Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - زهرا ابراهیمی  گفت:  آمارهای جهانی حاکی از افزایش احتمال ابتلا کودکان و نوجوانان به سویه امیکرون در مقایسه با ویروس دلتا است.

او  با تاکید بر اهمیت و نقش مادران در شکل گیری رفتار خانواده ها گفت: برای محافظت کودکان از امیکرون لازم است تا تغییرات جدی در سبک زندگی خانواده ها، حداقل تا پایان موج همه گیری کرونا اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکیدات مهم استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ستاد استانی مدیریت و مبارزه با کرونا بر اهمیت تکمیل سه نوبت واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال و ۲ نوبت واکسن برای اعضا ۱۲ تا ۱۸ سال خانواده و شروع فرایند واکسن برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال تاکید کرد.

او مدیریت مادران برای حذف دورهمی ها، به تعویق انداختن برنامه هایی مانند جشن تولد و میهمانی و یا مسافرت های تفریحی را از دیگر مصادیق نقش آفرینی مادران در خانواده ها برشمرد.

ابراهیمی ایجاد محیط با نشاط و امیدبخش در منزل و کمک به حفظ معیارهای سلامت روان در دوران کرونا را از دیگر وظایف خانم ها و مادران در خانواده عنوان کرد.

وی از تمامی اعضای خانواده بویژه پدران خواست با تعامل و حمایت، فضا را برای نقش آفرینی مفیدتر خانم ها در محیط خانه فراهم آورده تا تهدید کرونا به فرصتی برای ارتقای شاخص های سلامت جسمی، روانی و معنوی خانواده تبدیل شود.

عضو ستاد استانی مدیریت و مقابله با بحران کرونا در استان با اشاره به نظرات کارشناسان در زمینه علائم مبتلایان به امیکرون گفت: ظاهرا این سویه بیشتر علائمی شبیه سرماخوردگی دارد و به همین منظور از والدین بویژه مادران انتظار می رود با مشاهده کوچکترین علائم،فرایند درمان و استراحت کودکان را در خانه فراهم کرده و از حضورشان در مدارس تا بهبودی کامل خودداری کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در پایان تاکید کرد: زنان نقش مهمی در مدیریت بحران های مختلف داشته و دارند و در بحران اخیر نقش آفرینی آنها بیش ازهر زمان دیگر است و باید با شناخت و آگاهی کامل از علائم امیکرون به قطع زنجیره و کاهش شمار مبتلایان کمک کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان کرونا امیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی شهر جدید سهند به عنوان اولین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی دولتی‌ساز در سطح استان آذربایجان شرقی شناخته می‌شود که افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهر‌های اطراف موثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از ۱۸۰۰ متر مربع و محوطه ۱۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، ۴ کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی ، سالن ورزشی و... را داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از دوبرابری خواهد یافت. 

آیتم‌های هوشمندسازی مدرسه شامل موارد زیر است:

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضا‌ها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریو‌های متفاوت برای فصل مختلف سال

نصب دوربین‌های هوشمند برای کنترل تردد در کریدورها، فضا‌های آموزشی و محوطه بیرونی 

نصب دوربین هوشمند با قابلیت ضبط برنامه‌های کلاس‌ها به منظور تولید محتوای آموزشی

نصب سنسور‌های حرکتی هوشمند برای کنترل سیستم امنیتی تردد‌ها و اتوماتیک سازی روشنایی فضا‌های آموزشی

نصب رله‌های کنترلی برای هوشمندسازی پرده‌های اتاق‌های مدیریت، معاونت و سالن همایش

نصب کلید‌های فول هوشمند در اتاق‌های مدیریت، معاونت‌ها و سالن‌ها

نصب آیفون تصویری هوشمند با قابلیت کنترل از اتاق مدیریت و اتاق معاونت ورودی و همچنین از راه دور توسط گوشی موبایل

نصب دو عدد تاچ پنل لمسی در اتاق مدیریت و اتاق معاونت ورودی جهت مونیتورینگ و کنترل کلیه سیستم‌های هوشمند

پیاده سازی سیستم صوتی حرفه‌ای برای سالن همایش و سالن ورزشی

کنترل ورود و خروج سالن‌های همایش و ورزشی با امکان تعریف رمز، کارت و اثرانگشت جهت ایجاد دسترسی‌های متفاوت برای افراد مختلف.

دیگر خبرها

  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • حساسیت فصلی کودکان