Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@09:12:07 GMT

برخی از فراریان زندان حسکه به ترکیه رفته‌اند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۷۹۴۳

برخی از فراریان زندان حسکه به ترکیه رفته‌اند

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت النشره، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، برخی از داعشی‌های فراری از زندان الصناعه در منطقه غویران حسکه وارد ترکیه شده و برخی از آن‌ها در مناطق تحت سیطره شورشیان مورد حمایت ترکیه در حومه شرقی و شمال شرقی حلب مستقر شده‌اند و بخشی نیز در مناطق تحت نفوذ نیرو‌های کرد در حسکه، رقه، دیرالزور و منبج در حومه حلب متواری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دیده بان حقوق بشر به نقل از منابعی اعلام کرد، دو تن از رهبران داعش که در زندان الصناعه بازداشت بودند به جرابلس رفته‌اند و سوالات زیادی درباره چگونگی ورود آن‌ها از حسکه به رقه و سپس منبج و از آنجا به جرابلس وجود دارد.

این منابع اعلام کردند، نیرو‌های امنیتی توانستند یک قاچاقچی و سه فراری را در روستای هیشه در عین عیسی در شمال رقه بازداشت کنند. این افراد قصد داشتند به ترکیه بروند و با دو رهبر داعشی که وارد منطقه جرابلس شده بودند در ارتباط بودند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، دستگاه‌های امنیتی دو زن را نیز بازداشت کردند که تلاش می‌کردند به ترکیه فرار کنند و به همسران فراری خود بپیوندند. بازداشت آن‌ها بیش از ۲۴ ساعت طول نکشید و با میانجی‌گری رهبران عشایر در شمال شرق سوریه آزاد شدند.

زندان الصناعه در منطقه غویران حسکه و اطراف آن از ۲۲ ژانویه شاهد درگیری‌های شدید میان نیرو‌های سوریه دموکراتیک و تروریست‌های داعش است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر زندان الصناعه حسکه دیده بان حقوق بشر سوریه مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه

وزارت دفاع سوریه ویدیویی از حمله به تروریست‌ها منتشر کرد. خودروهای زرهی تروریست‌ها در این حمله هدف قرار گرفت.

دریافت 21 MB به گزارش مشرق، وزارت دفاع سوریه صحنه‌هایی را از هدف قرار دادن خودروهای زرهی تروریست‌ها در حومه‌های حلب و ادلب و انهدام چند پهپاد در حومه لاذقیه منتشر کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی