Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد اکنون برای اعلام پیروزی علیه کرونا بسیار زود است و بر ضرورت حفظ هوشیاری در مقابل سویه‌های جدید و واکسیناسیون تاکید کرد.

خبرگزاری میزان _ ایرنا به نقل از پایگاه خبری اینترنتی سازمان جهانی بهداشت نوشت: تدروس آدهانوم در یک کنفرانس خبری گفت اکنون بسیار نگران افزایش شمار تلفات اومیکرون در بیشتر مناطق جهان هستیم و هنوز برای اعلام پیروزی هر کشوری در مقابل این بیماری بسیار زود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام بین المللی گفت بیماری‌های موسمی نادیده گرفته شده، بر جوامع در حاشیه مانده و فقیر تاثیر می‌گذارند و همه گیری کرونا وضعیت را وخیم‌تر کرده و مانع ارائه خدمات و درمان چنین بیماری‌هایی شده است.

آدهانوم افزود: از زمان اولین شناسایی اومیکرون در تقریبا ۱۰ هفته پیش تقریبا ۹۰ میلیون مبتلا به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است که بیش از آمار گزارش شده در کل سال ۲۰۲۰ است.

این مقام بین المللی هشدار داد نگران روایت‌هایی در برخی از کشور‌ها هستیم مبنی بر این که به دلیل واکسن و به دلیل میزان بالای سرایت اومیکرون و شدت کمتر آن جلوگیری از انتقال این ویروس دیگر چندان ممکن نیست و ضرورتی ندارد، اما هیچ یک از این مطالب درست نیستند.

آدهانوم بر ضرورت دسترسی همگانی به واکسیناسیون تاکید کرد و افزود: سویه اومیکرون در حال حاضر زیرسویه‌های دیگری نیز دارد.

وی افزود: اکنون به ویژه در حال رصد زیر سویه‌های «بی‌ای ۱/BA.۱»، «بی‌ای ۲/BA.۲» و «بی‌ای ۳/BA.۳» اومیکرون است. این ویروس بسیار خطرناک است و همچنان در مقابل دیدگان ما در حال تغییر و تحول است. سازمان جهانی بهداشت تاکنون قادر به ردیابی و شناسایی زیرسویه‌های نگران کننده اومیکرون شامل BA.۲ بوده است.

ماریا وَن کرخوف مقام سازمان جهانی بهداشت گفت ما هنوز همه مسائل را درباره این ویروس نمی‌دانیم و از سویه‌های مختلف آن و مسیر آینده آن بی خبر هستیم.

دو زیر سویه اومیکرون تاکنون در سراسر جهان درحال گسترش است و نگرانی‌هایی را درباره مبتلا کردن واکسینه شده‌ها و غیر واکسن زده‌ها برانگیخته است.

دانمارک، انگلیس، سنگاپور و هند شاهد افزایش متبلایان به کووید در ارتباط با زیرسویه BA.۲ و BA.۳ هستند.

کارشناسان می‌گویند سویه اومیکرون آخرین سویه کووید-۱۹ نخواهد بود.

پیشتر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد زیر سویه BA.۱ نسبت به سویه اصلی اومیکرون بیماری خفیف تری ایجاد می‌کند و در ۵۷ کشور جهان شناسایی شده است.

این سازمان افزود هنوز اطلاعات زیادی درباره تفاوت زیرسویه‌های اومیکرون وجود ندارد، اما تحقیقات چندی نشان داده که شدت ابتلای BA.۲ که به «سویه مخفی کار» هم شناخته می‌شود نسبت به اومیکرون اصلی و زیر سویه BA.۱ بیشتر است.

بیشتر بخوانید: کمبود ویتامین دی احتمال ابتلای شدید به کرونا را تا ۱۴ برابر افزایش می‌دهد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: امیکرون کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیکرون کرونا سازمان جهانی بهداشت زیر سویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار را چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران، عنوان کرد.

متن کامل پیام وزیر بهداشت

نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای است و سازمان بین المللی کار در یک حرکت جهانی، شعار امسال را "زمان رو به اتمام است؛ در شرایط تغییر اقلیم، هم اکنون از ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار اطمینان حاصل کنیم" اعلام کرده است.

تغییرات الگوهای آب و هوایی، تأثیرات قابل توجهی بر نیروی کار به ویژه ایمنی و سلامت کارگران برجای می‌گذارد و کارگران در مواجهه با سطوح بالاتری از عوامل مخاطره آمیز در محیط کار قرار می‌گیرند؛ این عوامل از جمله افزایش مواجهه با استرس گرمایی، اشعه فرابنفش، آلودگی هوا، مواجهه با مواد شیمیایی، وقوع حوادث بزرگ صنعتی، رویدادهای شدید آب و هوایی و افزایش بیماری‌های منتقله از طریق ناقلین می‌توانند در هر زمان با ایجاد بیماری‌های شناخته شده یا عوارض ناشناخته، سلامتی و ایمنی کارگران را به خطر بیاندازند.

امروزه ۱.۲ میلیارد شغل یا به عبارتی ۴۰ درصد از نیروی کار در جهان به دلیل تخریب محیط زیست در معرض خطر هستند. در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ میلادی نیز سالانه ۲۳ میلیون سال عمر کاری به دلیل خطرات مختلف مرتبط با محیط زیست ناشی از فعالیت‌های انسانی یا تشدید آن، از بین رفته است.

کارگران در اغلب موارد اولین کسانی هستند که برای مدت طولانی و با شدت بیشتر در معرض اثرات تغییرات آب و هوایی قرار می‌گیرند و اغلب در معرض شرایطی هستند که عموم مردم می‌توانند از آن اجتناب کنند. بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های ناشی از تنش‌های گرمایی، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی در کارگران با تغییرات آب و هوایی مرتبط است. بنابراین برای کاهش اثرات مخاطره آمیز و مخرب تغییرات اقلیم بر سلامت نیروی کار، باید اقدام فوری انجام داد.

تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار، چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران فراهم می‌کند.

در همین راستا جمهوری اسلامی ایران نیز همگام با حرکت‌های جهانی با استقرار سازوکارهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در مجموعه‌های تولیدی دولتی و غیر دولتی برای اجرای مؤثر سیاست‌های ملی و برنامه های بهداشت حرفه‌ای به منظور کنترل عوامل زیان آور و شرایط مخاطره آمیز محیط کار و به حداقل رساندن اثرات تغییر اقلیم بر روی سلامت شاغلین اقدامات قابل توجهی را سامان داده است.

البته این مهم همچنان نیازمند سیاستگذاری مؤثر و کارآمد از طریق شفاف سازی، جلب مشارکت عمومی و افزایش مسئولیت پذیری همه ذی نفعان و شرکای اجتماعی با بهبود قوانین و اجرای آنها می‌باشد تا در سایه صیانت از سرمایه‌های انسانی کشور به عنوان محور توسعه پایدار به اهداف مدنظر رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و رشد اقتصادی در کشور نائل شویم.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به تمامی همکارانی که این عرصه را برای خدمت به مردم عزیز کشورمان برگزیده اند و تقدیر از تلاش‌ها و زحمات آنان، از درگاه خداوند متعال بهروزی، موفقیت و توفیق روزافزون برای همه عزیزان، همکاران و خدمتگزاران جامعه بهداشت حرفه‌ای را خواستارم.

کد خبر 6091355 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی