Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@17:06:27 GMT

افزایش ۲۵ برابری سرایت اُمیکرون

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۸۰۰۲

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: سرایت پذیری اُمیکرون در برابر سویه‌های قبلی کرونا ۲۵ برابر بیشتر است. ناطقان: مصطفی جوانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موارد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا اُمیکرون در حال افزایش است، گفت: میزان مراجعه سرپایی بیماران مبتلا به کرونا و بستری‌ها از ۲ هفته گذشته روند افزایشی گرفته است و پیش بینی می‌شود با تداوم سهل انگاری‌ها در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ظرفیت‌های تخت‌های بیمارستان تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه سویه جدید اُمیکرون متاسفانه کودکان را نشانه گرفته است، افزود: آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، گرفتگی‌صدا، سرفه، تب، بی‌حالی و لرز، گاهی علائم گوارشی مثل اسهال و استفراغ از جمله علائم اُمیکرون در کودکان است.

جوانیان تاکید کرد: گاهی ممکن است درگیری ریه اتفاق بیفتد و در موارد شدید ممکن است تنگی‌نفس و کبودی لب‌ها وجود داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه بابل خاطرنشان کرد: هم اکنون بستری کودکان مبتلا به اُمیکرون در بیمارستان‌های اطفال استان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق دُزهای اول، دوم و سوم واکسن کرونا ۳ سد در برابر طغیان اُمیکرون است.

جوانیان گفت: دریافت واکسن کرونا برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال، ایمن و لازم است و از خانواده‌ها دعوت می‌کنیم تا برای واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند. منبع: ایسنا برچسب ها: افزایش سرایت ، امیکرون ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش سرایت امیکرون کرونا ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی

ایسنا/آذربایجان غربی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در استان طی فروردین سال جاری خبر داد.

ایرج مرندی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:  ۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق  انجام و منجر به  تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه امسال شده است. 

وی افزود: در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۴۶ درصدی هستیم. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان خاطرنشان کرد: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشفی بود.

مرندی اظهار کرد: در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود، شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد