Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایکل مک‌کال» قانونگذار ارشد جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان یکشنبه شب به وقت تهران گفت: «جو بایدن، رئیس جمهور و دولت آمریکا هیچ بازدارنده‌ای برابر روسیه ایجاد نکرده‌اند.»

به نوشته وبگاه شبکه خبری «نیوز مکس» مک‌کال در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز» گفت: «طناب دار  درحال آماده شدن است هم زمان که ما صحبت می‌کنیم این طناب دار اطراف اوکراین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برهه خطرناکی است و بزرگترین تهاجم به اروپا از زمان جنگ جهانی دوم خواهد بود.»

مک‌کال گفت، بازدارندگی برای جلوگیری از وقوع تهاجم وجود نداشته و افغانستان یک لحظه کلیدی بود زیرا «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و دیگر دشمنان ایالات متحده آن ضعف را دیدند. مک کال در ادامه گفت که نگران نزدیکی فزاینده بین چین و روسیه است.

مک‌کال گفت: «وهم‌آورترین مورد دیدن "شی جین پینگ" رئیس‌جمهور چین و پوتین دست در دست هم در بازی‌های المپیک بود. شی نظاره گر اتفاقات است. اگر پوتین بتواند بدون مقاومت به اوکراین برود، مطمئنا شی نیز تایوان را خواهد گرفت. او همیشه این را می‌خواهد.»

وی گفت که ایران نیز ناظر ماجراست مانند کره شمالی که رهبر آن «کیم جونگ اون» در این ماه دو موشک مافوق صوت پرتاب کرد.

مک‌کال در ادامه مدعی شد که اگر ایالات متحده جلوی پوتین را نگیرد، این امکان وجود دارد که او بتواند به اوکراین حمله کند و ادعای پیروزی کند.

مک‌کال گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند و تحریم‌ها اعمال شود، واکنش‌های متعددی وجود دارد که پوتین می‌تواند اتخاذ کند و ممکن است بحران پناهجویان رخ دهد.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز یکشنبه تداوم ادعاها و هراس‌افکنی رسانه‌های آمریکایی درباره حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد و گفت:‌ «دیوانگی و هراس‌افکنی ادامه دارد... چه می‌شود اگر ما بگوییم ایالات متحده ممکن است لندن را ظرف یک هفته بگیرد و سیصد هزار تلفات غیرنظامی را موجب شود؟ [و بگوییم که] تمام این حرف‌ها را بر اساس منابع اطلاعاتی می‌گوییم که نمی‌توانیم آن‌ها را فاش کنیم. آیا حس خوبی به آمریکایی‌ها و بریتانیایی‌ها می‌دهد؟ این کار در خصوص روسیه و اوکراین هم اشتباه است.»

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: قانونگذار ارشد آمریکا اوکراین رئیس جمهور آمریکا مک کال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ترامپ برای کمک به اوکراین

رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، برای کمک به اوکراین شرط تعیین کرده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفت: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • اشتباه نتانیاهو به ایران فرصت داد بازدارندگی اسرائیل را نابود کند
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟