Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شبکه روسیه الیوم امروز (یکشنبه) به نقل از یک منبع در رسمی در دبیرخانه اتحادیه عرب با اعلام این خبر اضافه کرد: تصمیم اتحادیه آفریقا برای متوقف کردن عضویت رژیم اسرائیل در این اتحادیه یک اقدام اصلاحی است و با مواضع تاریخی اتحادیه آفریقا در حمایت از آرمان فلسطین و علیه استعمار و آپارتاید مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اتخاذ این تصمیم عاقلانه برای آغاز پاداش ندادن به رژیم اسرائیل برای اقدامات غیرقانونی‌اش علیه مردم فلسطین ضروری بود. 

پیش از این نیز اتحادیه عرب تصمیم رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا مبنی بر اعطای عضویت رژیم اسرائیل به عنوان ناظر را که در ماه آگوست گذشته اتخاذ شده بود، محکوم کرده بود. 

اتحادیه آفریقا امروز (یکشنبه) در اجلاس رهبران این اتحادیه که از روز گذشته به میزبانی آدیس آبابا پایتخت اتیوپی آغاز شده است عضویت ناظر رژیم اسراییل را به حالت تعلیق در آورد. 

۲۲ ژوئیه گذشته (۳۱ تیر ۱۳۹۹)، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «ادماسو الالی» سفیر این رژیم در اتیوپی، استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا تقدیم کرده است. 

رسانه‌های عربی گزارش دادند که ۷ کشور عربی اعتراض خود را به تصمیم اتحادیه آفریقا مبنی بر اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی اعلام کردند و این موضعی است که اتحادیه کشورهای عربی از آن حمایت کرده است. 

پیشتر رژیم صهیونیستی در سازمان وحدت آفریقا مقام ناظر را به دست آورده بود، اما پس از انحلال این سازمان در سال ۲۰۰۲ و تبدیل آن به اتحادیه آفریقا، تلاش‌های این رژیم برای ادامه عضویت آن به عنوان ناظر بی‌نتیجه بود.

برچسب‌ها اتحادیه آفریقا احمد ابوالغیط اسرائیل آسیای غربی اتحادیه عرب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه آفریقا احمد ابوالغیط اسرائیل اتحادیه آفریقا احمد ابوالغیط اسرائیل آسیای غربی اتحادیه عرب اتحادیه آفریقا رژیم اسرائیل اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که در صورت حصول توافق برای آزادی اسرای صهیونیست، حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به شهر رفح در جنوب غزه ممکن است به حالت تعلیق درآید. 

به گزارش رویترز، وی مدعی شد: «آزادی اسرا برای ما اولویت اصلی است»؛ و بعد در پاسخ به این سوال که آیا این شامل به تعویق انداختن عملیات برنامه‌ریزی شده برای حمله به رفح می‌شود یا خیر، پاسخ داد: «بله. در صورت توافق، عملیات را متوقف می‌کنیم». 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار زیادی برای آزادی اسرا قرار دارد. منابع رسانه‌ای می‌گویند هزاران صهیونیست امشب نیز در تداوم اعتراضات هفته‌ای خود در مرکز تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برکناری وی شده‌اند. 

گفته شده روز گذشته یک هیئت مصری برای گفت‌وگو با سران صهیونیست در خصوص توافق آتش‌بس و آزادی اسرا، راهی سرزمین‌های اشغالی شده است. منابع عبری این گفت‌وگوها را مفید ارزیابی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی چهره مطرح ایرانی را از المپیک کنار گذاشت؟
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است