Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@04:42:08 GMT

رژیم صهیونیستی از اتحادیه آفریقا طرد شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۸۶۲۷

رژیم صهیونیستی از اتحادیه آفریقا طرد شد

رسانه‌های الجزایری اعلام کردند، تلاش‌های اسرائیل برای حضور در نشست اتحادیه آفریقا به عنوان ناظر ناکام مانده و این رژیم حق حضور در این اتحادیه را نخواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روسیه الیوم به نقل از شبکه الشروق نیوز الجزایر خبر داد، در نشست آتی اتحادیه آفریقا در اتیوپی اجازه عضویت اسرائیل به عنوان ناظرداده نشده و درخواست تل‌آویو برای این امر رسما رد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع آگاه در هیئت الجزایری شرکت کننده درنشست سران اتحادیه آفریقا به این رسانه خبر داد: مسئله اعطای مجوز حضور رژیم صهیونیستی به عنوان ناظر در اتحادیه آفریقا به طور کامل لغو شده است و این امر به امضای رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا هم رسیده است.

به گفته این منبع لغو این تصمیم نتیجه تلاش‌هایی بود که الجزایر و چند کشور دیگر انجام دادند و و مغرب تنها کشور عربی بود که از اعطای این عضویت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

روزنامه النهار الجزایر هم در این رابطه خبر داد، کمیته‌ای متشکل از رؤسای جمهور 7 کشور آفریقا برای تدوین توصیه نامه‌ای در این رابطه تشکیل شد تا این توصیه تقدیم نشست سران شود.

این کمیته متشکل از رئیس فعلی اتحادیه آفریقا، رئیس جمهور الجزایر، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، رئیس جمهور رواندا، رئیس جمهور کنگوی دموکراتیک، رئیس جمهور نیجریه و رئیس جمهور کامرون است.

رسانه عبری: برخلاف ادعاهای موجود جنگ بعدی برای اسرائیل فاجعه بار خواهد بودجانبداری آلمان از رژیم صهیونیستی/ انتقاد برلین از گزارش عفو بین‌الملل علیه اسرائیلعفو بین‌الملل: به تلاش خود برای افشای جنایت‌های نژادپرستانه اسرائیل علیه فلسطینیان ادامه می‌دهیم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه آفریقا رژیم صهیونیستی رئیس جمهور بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرد: به شدت به السنوار نزدیک شده بودیم اما در لحظه‌ای از دست ما گریخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، تساحی هنگبی رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفتگویی که شامگاه امشب با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش اسرائیل به شدت به یحیی السنوار نزدیک شده بود اما او موفق شد متواری شود.

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی که سعی در آرام کردن اعتراضات و انتقادات جامعه صهیونیستی نسبت به ناکارآمدی رژیمش دارد، در این گفتگو ادعا کرد، کار رسیدن به یحیی السنوار زمان بر است، آمریکایی‌ها هم برای رسیدن به بن لادن 10 سال وقت صرف کردند.

وی مدعی شد ما به شدت به او نزدیک شده بودند اما در لحظه از مخفیگاهش به مخفیگاه دیگری متواری شد فقط ظرف چند روز او را گم کردیم.

همزمان با انتشار این مصاحبه چند رسانه عبری زبان از جمله معاریو تصاویری را از محلی منتشر کردند که ادعا شده است، قبلا یحیی السنوار رهبر حماس در آن حضور داشته است، اطلاعاتی که امکان تایید آن از سوی حماس یا منابع بی طرف وجود ندارد.

تحلیل‌گر صهیونیست: السنوار در مدیریت جنگ بر ما برتری داردرسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گوترش: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • ادعای شورای امنیت اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه رفت
  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی