Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از تلاش آمریکا برای تشدید تنش در منطقه بالتیک با اعزام نیرو‌های هوابرد بهجنوب شرقی لهستان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، منابع خبری عصر یکشنبه از ورود صد‌ها نفر از نیرو‌های هوابرد ارتش آمریکا در جنوب شرقی لهستان نزدیک مرز با اوکراین خبر دادند.

به گزارش وبگاه «لایو مینت» به دستور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ۱۷۰۰ نیروی ویژه ارتش آمریکا در لهستان پیاده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرو‌های پیاده نظام هوابرد لشکر ۸۲ هوابرد با هواپیمای بوئینگ ارتش ایالات متحده وارد فرودگاه «جاسیونکا» شدند.

بایدن دستور داده نیرو‌های آمریکایی بیشتری در لهستان، رومانی و آلمان مستقر شوند تا به متحدان و دشمنان خود پایبندی آمریکا به جناح شرقی ناتو را در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین نشان دهند. این لشکر می‌تواند به سرعت در عرض ۱۸ ساعت مستقر شود و اهداف مهم را مراقبت کند.

در روز‌های گذشته، هواپیما‌های آمریکایی تجهیزات و نیرو‌های لجستیکی را به فرودگاهی که در ۹۰ کیلومتری مرز لهستان با اوکراین قرار دارد، آوردند.

در همین رابطه وزیر خارجه لهستان از احتمال استقرار نظامیان روسیه در این کشور همزمان با تشدید تنش در منطقه بالتیک خبر داد و گفت، باید برای این واقعیت آماده شد که نیرو‌های روسیه در بلاروس باقی می‌مانند. «زبیگنیو راو» وزیر امور خارجه لهستان در مصاحبه‌ای پس از سفر خود به ایالات متحده گفت که ورشو باید برای این واقعیت آماده شود که نیرو‌های روسیه در بلاروس باقی خواهند ماند.

وزیر خارجه لهستان در این گفتگو اظهار داشت که دیدارش با بلینکن مربوط به استقرار احتمالی نیرو‌های روسیه در بلاروس است.

وی افزود: «با توسعه نامطلوب اوضاع، ما باید این واقعیت را در نظر بگیریم که اکنون از یک سو در استان کالینینگراد و از سوی دیگر در بلاروس نیرو‌های روس خواهیم داشت».

نیرو‌های هوابرد آمریکا وارد لهستان شدند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا لهستان یا به طور کلی ناتو، برنامه‌ها و اقداماتی را برای انطباق با این وضعیت جدید آغاز کرده است، به عنوان مثال در مورد استقرار نیرو‌ها در منطقه، گفت که لهستان در تلاش است متحدان خود را متقاعد کند که این کار را انجام دهند.

علی‌رغم تاکید روسیه بر نداشتن هیچ برنامه‌ای برای تجاوز به خاک اوکراین، دولت آمریکا همچنان بر ادعا‌ها درخصوص احتمال انجام‌شدن این حمله اصرار دارد.

دو مقام آمریکایی شامگاه شنبه گفتند که روسیه حدود ۷۰ درصد از قدرت رزمی را در اختیار دارد که برای تهاجم تمام عیار به اوکراین نیاز دارد و گروه‌هایی از گردان‌های تاکتیکی بیشتری را به مرز با همسایه خود می‌فرستد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود، خبر دادند در دو هفته گذشته تعداد گروه‌های گردان‌های تاکتیکی در منطقه مرزی با اوکراین از ۶۰ گروه تا روز جمعه به ۸۳ نفر رسیده است و ۱۴ گروه دیگر در حال حرکت به منطقه هستند.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه، اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرز‌های این کشور و خروج نیرو‌های ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه اعزام نظامیان آمریکایی به شرق اروپا فقط به تنش‌ها دامن می‌زند، از واشنگتن خواست دست از تنش‌زایی در مسئله اوکراین بردارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جو بایدن لهستان و روسیه بحران اوکراین روسیه و اوکراین نیرو های هوابرد نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد