Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: ساخت هفت هزار و یکصد قلم قطعات پر مصرف کاربردی صنعت حفاری در دو دهه اخیر، حاصل هم‌افزایی و همکاری مؤثر و مستمر میان این شرکت، مراکز علمی پژوهشی و سازندگان و صنعتگران داخلی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا گلپایگانی روز یکشنبه (۱۷ بهمن ماه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰ با تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: شمار این قطعات با احتساب افزایش و تکثیر منابع ساخت داخل به حدود ۲۳ هزار قلم می‌رسد که ضمن خودکفایی در این زمینه در شرایط محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه در عمل مانع ایجاد کوچکترین وقفه در عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی به چاه‌های نفت و گاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: دستیابی به دانش فنی و ساخت کالا و تجهیزات به‌دست صنعتگران داخلی از آرزوهای به ظاهر دست‌ نیافتنی سال‌های گذشته صنعت نفت کشور بود که خوشبختانه در چهار دهه گذشته با تلاش متخصصان و کارشناسان و تعامل و همکاری سازندگان، تولید کنندگان و مراکز دانش‌بنیان، گام‌های ارزشمندی در این راه برداشته شده است که جای قدردانی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه دستیابی به دانش ساخت و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات صنعت نفت و حفاری حسب نیاز و تا خودکفایی کامل استمرار دارد، اظهار کرد: تلاش بر این است که قطعات و تجهیزات ساخت داخل براساس شرایط و استانداردهای مورد قبول و کامل و جامع‌تر از مشابه خارجی تولید شود و قابل رقابت و صادرات باشد.

گلپایگانی نیز به سفارش خرید ۲۳۱ قلم اقلام  مورد نیاز ساخت داخل به ارزش افزون بر ۵۷۱ میلیارد ریال از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه اشاره کرد و گفت:  تاکنون ۱۷۰ قلم  کالای خریداری شده به ارزش حدود ۴۳۴ میلیارد ریال تحویل انبار شده و بقیه در حال اجراست.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت در استان خوزستان در سال ۱۴۰۰ که به‌عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است، افزود: این رویداد اقتصادی فرصتی است تا دست‌اندرکاران این صنعت ضمن عرضه آخرین دستاوردهای علمی و فنی خود با توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و نیازهای صنعت نفت بیشتر آشنا شوند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با این توضیح که انتظار می‌رود این نمایشگاه در چارچوب اهداف پیش‌بینی شده بتواند مسیر دستیابی به تولیدات داخلی را کوتاهتر کند و شاهد ابتکارات و ابداع‌های نوینی در داخل کشور باشیم، از برگزار کنندگان این رویداد اقتصادی تشکر کرد.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت ملی حفاری ایران نمایشگاه خوزستان شرکت ملی حفاری ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود

محمدطاهر بابازاده مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که پارسال برای ساخت هفت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۳۳.۲۵ مگاوات و تولید انرژی سالانه ۱۳۹.۷۲ گیگاوات ساعت در مازندران سرمایه‌گذار جذب شد، گفت: مطالعات و مقدمات واگذاری ۱۳ نقطه مناسب برای ایجاد نیروگاه برق‌آبی در مازندران انجام شده و فراخوان این ۱۳ نیروگاه نیز منتشر شده است.

او افزود: در مازندران ۱۰۰ نقطه دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است که به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود. بر همین اساس نیز از سرمایه‌گذاران خواستیم که در این عرصه سرمایه‌گذاری کنند.

بابازاده گفت: سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسیده و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است.

بابازاده گفت: از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد. این ۱۳ نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند.

او با اشاره به برخی مسائل پیش روی ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی در مازندران، افزود: برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه در حال حاضر مهم‌ترین چالش ما با سازمان حفاظت محیط زیست است. با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است. با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط مد نظر تهیه شده و قرار است که به اتفاق همکاران محترم در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی