Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس-مریم آقانوری؛ ایجاد آرامستان، تقویت ناوگان تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی، ایجاد ترمینال، تامین روشنایی معابر، جمع آوری کامل دستفروشان، جمع آوری سگ های ولگرد، اجرای پروژه های عمرانی کلان در جهت پیشرفت شهر، افزایش سرانه آموزشی، تعیین تکلیف اموال و املاک فردیس و موضوع انتزاع از کرج و ... از جمله موضوعاتی بود که در این نشست پیگیری آن توسط معتمدین از اعضای شورا درخواست شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورا ضمن ارائه گزارشاتی در خصوص اقدامات انجام شده از ابتدای دوره شورای فردیس تا کنون، برای رفع مشکلات شهر تا حصول نتیجه قول پیگیری دادند. 

این گروه از معتمدین شهر فردیس نیز برای کمک به شورا در پیگیری مسائل و رفع مشکلات شهر اعلام آمادگی کردند. 

در بخشی از این نشست حمید حمید یعقوبی، رئیس شورای اسلامی شهر در خصوص برخی از مسائل مطرح شده، گفت: موضوع انتزاع و تعیین تکلیف اموال و املاک شهر فردیس از کرج با تشکیل کارگروهی در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در دست پیگیری است. 

در این خصوص لیست کلیه اموال و املاک مشترک بین شهرداری های کرج و فردیس توسط یک حسابرس امین تهیه و به کارگروه مربوطه ارائه و قدرالسهم شهرداری فردیس تعیین می‌شود. ضمن اینکه در جلساتی که هر ۱۵ روز در کارگروه مربوطه تشکیل می‌شود نتیجه اقدامات بررسی می شود و در دست پیگیری است. در این راستا کلیه اسناد و مدارک سرحدآباد شمالی به شهرداری فردیس ارسال شده و این منطقه به محدوده فردیس تعلق گرفت. همچنین برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی فردیس و تا روشن شدن وضعیت اموال به صورت علی الحساب ۱۵ دستگاه اتوبوس از اتوبوسرانی کرج به فردیس واگذار شد. 

وی در خصوص ایجاد ترمینال اتوبوسرانی در فردیس اظهار کرد: ایجاد ترمینال در زمینی واقع در محدوده ضلع غربی فلکه پنجم، پیش بینی شده است که بخش اعظم تملکات آن انجام شده و یک یا دو قطعه دیگر باید با توافق مالکان تملک شود تا بتوانیم در خصوص احداث آن اقدام کنیم.

ناصر نورپور رئیس کمیسیون بودجه و عضو شورای اسلامی شهر فردیس از نگرانی معتمدین برای رفع مشکلات فردیس تشکر کرد و با اشاره به پیگیری موضوع آرامستان به عنوان یکی از دغدغه های شورای اسلامی شهر فردیس، گفت: با توجه به نزدیکی آرامستان شهرستان ملارد به فردیس، این موضوع از طریق شورای اسلامی ملارد پیگیری و جلسه ای در این خصوص تشکیل شد. 

وی افزود: با توجه به ظرفیت کم آرامستان ملارد، ازسوی شورای ملارد زمینی به وسعت ۸ هکتار روبروی آرامستان معرفی شد که با مخالفت از سوی مالکان زمین های مجاور روبرو شد. پی از آن قرار شد زمینی در اختر آباد ملارد در اختیار ما بگذارند که فاصله آنجا تا فردیس حدود ۵۰کیلومتر و مناسب نبود. 

نورپور اضافه کرد: در حال حاضر زمینی بلا استفاده در محدوده بلوار مپنا تملک شده که توسط مشاور در حال بررسی است و در صورت تایید مشاور و اخذ استعلامات ۱۳ گانه که استاندار محترم البرز در این خصوص قول مساعد دادند، امکان ایجاد آرامستان در فردیس فراهم می‌شود.‌

وی همچنین با تاکید توزیع عادلانه بودجه، امکانات و خدمات در سطح شهر، گفت: بودجه ۱۴۰۱ به صورت محله محور و اسمی با توجه به نیاز محلات مختلف در دفتر بودجه پیش بینی شده که می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات و توزیع عادلانه امکانات و خدمات به ویژه در محلات کم برخوردار باشد.

محسن امانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر فردیس با اشاره به اینکه نیازها و زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن فردیس به شهر و شهرستان فراهم نشده است، گفت: ما وارث مشکلات سالیان گذشته هستیم. بنابراین رفع تمام مشکلات و تامین نیازهای شهر زمانبر است که امیدواریم با همدلی مجموعه مدیریت شهری و همراهی و شکیبایی شهروندان بتوانیم در راستای توسعه شهر گام های مثبتی برداریم.

وی همچنین در خصوص املاک فردیس گفت: به دنبال اموال و املاک فردیس که تا کنون در ید شهرداری کرج بوده هستیم و اخیرا با پیگیری‌های انجام شده ۳۲ قطعه به مساحت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی فردیس که در ید شهرداری کرج بوده به فردیس بازگشته است.‌

سگ‌های بلاصاحب

امانی با بیان اینکه عقیم سازی هر قلاده سگ برای شهرداری یک میلیون و ۱۶۰ هزارتومان هزینه دارد، اضافه کرد: برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب پیمانکار تعیین شده و در حال انجام است اما با توجه به کثرت جمعیت سگ‌ها، شاید این اقدام برای شهروندان مشهود نباشد.

هادی روستایی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر فردیس با اشاره به قرارداد شهرداری با بنیاد تعاون ناجا برای جمع آوری دستفروشان، گفت: متاسفانه تعهدات در این خصوص به خوبی انجام نشده است. اما در مورد موضوعات خدمات شهری از جمله تکدی گردی، دستفروشی، تخلیه نخاله و کلیه مسائل مربوط به نظم شهری، قرار است از سال آینده برونسپاری شده و کار توسط شهربان پیگیری شود.‌ 

رئیس کمیسیون خدمات شهر شورای شهر فردیس همچنین با بیان اینکه در گذشته در مورد فاضلاب شهری فردیس اقدام اثرگذاری انجام نشده است؛ پیگیری اجرای این طرح با همراهی اداره آب وفاضلاب را در دست پیگیری مدیریت شهری عنوان کرد. 

ضرورت وجود نماینده مستقل برای فردیس در پارلمان ملی 

وی مطالبه همه جانبه شهروندان و مسؤولان شهروندان برای تفکیک نماینده شهرستان فردیس را ضروری دانست و افزود: با توجه به حجم مشکلات استان نوپای البرز با وجود ۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی، موضوعات شهرستان فردیس مغفول می ماند و نیازمند پیگیری از سوی نماینده ای جداگانه از نمایندگان استان البرز است.

طرح ایجاد شهرک خودرویی با رویکرد ساماندهی نمایشگاه داران جاده ملارد پیش بینی شده و در اولویت پیگیری جانمایی توسط شهرداری قرار دارد.

سید معظم‌ معصوم زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر فردیس، در این رابطه با اشاره به تراکم جمعیت دانش آموزی و کمبود فضای آموزشی در مدارس فردیس، گفت: برای کمک‌به توسعه فضای آموزشی احصای زمین‌های دارای کاربری آموزشی شهر با کمک سامانه «جی آی اس» در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی پس از نبود بیمارستان عمده ترین مشکل فردیس است، یادآور شد: به ازای هر مجتمع ۴۰۰ واحدی حداقل باید یک مدرسه در فردیس وجود داشته باشد. در راستای توسعه فضای آموزشی در نظر داریم ۱۰ قطعه زمین مناسب دارای کاربری آموزشی را برای احداث مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه تغییرات مدیریتی شهرداری در گذشته مانع از ارائه خدمات مطلوب بوده است، گفت: در چند ماه گذسته از عمر دوره دوم شورای فردیس مشکلات شهر احصا شده و قدم قدم بروی رفع آن پیش می‌رویم. 

معصوم زاده در خصوص سایر مشکلات شهر، گفت: ساماندهی کارگران فصلی فلکه پنجم نیز همراه با ساماندهی تاکسی‌ها، عقب نشینی سینما، اجرای فضای سبز و غیره برای این نقطه از شهر پیش‌بینی شده و در آینده اجرا می‌شود.

مقرر شد در فواصل چندماهه اعضای شورا طی نشست هایی با معتمدین در خصوص مشکلات و اقدامات انجام شده تبادل نظر داشته باشند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس البرز کرج فارس نیوز شورای شهر مدیریت شهری مشکلات مردمی معتمدین محل شورای اسلامی شهر فردیس اموال و املاک پیش بینی شده فضای آموزشی مشکلات شهر انجام شده جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: با وجود اینکه ۲۰ سال شکل‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان طول کشید، اما مشهود است چقدر در گفتمان و اندیشه‌های امام راحل (ره) تحقق شورا مهم بوده است که ایشان در روزهای نخست تشکیل نظام چنین دستوری را دادند.

وی افزود: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یادآور شد: حرف‌هایی که ما کمتر می‌توانیم با صراحت آن را به مدیران کشور بگوییم، اعضای شورای اسلامی شهر آن را صریح مطرح می‌کنند که این شیوه به ما در پیگیری بسیار کمک کرده است.

زینلیان گفت: امیدوارم با پیگیری مؤثرتر از گذشته شورا، به اصلاح امور مردم و اعتلا و ارتقای شهر اصفهان به‌ویژه بعضی معضلات دیرینه و چند ساله همچون مسئله آب کمک کنیم.

کد خبر 748658

دیگر خبرها

  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران