعی توسعه نداده اند و سال به سال Packing دارد نزول می کند. خروجی این داستان به تیم ملی ضربه می زند خروجی این تبدیل می شود به تیم ملی ای که بازیکنان عقب زمینش توانایی و کیفیت ایجاد بازی ندارند، بازیکنان جلوی زمینش کیفیت بالایی دارند ولی توپی در جریان بازی برایشان ایجاد نمی شود و موقعیتی ایجاد نمی شود که گل بزنند. این موضوع از کجا می آید و در واقع کجا باید آنرا اصلاح کرد؟ این موضوع را در پروسه تمرینی باشگاه ها باید اصلاح کنیم با ایجاد این ذهنیت در بازیکنان، از دروازه بان، مدافعان میانی، مدافعان کناری، هافبک های دفاعی که وظیفه اصلی شاید نه اما از وظایف مهم آنها در جریان بازی تولید بازی است و آنها هستند که در قدم اول بازی را شروع می کنند تا به ایجاد موقعیت برسد تا زمانی که آنها ذهنیت مناسب از عمق و عرض، ذهنیت مناسب از Packing یعنی از خارج کردن بازیکنان حریف در ذهن شان نقش نبندد، فوتبال مالکانه ما توسعه پیدا نمی کند و ما در جام جهانی های بعدی باز تیم آخر جدول مالکانه، تیم آخر جدول پاس و پاس صحیح خواهیم بود.

پست های در حال انقراض فوتبال

این نکته فقط درتیم های لیگ برتری ایجاد نمی شود شما باید در رده های پایین تر هم این را ایجاد کنید. کما اینکه در آن رده ها ساختارهای دفاعی به فشردگی لیگ برتر نیستند و توسعه مباحث در آن سطوح بهتر خواهد بود چه از لحاظ ذهنی چه از لحاظ کیفیت های فردی تا مدافعان ما تصویر دقیق و صحیحی از Packing داشته باشند و این اتفاق فقط در پروسه های تمرین می افتد. صحبت کردن از این موضوع، در واقع توسعه بازیکنان عقب زمین برای تولید بازی ما را می رساند به گرایش مهم دیگری در فوتبال روز اروپا. یوفا دومین شاخصه مهم و دومین گرایش مهم فوتبال اروپا را مدافعین کناری نام می برد که در ایجاد بازی مالکانه تولید بازی مالکانه نقش متفاوتی نسبت به گذشته دارند. مدافعان کناری در سالهای قبل بازیکنانی بودند که خط طولی را رو به جلو حرکت می کردند و به عقب برمی گشتند، ارسال می کردند ولی درواقع اینورتر فول بک یعنی مدافعین کناری ای که به سمت داخل بازی می کنند و نقش مهمی در بازیسازی تیم ها و تولید بازی از عقب ایفا می کنند تبدیل شده به گرایش روز. این نکته ای است که همه ما مربیان فوتبال باید برویم درموردش مطالعه کنیم و سعی کنیم در فوتبال ایران آنرا بست دهیم. پپ گواردیولا به عنوان یکی از افرادی که در واقع نگویم ابداع کننده، حداقل یکی از افرادی که بست دهنده این موضوع بوده به بهترین شکل از مدافعین کناری اش در توسعه بازی مالکانه اش و توسعه بازی از عقب زمین استفاده کرده است. مدافعان کناری ای که به سمت داخل بازی می کنند تبدیل می کنند خود را به یک گزینه بیشتر به مدافعین وسط برای دریافت توپ و ایجاد برتری عددی در یک منطقه و به این صورت بازی را شکل می دهند. در همین بخش از صحبتم از واژه ای استفاده کردم که واژه ای کلیدی در فوتبال مالکانه است، در گرایش های روز فوتبال دنیا، ایجاد برتری عددی. واژه ای که در فوتبال روز دنیا در بازی مالکانه باید به بهترین شکل انجام شود. اساس بازی مالکانه، اساس مدل بازی ای به نام پوزیشنال پلی، ایجاد برتری عددی است. آن چیزی که ما در موردش می بینیم و می خوانیم در مورد تیم گواردیولا، بازی مالکانه یا آن بازی موقعیتی است که آنها ایجاد می کنند و آن اساس برتری عددی است. مدافعین کناری که داخل بازی می کنند یکی از اساس های اصلی این نوع بازی هستند که به تیم کمک می کند تا در منطقه های مهمی از بازی برتری عددی ایجاد کنند حتی یک فاز جلوتر به تیم ها کمک می کند تا در فاز انتقال در مناطق مهم بازی برتری عددی داشته باشند که جلوی ضد حمله حریف را بگیرند. پس داریم می بینیم گرایش دومی که یوفا از آن نام می برد به عنوان گرایش روز فوتبال دنیا استفاده از مدافعین کناری ای که به سمت داخل بازی می کنند چقدر اهمیت دارد برای بازی مالکانه چیزی که باشگاه ها و مربیان ما چه در تیم های لیگ برتری چه در رده های پایه و آکادمی بای دروی آن تمرکز کنند تا با توسعه آن به فوتبال ایران کمک کنند تا در بخش بازی مالکانه توسعه بیشتری پیدا کند.

کلید واژه آخری که می خواهم از یوفا استفاده کنم در بخش دوم صحبت هایمان، فالس ناین یا مهاجمان نه کاذب است. ما دو پست را درفوتبال اروپا و دنیا داریم می بینیم که رو به انقراض هستند. یکی تقریبا منقرض شده است، شماره 10 های کلاسیک. یعنی شما عملا در فوتبال دنیا شماره 10 کلاسیک نمی بینید اگر نمی بینید دلیل اصلی اش این است که یک گرایش مهم در فوتبال دنیا پرسینگ است و شماره 10 های کلاسیک ذاتا بازیکنانی هستند که دوندگی بالا و شدت بالا در بازی شان ندارند و به همین دلیل در پرسینگ نمی توانند به تیم هایشان کمک کنند به همین دلیل شماره 10 های کلاسیک در فوتبال اروپا منقرض شده اند و تیم ها شماره 10 هایی دارند که بیش از آنکه شماره 10 باشند، شماره 8 باکس تو باکس هستند. بهترین نمونه اش مودریچ است که در این ده ساله یکی از بهترین هافبک های پلی میکر فوتبال دنیا بوده، هیچ وقت در مودریچ آن کیفیت فنی ای که زیدان با توپ داشته را به عنوان یک شماره 10 کلاسیک مشاهده نمی کنید ولی در فوتبال مدرن مدل بازی لوکا مودریچ بسیار بیش از زیدان می تواند به تیم کمک کند برای موفقیت چون فعالیت های شدید زیادی در طول بازی انجام می دهد، در پرسینگ کمک می کند در انتقال از دفاع به حمله و حمله به دفاع، نکات مهمی که یک شماره 10 مدرن باید در فوتبال انجام دهد.

وضعیت مهاجم های کلاسیک در فوتبال مدرن

همین انقراض دارد الان به شکل کمتری برای مهاجمان نوک اتفاق می افتد یعنی هرچه ما جلو می رویم 9 های کلاسیک و مهاجمان قد بلند برج دیوار دارد کم می شود و مهاجمان 9 می آیند که موبیلیتی یا تحرک دارند و بیشتر از اینکه در دل دو دفاع وسط بازی کنند در شکاف دفاع وسط و دفاع کنار کار می کنند یا حتی فالس 9 هستند و در فضای بین دفاع و هافبک بازی می کنند. این تیپ از مهاجمان هم یکی از گرایش های فوتبال دنیاست که دارد خیلی بسط پیدا می کند و الگوی خوبی برای ماست برای اینکه بتوانیم در مسیر استعدادیابی و در مسیر تولید و توسعه مهاجمان مان یک الگوی مناسب داشته باشیم که بدانیم چه چیزی را باید تولید کنیم تا به تیم ملی مان کمک کند و حتی به چرخه باشگاه ها برای تولید و فروش بازیکن کمک کند. فالس ناین، مهاجمانی با موبیلیتی بالا که می توانند با تحرک و بازی شان در شکاف های بین دفاع وسط و دفاع کنار یا فضای بین دفاع و هافبک، فضای عمق ایجاد کنند برای شماره 10 که یک مهاجم کاذب است یا وینگرهای چپ و راست. در مورد گرایش های دیگری که در فوتبال دنیا اتفاق می افتد در بخش سوم صحبت خواهیم کرد ولی فرام.ش نکنیم که هر کدام از این گرایش ها و هر کدام از این نکاتی که ساده در موردش صحبت می کنیم حاصل سالها تحقیق سالها پژوهش و سال ها بررسی های موشکافانه ای است که در فوتبال دنیا دارد اتفاق می افتد در واقع آن مربی ها و کارشناسانی که فالس ناین و مهاجم کاذب را درست کردند و ارائه کردند در فوتبال دنیا سالها فوتبال را دنبال کردند و مسیر حرکتی فوتبال را دیدند، اشکالاتی که اتفاده افتاده را دیدند که توانستند برای آن اشکالات و مشکلاتی که اتفاق افتاده یک راه حل تاکتیکی و فردی انتخاب کنند تا بتوانند فوتبال را یک پله به بالاتر سوق دهند. امیدوارم این نگاه و نگرش در همه ما ایجاد شود نسبت به فوتبال داخلی مان تا بتوانیم خروجی اش را در تیم ملی موفق تر و باکیفیت تر ببینیم. خیلی ممنونم.

اخبار داغ 

این زن روی تتلو را کم کرد! / سارا سبات کیست؟ + عکس لوئیس فیگو: کی روش مهم‌ترین شخصیت فوتبال من بود کار زیبای باشگاه ملوان در اعتراض به خشونت علیه زنان (عکس) واگذاری 10 درصد سهام پرسپولیس به ارزش 200 میلیارد تومان

سرانجام نیمکت منچستریونایتد با چه کسی گره خواهد خورد؟

منبع: طرفداری

کلیدواژه: داخل بازی می کنند فوتبال اروپا تبدیل می شود فوتبال مالکانه فوتبال دنیا مدافعین کناری اتفاق می افتد فوتبال ایران ساختار دفاعی بازی مالکانه فوتبال داخلی جام جهانی گرایش روز فوتبال ما جام جهانی 2018 سعید الهویی شماره 10 توسعه بازی تولید بازی برتری عددی صحبت کردیم تیم ملی تیم ملی ای باشگاه ها شاخص Packing گرایش ها مدل بازی بازی ما صحبت ها آنتی تز تیم ها کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ام باپه مقابل دیوار زرد؛ محکوم به بازگشت

صفحات اول روزنامه های ورزشی امروز اروپا را هرروز در طرفداری بخوانید

طرفداری | شکست پاری سن ژرمن در خانه دورتموند و تمایل بارسلونا به خرید یوسوا کیمیش تیترهای کیوسک امروز (پنجشنبه 2 مه 2024) بودند.

سیبلس داغ 
ام باپه باید کامبک بزند سقوط ام باپه برابر دیوار زرد
کروس می‌ماند فولکروگ به آلمانی‌ها مزیت داد
کیمیش در اولویت پاری سن ژرمن باید کامبک بزند
آرائوخو، تصمیم قریب‌الوقوع جیدون هیجان‌انگیز
رشفورد: عجله‌ای برای رفتن ندارم
مارکوس با وجود تمایل باشگاه برای فروشش، در یونایتد خوشحال است به دیوار خوردند 2 مه در ایتالیا تعطیل رسمی است و روزنامه‌های ورزشی این کشور منتشر نمی‌شوند.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • طرفداری از استقلال به پشت‌بام خانه‌ها رسید (عکس)
  • سقوط ام باپه مقابل دیوار زرد؛ محکوم به بازگشت
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • ادین ترزیچ: فقط در صورت صعود شایسته تعریف و تمجید هستیم
  • خلاصه بازی مس رفسنجان و گل گهر + فیلم
  • نسل بشر زودتر از تصور منقرض خواهد شد!
  • با وینیسیوس، در آستانه صعود به فینال
  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • شمس آذر ۱۲ نفره علیه پیکان
  • پرسپولیس تردید ایجاد کرده، استقلال هوادارش را می‌کُشد!