Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@08:42:19 GMT

۷ خوراکی که نباید قبل خواب مصرف شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۹۱۷۳

‍‍‍‍‍‍

غذا‌های تند فست فود دسر مرکبات کلم بروکلی گوشت کرفس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، موارد زیادی بر کیفیت خواب شما تاثیر می‌گذارد از پریشانی عاطفی تا بیماری‌های جسمی مانند دیابت، بیماری کلیوی یا سوزش قلب.

احتمالا همه ما می‌دانیم که مصرف کافئین قبل از خواب، برای افرادی که به راحتی نمی‌خوابند، یک فاجعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهوه یا چای قبل از خوابیدن را متوقف کنید.

آنچه قبل از خواب می‌خوریم، تأثیر ویژه‌ای در کیفیت خواب ما دارد، اما مطالعات نشان می‌دهد که حتی بر چیزی که روز بعد انتخاب می‌کنیم هم اثر می‌گذارد.

یک رژیم غذایی متعادل به طور کلی برای حفظ یک الگوی خواب سالم بسیار مهم است. برخی از خوراکی‌های سالم و برخی از خوراکی‌های نه‌چندان سالم، می‌توانند پشت بی‌خوابی شما باشند. در اینجا به هفت مورد از آن‌ها اشاره کردیم:

غذا‌های تند

غذا‌های تند را قبل از خوابیدن نخورید، زیرا این غذا‌ها می‌توانند باعث ناراحتی معده و سوزش قلب شوند. سوزش سر دل هنگام خوابیدن بدتر می‌شود، زیرا اسید معده در مری جمع می‌شود.

با این حال برخی از مطالعات وجود دارد که نشان می‌دهد غذای تند قبل از خواب می‌تواند شیوع کابوس‌ها را افزایش دهد. بیدار شدن مکرر در طول شب، ساعات حساس استراحت در طول شب را نابود می‌کند و موجب تولید احساسات منفی می‌شود.

فست فود

فست فود و سایر میان‌وعده‌های چرب برای هضم بدن سخت هستن و اغلب می‌توانند منجر به سوزش قلب شوند. هرچه غذای شما چربی بیشتری داشته باشد، اسید معده بیشتری تولید خواهد کرد.

بدیهی است که این شرایط، خواب را چالش برانگیز می‌کند. سعی کنید در این شرایط به سمت چپ بدن خود دراز بکشید تا اسید مری خود را کاهش دهید.

دسر

بعد از یک روز طولانی یک درمان خوب و شیرین، مانند یک پاداش کامل است. متأسفانه آخرین کاری که شما باید قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید، افزایش قند خون است.

خوردن دیرهنگام دسر باعث احساس هوشیاری و بالا رفتن انرژی شما می‌شود. قبل از خوابیدن از خوردن شکلات پرهیز کنید، زیرا هم حاوی کافئین و هم حاوی شکر است.

شکلات حاوی ترکیبی به نام توبرومین است که ضربان قلب را افزایش می‌دهد و ممکن است به بی‌خوابی کمک کند.

مرکبات

میوه به طور کلی یک انتخاب سالم است و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که با هر وعده غذایی آن را میل کنید. اما مرکبات بسیار اسیدی هستند و می‌توانند موجب سوزش سردل یا بیماری رفلاکس دستگاه گوارش شوند.

همچنین مرکبات دارای قند زیاد هستند و می‌توانند انرژی زیادی به شما بدهند. میوه‌های خوب دیررس شامل انجیر، کشمش، انگور، سیب، کیوی و پاپایا برای شما بهتر از خوردن مرکبات است.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک ماده غذایی سالم برای گنجیدن در رژیم غذایی شما است. با این حال کلم بروکلی حاوی فیبر زیادی است که می‌تواند مدت زمان زیادی را برای هضم شدن مصرف کند. تمامی سبزیجات صلیبی به دلیل ایجاد گار در هنگام هضم، بدنام هستند. نمونه‌های دیگر شامل جوانه بروکسل، کلم و گل کلم است.

گوشت

گوشت‌ها، مخصوصاً گوشت قرمز حاوی پروتئین و چربی زیاد است؛ بنابراین هضم آن مدت زمان زیادی طول می‌کشد و می‌تواند شما را بیدار نگاه دارد.

خوردن گوشت برای شام مشکل خاصی ندارد، اما بهتر است پس از آن دیگر چیزی میل نکنید و تعداد شب‌هایی که گوشت می‌خورید را کنترل کنید.

بهتر است شب‌ها گوشت‌های کم‌چرب مانند بوقلمون، سینه مرغ یا منابع پروتئین گیاهی مانند ماست و اسفناج را جایگزین کنید.

کرفس

اگر بی‌خوابی شما به نحوی است که هر شب چند بار از خواب می‌پرید تا به دستشویی بروید، از خوردن کرفس دوری کنید. کرفس حاوی آب زیادی است و بهتر است خوردن آن در شب را متوقف کنید.

کرفس می‌تواند به سادگی مثانه شما را پر کند. خوراکی‌هایی مانند هندوانه، خیار و کاهو نیز از این قسم خوراکی‌ها محسوب می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ایران خودرو قیمت محصولات خود را افزایش داد + جزییات خوابیدن خواب گوشت غذا شکلات کلم بروکلی کرفس هوشیاری خوراکی دسر بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط از خوردن این غذاها در شب پرهیز کنید ایرانیان سالانه ۷۹۲میلیارد تومان پول برای کله‌پاچه می‌دهند! با فواید شگفت انگیز چُرت زدن آشنا شوید آیا مصرف همزمان چند نوع غذا مضر است؟ ۶ اثر مثبت خوابیدن روی زمین محبوب‌ ترین سوپر فود جهان چیست؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها ۷ خوراکی که نباید قبل خواب مصرف شوند تلویزیون های پرفروش را چند بخریم؟ (جدول) ۲۶ ماه زندان به دلیل کلاهبرداری از شرکت اپل کدام درمان‌ های خانگی موجب مسمومیت می‌ شوند؟ واکنش دادستان کل کشور به مطالبه اصلاح قانون به کارگیری اسلحه دردناکترین سندرم که ماهیچه‌ ها را درگیر می‌ کند ورود سامانه بارشی از پنجشنبه رهبر معظم انقلاب دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند تور هوایی چابهار چند؟ (جدول) وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن صنایع و معادن تعهد دادند در سال آینده سرمایه گذاری ویژه کنند انبوه سازان مسکن به رییسی نامه نوشتند لاتاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی عراقی ها ٩٢٠ میلیون دلار کالا از ایران خریدند هشدار هواشناسی به کشاورزان و باغداران قیمت جدید اسکوتر برقی + جدول آمادگی تولیدکنندگان لوازم خانگی برای تولید محصولات با قیمت مناسب چند نکته طلایی برای دوام بیشتر باتری خودرو جلسه کمیسیون طرح صیانت فردا تشکیل می شود هشدار خزانه‌داری آمریکا برای استفاده از NFTها در پولشویی نسخه چینی متاورس / سرمایه‌گذاری میلیارد دلار اژدهای زرد مافیای دخانیات برای نابودی تولید کمر همت بستند سهم ۲۵ درصدی صادرات ایران به عراق رسید پذیرش فهرست ۱۵۰۰ قلم کالای ایرانی از سوی اوراسیا کالاهای خود را هوشمند بخرید؛ راهکار جدید کنترل قیمت ها افزایش بستری‌ های کرونا در البرز پیروزی الاهلی با حضور نوراللهی و قائدی افزایش عرضه، قیمت سیب زمینی را کاهش داد قیمت تیگو ۵ ارزان شد (جدول) رشد ۱۶ درصدی معاملات ارزهای دیجیتال پس از ممنوعیت در نیجریه قیمت ارزان ترین مدل های آبمیوه گیری + جدول وام ازدواج هم بدون ضامن می شود؟ کره زمین در شب چگونه است؟ + فیلم یک توافق هسته‌ای، ثبات در منطقه را افزایش نمی‌ دهد خداحافظی با ثبت سند خودرو در دفترخانه ها؟ دولت اسیر حاشیه‌ ها نمی‌ شود شانس حل و فصل دیپلماتیک تنش با روسیه بالاست معضل دردناکی به نام مهاجرت نتایج ثبت نام مسکن حمایتی اعلام شد؛ مهلت پرداخت قسط اول چه زمانی است؟ دردسر جدید سامانه تهران من چشم انداز بیت‌کوین در دهه پیش‌رو پادکست عصرگاه اقتصادآنلاین ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ نیروی انتظامی مرجع صدور سند شد آمارهای نگران کننده نقدینگی؛ خط قرمز دولت کجاست؟ آغاز اجرای ۷ پروژه صنعتی و معدنی مس با حضور رییس جمهور قیمت گوشی شیائومی چند؟ (جدول) چرا سرعت چشمگیر رشد سرمایه گذاری ادامه می‌یابد؟ دیگر منتظر افزایش یارانه نباشید سهم ناچیز ایران از واردات ٢٠٠ میلیارد دلاری روسیه درخواست از تهرانی‌ها برای تکمیل مراحل واکسیناسیون DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خوابیدن خواب گوشت غذا شکلات کلم بروکلی کرفس هوشیاری خوراکی دسر قبل از خواب کلم بروکلی خوراکی ها غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب های بی خوابی و شب بیداری

وقتی تا دیروقت بیدار می‌مانید، به مغز، قلب، روده‌ها، کلیه‌ها و کبدتان آسیب می‌رسانید. طبق توصیه بنیاد ملی خواب آمریکا، مدت زمان خواب ایده آل برای بزرگسالان ۷ تا ۹ ساعت است. کم‌خوابی می‌تواند به عملکردهای داخلی و حتی اندام‌های بدن آسیب برساند و منجر به ایجاد انواع بیماری‌ها شود:

۱. مشکلات مغزی

براساس مطالعات، بیدار ماندن طولانی، سلول‌های مغز را از بین می‌برد. خواب کافی برای بهبود عملکرد یادآوری و حافظه بسیار مهم است. کم‌خوابی و بی‌خوابی در طول شب، ریسک ابتلا به زوال حافظه و آلزایمر را افزایش می‌دهد.

۲. افزایش فشار خون

افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند یا کمتر از ۵ تا ۶ ساعت می‌خوابند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. کمبود خواب، اثرات استرس را بر بدن تشدید می‌کند که این شرایط با افزایش فشار خون، ضربان قلب بالا و التهاب همراه است.

۳. چاقی

کم‌خوابی باعث ایجاد عدم تعادل هورمونی در بدن و در نهایت باعث پرخوری و افزایش وزن می‌شود.

۴. دیابت

کمبود خواب، عملکرد بدن برای پردازش گلوکز و میزان انسولین تولیدشده توسط بدن را مختل می‌کند. از همین رو، کم‌خوابی و بی‌خوابی یک ریسک‌فاکتور مهم در ایجاد دیابت نوع ۲ به شمار می‌آید.

۵. سرطان

بر اساس مطالعات، نداشتن خواب کافی شبانه، خطر رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. هم‌چنین خواب ناکافی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات مرتبط است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی