Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@19:58:27 GMT

توضیح صداوسیما درباره پرداخت حق پخش تلویزیونی ورزش

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۸۸۳۸

توضیح صداوسیما درباره پرداخت حق پخش تلویزیونی ورزش

سازمان صدا و سیما در رابطه با درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، در متن توضیحات سازمان صداوسیما آمده است: در تاریخ ۳۰ دی و ۱۰ بهمن سال جاری، دو خبر با عناوین: «رد ادعای صداوسیما توسط وزارت ورزش/حق پخش ۹۹ پرداخت نشده است!» و نیز «درآمد صداوسیما از حق پخش چقدر است؟» توسط خبرگزاری محترم ایسنا منتشر شد و به منظور تنویر افکار عمومی و تبیین واقعیت، پاسخ صداوسیما به اخبار یاد شده، به شرح زیر به خبرگزاری ایسنا، ارائه شد:

«مرجع استعلام از وزارت ورزش و جوانان؛ در خبر مورخ ۳۰ دی ماه مقامی غیرمسئول و در خبر مورخ ۱۰ بهمن ماه، نقل قول از شخص ناشناس و نامعلوم در وزارت ورزش و جوانان است و مشخص نیست خبرگزاری ایسنا به چه دلیل، مرجع و منبع کسب اخبار خود را به طور دقیق مشخص نکرده است و بدون ارائه و بیان مستندات موثق و صرفا براساس حدس یا گمان اقدام به انتشار شایعات می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع آن خبرگزاری محترم در خبر منتشر شده خود در تاریخ ۳۰ دی ماه سال جاری، ضمن استنباط و برداشت نادرست از قانون برنامه ششم و قوانین بودجه سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و نقل قول از مقامی غیرمسئول در وزارت ورزش و جوانان با ایجاد شبهه در جامعه ورزشی کشور، به تشویش افکار عمومی در جامعه مبادرت ورزیده است.

آن گونه که روشن است، براساس بند(پ) ماده(۹۱) قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است تا پایان سال اول برنام با مشارکت سازمان صداوسیما و وزارت ورزش و جوانان، تمهیدات قانونی لازم در خصوص نحوه تقسیم درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را پیش بینی نماید.

در مسیر اجرای ماده(۹۱) قانون برنامه ششم توسعه، قانون گذار در تبصره(۹) قانون بودجه سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما را مکلف کرد که درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی مشخص نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند. وجوه واریزی از محل ردیف معین به نسبت ۳۰ درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان و ۷۰ درصد در اختیار سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد.

با توجه به نکات مذکور، بدیهی است که واریز درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی به ردیف درآمدی مشخص نزد خزانه داری کل کشور از تکالیف قانونی مشترک هر دو دستگاه (وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما) است و موکدانه بیان می شود؛ این سازمان از قانون مصوب تخطی نکرده و با وجود تنگناهای بودجه ای، سهم تعهد شده خود را در پایان سال ۱۳۹۹ به طور کامل به ردیف درآمدی مربوط، نزد خزانه داری کل کشور واریز و در سال ۱۴۰۰ نیز بخش قابل توجهی از تعهدات خود را به حساب خزانه پرداخت کرده است.

در خبر منتشر شده در تاریخ ۱۰ بهمن ماه، بار دیگر آن خبرگزاری محترم، بدون رعایت اخلاق حرفه ای و با تأکید و القای شبهه «ربط بحران در ورزش کشور به صداوسیما» و در شرایطی که مجلس محترم با اشراف دقیق و کامل بر منابع و مصارف عمومی و اختصاصی دستگاههای اجرایی در حال بررسی و تدوین نهایی بودجه کل کشور است، ضمن تحریف حقایق، با درج عباراتی غیرمسئولانه و تعبیراتی غیرحرفه ای به نقل از «یک مقام مسئول ناشناس و مجهول در وزارت ورزش و جوانان» سعی در القای شبهه در افکار عمومی کرده و درآمد سازمان صداوسیما در حوزه ورزش را عددی غیرواقعی و نجومی (معادل ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان) بیان کرده است. مشخص نیست اعلام و انتشار اعداد و ارقام و اخبار جعلی و کذب، توسط آن خبرگزاری که از مصادیق انتشار شایعات است با چه نیت صورت گرفته است!؟

بایسته است اهالی محترم رسانه در مقایسه تلویزیون های خصوصی دیگر کشورها (به عنوان بنگاه های رسانه ای اقتصادی و تجاری) با سازمان صداوسیما (به عنوان یک نهاد فرهنگی) در نظر بگیرند که سازمان صداوسیما برای انجام تکالیف حاکمیتی رایگان خود در خدمت به مردم شریف مان نیاز به بودجه دولتی دارد و پخش تبلیغات در سازمان صداوسیما، تکلیفی است که قانون گذار برای تأمین بخشی ازسهم بودجه قانونی و معین سازمان صداوسیما تعیین کرده است.»

گفتنی است خبرگزاری ایسنا، در ۲ خبر با عناوین مختلف «رد ادعای صداوسیما توسط وزارت ورزش/حق پخش ۹۹ پرداخت نشده است!» و نیز «درآمد صداوسیما از حق پخش چقدر است؟» به نقل از یک مقام در وزارت ورزش و جوانان که درخواست کرد نامش در اخبار منتشر شده یاد نشود، توضیحات مربوطه را ارائه کرده بود و فایل صوتی موارد مطرح شده به رسم امانت در اختیار این خبرگزاری قرار دارد و هیچ موردی در این ۲ خبر بدون استناد دقیق به اظهارات این مقام مسئول منتشر نشده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: صداوسیما تلویزیون وزارت ورزش و جوانان سازمان صداوسیما کل کشور حق پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی همدان سروسامان می‌گیرد

در حالی که اداره هیئت کشتی همدان به دلیل اختلافات داخلی بیش از یک سال با سرپرست حواشی بسیاری داشت، اکنون با خبر برگزاری مجمع انتخاباتی این هیئت در اردیبهشت ماه، هیئت کشتی سرو سامان می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، کشتی به عنوان ورزش نخست استان با دو مدال المپیک و چندین مدال جهانی و آسیایی از اوایل دهه 90 در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با افول مواجه شد و اگر چه مدیران توانمندی از جمله "علی رحیمی‌فر" و "حمیدرضا یاری" در این مدت در راس این هیئت قرار گرفتند، اما اختلافات داخلی در بدنه این رشته ورزشی اجازه نداد این مدیران بتوانند کشتی استان را به دوران اوج خود برگرداند.

 هیئت کشتی بدون رئیس 

اما جدا از این موارد بیش از یک سال است که هیئت استان با سرپرست اداره می‌شود و همین مسئله به حواشی این رشته ورزشی در استان افزوده است.

دوره چهار ساله "حمیدرضا یاری" به عنوان رئیس هیئت در اواخر اسفند سال 1401 به پایان رسید و "حسین میرابیان" در اردیبهشت 1402 به عنوان سرپرست هیئت انتخاب شد. در این میان نام‌نویسی از نامزدهای مجمع انتخاباتی نیز برگزار و با تایید صلاحیت یک نامزد (وحید بیگم‌جانی) همراه شد، اما این مجمع بنا به دلایلی در سال گذشته برگزار نشد.

 فدراسیون مخالف برگزاری مجمع در سال گذشته 

علی حقیقی، مدیرکل ورزش و جوانان استان‌همدان در آن برهه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، گفت: برگزاری مجامع از اختیارات رئیس فدراسیون است و دبیر به ما گفت این فراخوان را قبول ندارد و مجدد فراخوان بگذارید. ما هم درخواست جلسه حکمیت در وزارت ورزش و جوانان را داده‌ایم.

معاون توسعه ورزش همگانی و قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان نیز در آن برهه، اظهار داشت: در ابتدای سال (1402) فراخوان و ثبت نام نامزدهای آن انجام شد، اما با مخالفت فدراسیون کشتی در زمان مقرر برگزار نشد.

علی ضمیری کاملف افزود: در آخرین تماسی که مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی داشت، قرار شد نام‌نویسی از نامزدهای متقاضی شرکت در انتخابات هیئت کشتی استان تکرار شود و ثبت نام قبلی مورد تایید فدراسیون قرار نگرفت.

پس از این اتفاق در آبان‌ماه سال گذشته با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان استان و موافقت فدراسیون، "ولی بهاریان" به عنوان دومین سرپرست هیئت کشتی همدان انتخاب شد و تاکنون اداره امور ورزش نخست استان را برعهده دارد.

 برگزاری مجمع در 20 اردیبهشت با 3 نامزد 

حالا اداره‌کل ورزش و جوانان استان از سروسامان دادن به مدیریت کشتی در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد.

معاون ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیمف با اشاره به این که کشتی از اهمیت بالایی برای این اداره‌کل برخوردار است، گفت: با نظر فدراسیون کشتی، فراخوان جدیدی برای مجمع انتخاباتی این هیئت داده شد.

علی ضمیری ‌کامل با بیان این که پس از ثبت نام نامزدها در موعد مقرر و طی شدن مراحل تایید صلاحیت‌ها، 3 نامزد برای انتخابات ریاست هیئت کشتی استان تایید شدند، افزود: ولی بهاریان، علیرضا کرمی و مجید بیگم‌جانی سه نامزد تایید شده برای این انتخابات هستند.

وی با اشاره به این که برای اعضای مجمع دعوتنامه ارسال شده است، عنوان کرد: این مجمع 20 اردیبهشت‌ماه در تالار قرآن همدان برگزار می‌شود.

معاون ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان با تاکید بر این که همه تلاش خود را کردیم که طبق آیین‌نامه‌ها پیش برویم، تصریح کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در این مجمع یک رای دارد و طبق سنوات گذشته دخالتی در روند انتخابات نخواهیم داشت و انتخاب اصلح را به اعضای مجمع می‌سپاریم.

ضمیری کامل افزود: احتمال حضور علیرضا دبیر در این مجمع کم است و ابراهیم‌ مهربان دبیرکل فدراسیون به همدان می‌آیند.

راه نجات کشتی همدان در کنار گذاشتن اختلافات 

آنچه مسلم است افت کشتی همدان بیش از آن که محصول نداشتن رئیس هیئت یا کمبود بودجه و زیرساخت باشد، محصول اختلافات داخلی است. امیدواریم با انتخاب فرد اصلح در این انتخابات برخی از پیشکسوتان و قهرمانان استان اختلافات را کنار بگذارند و دوشادوش رئیس جدید هیئت در راه پیشرفت کشتی همدان قدم بردارند تا ورزش نخست استان به روزهای اوج خود بازگردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم مرحوم اسکویی
  • رضا اطری مسئول ورزش و جوانان رودبست شد
  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد