Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@13:21:11 GMT

سهم ناچیز ایران از واردات ٢٠٠ میلیارد دلاری روسیه

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۷۸۴۹

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هادی تیزهوش تابان با بیان اینکه روسیه سالیانه ۲۰۰ میلیارد دلار واردات انجام می‌دهد، اظهار داشت: فعالان اقتصادی ایران می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند و وارد بازار این کشور شوند تا محصولات خود را عرضه کنند.

وی با بیان اینکه نزدیک بودن مسیر ایران به روسیه یک مزیت برای توسعه تجارت با این کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان‌کرد: نباید با عرضه‌محور بودن فرصت حضور در بازار این کشور را از دست بدهیم، زیرا صادرات کالاهای اضافی داخلی نمی‌تواند بازار مقصد را تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیزهوش تابان تصریح کرد: تقاضامحور بودن به این معناست که تولید را در مسیر تأمین نیازهای بازار مقصد قرار دهیم تا از این طریق بتوانیم جایگاه ثابتی را در کشور موردنظر به دست آوریم که روسیه از مهمترین کشورها در این زمینه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه تجارت با روسیه باید برنامه طولانی‌مدت داشته باشیم، اظهار داشت: صدور بخشنامه‌های متناقض، روند توسعه صادرات را خدشه‌دار می‌کند و موجب مشکلاتی برای صادرکنندگان می‌شود. قوانین باید به گونه‌ای باشد که بتوان برای تجارت سال‌های آینده هدف‌گذاری کرد، برنامه‌ریزی برای توسعه مبادلات تجاری تسهیل می‌شود.

تیزهوش تابان در خصوص پیمان‌های پولی که از اهداف دولت برای توسعه تجارت است، خاطرنشان کرد: در این زمینه با روسیه توافقاتی انجام شده که با کمک بانک مرکزی اجرایی خواهد شد و می‌تواند اتفاق خوبی را برای تجار رقم بزند.

وی با اشاره به مذاکرات با اوراسیا در زمینه تجارت آزاد، بیان‌داشت: در حال حاضر واردات از این کشورها بیشتر از صادرات است که با ایجاد تساوی در بهره‌مندی از تعرفه‌های مرزی می‌توان توسعه صادرات را رقم زد.

به گفته رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، سفر رییس‌جمهوری به این کشور می‌تواند زمینه‌ساز بهره‌مندی از امکانات توسعه اقتصادی دو کشور باشد که رفع موانع و مشکلات فعالان تجاری در این زمینه راهگشا خواهد بود.

در هشت ماه امسال هشت میلیون و ۵۶۶ هزار و ۱۸ تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۶۲۶ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۴۵۲ دلار، بین ایران و پنج عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا تبادل شد.

۶ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۴۶ تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۸۶۲ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۳۰۳ دلار از مبدأ کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ایران کالا فروخته‌شده که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه ۶۶ درصد در وزن و ۹۸ درصد در ارزش بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

در این مدت صادرات ایران به اوراسیا یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۱۷۲ تن کالا به ارزش ۷۶۳ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۴۹ دلار بوده است که نسبت به هشت‌ماهه سال ۹۹ تغییری در وزن نداشته اما در ارزش کالای صادر شده ۱۸ درصد رشد داشته است.

همچنین در این مدت روسیه ۷۰۰ هزار و ۱۱۶ تن کالا به ارزش ۳۷۵ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۵۸۴ دلار، ارمنستان ۷۸۶ هزار و ۸۲۶ تن کالا به ارزش ۲۱۰ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۱۱ دلار، قزاقستان با ۳۱۸ هزار و ۲۰۵ تن کالا به ارزش ۱۱۴ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۹۲۷ دلار، قرقیزستان با ۲۸ هزار و ۶۹۵ تن کالا به ارزش ۵۲ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۲۱۵ دلار و بلاروس پنج هزار و ۳۳۰ تن به ارزش ۱۱ میلیون و ۷۸ هزار و ۱۲ دلار در بازه زمانی اول فروردین تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ از ایران خریداری کردند.

روسیه با فروش پنج میلیون و ۷۷۷ هزار و ۶۵۶ تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۵۹ هزار و ۱۵۰ دلار، قزاقستان با ۹۴۲ هزار و ۱۹ تن کالا به ارزش ۲۷۷ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۲۷۱ دلار، بلاروس با چهار هزار و ۴۱۲ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۳۲۵ دلار، ارمنستان با ۲ هزار و ۲۳۵ تن به ارزش ۶ میلیون و ۸۰۴ دلار و قرقیزستان با ۵۲۴ تن به ارزش ۹۳۳ هزار و ۷۵۳ دلار، به ترتیب در جایگاه نخست تا پنجم مبدأ فروش کالا به ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا در هشت‌ماهه سال جاری قرار دارند.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ایران خودرو قیمت محصولات خود را افزایش داد + جزییات تجارت آزاد واردات صادرات تجارت خارجی اتاق مشترک ایران و روسیه هادی تیزهوش تابان واردات روسیه بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط کارنامه تجارت خارجی در دولت رییسی کارنامه ٨٠ میلیارد دلاری تجارت خارجی ایران در ١٠ ماهه موافقت پوتین با گسترش روابط بانکی ایران و روسیه رشد ۴۲درصدی ارزش تجارت ایران با کشورهای همسایه ایران از روسیه چه کالاهایی می‌گیرد؟ تشکیل کارگروه مشترک صمت و بانک مرکزی برای تسهیل تجارت خارجی ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها سهم ناچیز ایران از واردات ٢٠٠ میلیارد دلاری روسیه درخواست از تهرانی‌ها برای تکمیل مراحل واکسیناسیون پیش‌بینی قیمت طلا پس از توافق کاهش قیمت برخی از محصولات مدیران خودرو به دلیل مصرف سوخت پایین و رتبه انرژی بهینه واردات دستگاه‌های برنزه کننده پوست ممنوع شد قیمت پژو ۲۰۷ سقف شیشه ‌ای (بهمن ۱۴۰۰) سود مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت چقدر است؟ مجلس با فوریت قانون به کارگیری سلاح را بررسی می کند مردمی کردن اقتصاد کشور با ایجاد شرکت‌های سهامی عام پروژه میوه‌ هایی که کبد چرب را درمان می کند! افت ۱۴ درصدی قیمت دلار در دو ماه گذشته؛ نرخ ارز پس از برجام و پایان جنگ چقدر کاهش یافت؟ عوارض کرونا در چشم‎ ها چگونه است؟ آشنایی با خواص فوق العاده بادام تلخ! زیرسویه های جدید اومیکرون آمدند هیات زنان اعزامی طالبان به اسلو خبرساز شد نشانه های وجود انگل در بدن چیست؟ دست چندم مهم نیست، فقط سالم باشه! قیمت کره (جدول) پیش بینی قیمت دلار برای ۱۸ بهمن/ آرامش پس از طوفان چگونه از دیفای (Defi) استفاده کنیم؟ تویوتا لندکروز را بیشتر بشناسید / کدام مدل‌ این شاسی بلند ژاپنی در ایران حضور دارد؟ توضیح دادستان کل کشور درباره انتشار فیلم یک قتل در فضای مجازی سفر لاکچری به سنگاپور چند؟ (جدول) کدام کشورهای اروپایی روی گاز آمریکایی‌ها حساب باز می‌کنند؟ انسولین قلمی ایرانی وارد بازار شد دستور وزیر برای واحدهای مسکن مهر بلاتکلیف پاک سازی روده ها با این نسخه گیاهی! ایران چند آمبولانس هوایی دارد؟ لزوم توجه صنعت قطعه سازی بر بکارگیری از جوانان نخبه در این صنعت رشد ۱۱.۵ دلاری قیمت جهانی گندم در یک روز علت خارش ته گلو چیست؟ اجاره خانه در عباس آباد چقدر خرج دارد؟ لغو گسترده پروازهای آمریکا چرا رکنا توقیف شد؟ نقدینگی قله ۴.۴ هزار هزار میلیارد تومان را فتح کرد متوسط قیمت جهانی برنج افزایش یافت سرما و یخبندان در ۲۴ استان ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه بنیاد شهید اضافه شد دو ماسک بزنیم یا نه؟ محدودیت‌های سراسری اعمال نمی شود تکنولوژی سگویت (Segwit) چیست؟ ارزان قیمت ترین موبایل اپل چند؟ (جدول) روشی برای تشخیص سلامت قلب در خانه عرضه یک مجموعه NFT توسط کریم باقری همسان سازی عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی انجام می شود؟ محدودیت در تراکنش برداشت از حساب سپرده سیب زمینی چاق می‌ کند؟ تنها راه توافق با ایران است پرداخت لحظه‌ ای حساب به حساب با پل در بانک صادرات ایران تکلیف یارانه ۸۰۰ هزار تومانی چه شد؟ DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجارت آزاد واردات صادرات تجارت خارجی اتاق مشترک ایران و روسیه واردات روسیه تن کالا به ارزش تیزهوش تابان میلیارد دلار تجارت خارجی برای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۷۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ثبت سفارش جدید خرید تسلیحات از پنتاگون به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین را تأیید کرد.

بر پایه این گزارش، آستین پس از پایان نشست با گروه تماس اوکراین با موضوع تقویت نظامی ارتش اوکراین از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا این بسته حمایت نظامی آمریکا به رژیم کی‌یف را بزرگ‌ترین بسته کمک مالی واشنگتن به کی‌یف توصیف کرد.

این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

گفتنی است که پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا ارسال تسلیحات جدید در قالب بسته کمکی نظامی به اوکراین را آغاز کرده است.

کد خبر 6089391

دیگر خبرها

  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته