Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی عسگری عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به موافقت کمیسیون تلفیق با پیشنهاد شفاف‌سازی سهامداری بیمارستان‌های خصوصی، اظهار داشت: یکی از ریشه‌های مهم تعارض منافع در نظام سلامت کشور، سهامداری برخی از مدیران و سیاستگذاران این حوزه در بیمارستان‌های خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علی‌رغم اینکه بر اساس قانون، مدیران نظام سلامت از جمله وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه‌گر و دانشگاه‌های علوم پزشکی نباید در بخش خصوصی حضور داشته باشند، اما به دلیل عدم شفافیت سهامداری در بیمارستان‌های خصوصی، برخی از مدیران دولتی همچنان با داشتن سهام در این بیمارستان‌ها دچار تعارض منافع هستند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه طرح این پیشنهاد در راستای شفاف‌سازی و مقابله با تعارض منافع است، گفت: پس از طرح این‌پیشنهاد، کمیسیون تلفیق با رای بالا آن را تصویب کرد، به این ترتیب با شفاف‌سازی سهامداری بیمارستان‌های خصوصی، امکان نظارت بر منع حضور مدیران دولتی در بخش خصوصی و مقابله با تعارض منافع در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌های نظام سلامت فراهم خواهد شد.

عسگری با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت، وزارت سلامت است، بیان داشت: اولویت مجلس یازدهم ارتقاء کیفیت خدمات در حوزه سلامت و کاهش آلام مردم در این حوزه است./فارس

موافقت کمیسیون تلفیق با افزایش بودجه بنیاد شهید/ ۴۰ هزار میلیارد تومان به بودجه بنیاد اضافه شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با افزایش بودجه بنیاد شهید و اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام به بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «رحیم زارع»‌ در توضیح نشست عصر یکشنبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ به خبرنگاران گفت: به موجب موافقت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، منابع درآمدی دولت در بند (و) تبصره (۲) از محل واگذاری شرکت‌های بورسی و غیربورسی از ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

زارع تصریح کرد: براین اساس دولت مکلف شد تا از این محل مطالبات خود را به مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

وی تاکید کرد: همچنین دولت مکلف شد، مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز از همین محل برای پرداخت مطالبات جامعه ایثارگران از جمله ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی ایثارگران، ارائه خدمات درمانی و توانبخشی، شهریه دانشجویی برای همه جامعه هدف، خدمات اشتغال و پرداخت معوقات و مطالبات ایثارگران و خانواده معظم شهدا، مسکن، مددکاری، واگذاری خودرو به ایثارگران، خرید ویلچر و آمبولانس، درمان جانبازان اعصاب و روان، کمک به جانبازان و رزمندگان موثر، پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر کمک‌ها اختصاص دهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون تلفیق موافقت کمیسیون تلفیق کمیسیون تلفیق بودجه بیمارستان های خصوصی هزار میلیارد تومان کمیسیون تلفیق بودجه بنیاد تعارض منافع بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس، فردا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه پیکر مطهر شهیدان غلامعلی عشیری لیوسی و منصور پورعزیز پور محمدی با حضور شقر‌های مختلف مردم در شهر‌های دزفول و اهواز تشییع می‌شود.

حسن نورانی افزود: پیکر مطهر شهید غلامعلی عشیری لیوسی فردا ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح از حسینیه عاشقان ثارالله دزفول به سمت گلزار شهدای این شهرستان تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین پیکر مطهر شهید منصور پورعزیز پور محمدی فردا ساعت ۹ صبح از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز به سمت گلزار شهدای این شهرستان برگزار و به خاک سپرده خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اظهار کرد: شهیدان  عشیری لیوسی و شهید پور عزیز پور محمدی به ترتیب در تاریخ‌های اول فروردین سال ۱۳۶۱ و دوم فروردین سال ۱۳۶۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که پس از ۴۰ سال پیکر مطهرشان شناسایی شد.

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • پدر شهید حسین خندانی آسمانی شد
  • پیکر شهید «محمدرضا غضبان احمدی» در کرج تشییع و تدفین شد
  • تشییع پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس، فردا در خوزستان