Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@13:55:45 GMT

جلسه انتخاب رئیس جمهور عراق فردا برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۹۰۸۷

جلسه انتخاب رئیس جمهور عراق فردا برگزار می‌شود

اداره اطلاع رسانی مجلس نمایندگان عراق برنامه جلسه فردای پارلمان را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در این برنامه علاوه بر مراسم تحلیف شماری از نمایندگان، انتخاب رئیس جمهور نیز انجام خواهد شد.

این جلسه درحالی برگزاری می‌شود که ساعاتی قبل از آن دادگاه فدرال عراق نامزدی هوشیار زیباری را به حال تعلیق در آورده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیباری که از سوی حزب دموکرات کردستان نامزد شده است در واکنش به حکم دادگاه فدرال اعلام کرد به حکم دادگاه احترام می‌گذاریم، این یک حکم موقت است و تا زمان پایان پرونده شکایت به آن پایبند خواهیم بود.

از سوی دیگر ائتلاف دولت قانون هم در آستانه نشست پارلمان تشکیل جلسه داد.

محمد الشمری نماینده عضو این ائتلاف در گفتگویی با السومریه گفت: اعضای ائتلاف دولت قانون برای آمادگی در جلسه مربوط به انتخاب رئیس جمهور تشکیل جلسه دادند تا مواضع سیاسی به شکل دقیقی بررسی و درمورد سمت وسوی مواضع تصمیم گیری شود.

ائتلاف الفتح هم در واکنش به برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور اعلام کرد بازگشت همان چهره‌های سیاسی سابق به جایگاه ریاست‌های سه گانه ضربه سهمگینی به اراده ملت عراق و مرجعیت آن محسوب می‌شود.

احمد عبدالحسین عضو ائتلاف الفتح در این رابطه با تارنمای المعلومه گفت: بازگشت همان چهره‌های سیاسی سابق به ریاست‌های سه گانه (ریاست جمهوری، ریاست مجلس و ریاست کابینه) به معنای بازگشت به شرایط دوره حاکمیت دولت پیشبرد امور است که در واقع دهن کجی به ارده مردم و اراده مرجعیت عالی است که بارها در بیانیه خود بر عدم آزمودن آزموده تاکید کرده است.

به گفته این عضو ائتلاف الفتح: جامعه عراق خواهان تغییر چهره سیاسی حاضر در دولت‌های سابق شده است به ویژه که در برهه اخیر شاهد عملکرد بسیار بد و ضعیف شخصیت‌های حاکم بودیم.

دادگاه فدرال عراق نامزدی هوشیار زیباری برای ریاست‌جمهوری را تعلیق کردبرگزاری روز شهید عراق با حضور مقامات این کشور + تصاویرفراکسیون صدر گفت‌وگوها برای تشکیل دولت عراق را تعلیق کردورود قوه قضائیه عراق به پرونده زیباری و واکنش حزب بارزانیمقتدی صدر از حمایتِ نامزد حزب دموکرات کردستان عراق عقب‌نشینی کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخاب رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به قم می‌رود

جلسه بررسی و جمع بندی طرح های پیشنهادی دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

در این جلسه که معاون اجرایی رییس جمهور، استاندار قم، وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون عملیات فراجا و معاونین سایر دستگاه های مرتبط نیز حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه ها برای اجرای طرح های اولویت دار استان قم مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.
تخصیص اعتبار برای احداث، تکمیل و بهسازی راه ها و محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح های ملی و استانی آموزشی قم، بیابان زدایی و توسعه روش های نوین آبیاری، تکمیل کتابخانه مرکزی و طرح های فرهنگی و هنری استان، تکمیل تجهیز مجتمع های توانبخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده های شهدا و تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.
گفتنی است دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاندیداها در آستانه انتخابات دنبال ارائه دیدگاه‌هایشان باشند
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم برگزار شد
  • رئیسی به قم می‌رود
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد