Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - مقام‌های وزارت صحت عامه‌ حکومت طالبان امروز (یک‌شنبه، ۱۷ دلو) از روز جهانی مبارزه با سرطان در نشستی تحت عنوان «خلاء مراقبت از مریضی سرطان را پر کنید» گرامی‌داشت کردند.

محمد حسن غیاثی، معین پالیسی و پلان وزارت صحت‌عامه‌ طالبان در این نشست گفته است که سالانه در افغانستان ۴۰ هزار نفر به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند و از این میان حدود ۱۶ تا ۲۰ هزار نفر آنان جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیاثی گفت که در راستای مبارزه‌ با سرطان مرکزهای تداوی این بیماری در ولایت‌های کابل، هرات و بلخ ایجاد شده است.

آموزش کارمندان صحی و آگاهی‌دهی در مورد سرطان را از جمله دستاوردهای وزارت صحت حکومت طالبان در راستای مبارزه با سرطان خوانده است.

به گفته‌ وزارت صحت عامه‌ طالبان، سرطان جوف دهن و لب، پستان، معده، شش، مری و رحم از شایع‌ترین نوع واقعات سرطان در افغانستان است.

داکتر فاروق احمد صدیقی، مسئول انجمن سرطان هرات امروز گفت: درمان سرطان به سه بخش تقسیم می‌شود که شامل جراحی، شیمی درمانی و شعاعی می‌باشد.

صدیقی گفت: سرطان‌هایی که نیاز به شعاع داشته باشند تا کنون زمینه درمانشان در افغانستان فراهم نشده است.

با این حال پزشکان از نبود امکانات کافی در شفاخانه حوزوی هرات ابراز نگرانی کرده و خواهان حل این مشکلات از طرف حکومت شدند.

انتهای پیام/ ر

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان طالبان بیماری وزارت صحت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که این گروه در نشستی با هیأت ترکمنستانی روی موضوعات مختلف اقتصادی و تجارتی گفت‌وگو کرده‌ است.

این وزارت روز جمعه، ۷ ثور از برگزاری این نشست خبر داده و گفته است در این نشست بر روی ایجاد مرکز بزرگ و مشترک لوژستیکی در تورغندی و توافق‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان گفت‌وگو شده است.

وزارت تجارت طالبان همچنان گفته است که در این نشست بر افزایش صادرات سنگ‌های معدنی افغانستان از جمله مرمر، آهک و سمنت تاکید صورت گرفت.

انکشاف خط‌آهن افغانستان، تسهیل انتقال نفت و گاز، رفع قرنطینه بر کالاهای صادراتی افغانستان و توسعه روابط بانکی از دیگر محورهای بحث هیأت‌های دو طرف عنوان شده است.

دو طرف همچنان بر سر برگزاری نشست سه‌جانبه میان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان توافق کرده‌اند.

هیأتی از ترکمنستان به ریاست محمدخان چاقییف، رییس اداره ترانسپورت و ارتباطات کابینه ترکمنستان سه روز پیش به کابل آمد و طی این سفر با مقام‌های مختلف طالبان در کابل دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند