Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از المیادین، جعفر الحسینی اعلام کرد که این نیروها در منطقه "الکرمه" مستقر شده‌اند.

وی افزود: اطلاعاتی در اختیار داریم که داعش در صدد ورود به شهرستان "الکرمه" است و آمریکا حرکت تروریست‌ها به سوی مرزها را تسهیل می‌کند.

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق اظهار کرد: هدف استقرار نظامی جلوگیری از وقوع هرگونه نفوذ امنیتی و مقابله با تحرکات گروهک تروریستی داعش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، منابع امنیتی عراقی چندی پیش به خبرگزاری "المعولمه" گفته اند که طبق گزارش های اطلاعاتی نیروهای آمریکایی با همکاری نیروهای قسد اخیرا توانسته اند ۱۲ هزار تن از عناصر داعشی را که در میان آنها سرکرده های این گروه تروریستی هستند، از داخل اردوگاه «هول» در شرق سوریه با خود ببرند.

این منبع خبری عراقی تاکید کرده است که بردن عناصر داعش از داخل اردوگاه هول به معنی تلاش مجدد آمریکا برای بازآفرینی داعش در پهنه دو کشور عراق و سوریه است.

به دنبال نگرانی های گسترده بین المللی و منطقه ای از بازآفرینی داعش، صداها در داخل عراق اخیرا برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در کشور بیشتر شده است.

این اعتقاد در عراق وجود دارد که پایان دادن به تحرکات تروریستی داعش به طور مستقیم با خروج کامل نیروهای نظامی آمریکا در عراق و سوریه گره خورده بر همین اساس، درخواست ها از بغداد برای اجرایی کردن قانون پارلمان عراق جهت اخراج نیروهای آمریکایی بیشتر شده است.

برخی از صاحب نظران و رهبران سیاسی عراق پیش بینی کرده اند که آمریکا با هدف بازآفرینی داعش، الحشد الشعبی را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد تا بیش از پیش این نیروی نظامی را در مبارزه با تروریسم محدود کند.

درخواست‌ها برای اخراج نیروهای آمریکایی به دلیل نگرانی های گسترده از بازآفرینی داعش در عراق نیز رو به افزایش گذاشته‌است.

برچسب‌ها تروریسم گروه تروریستی داعش عراق الحشد الشعبی پروندهٔ خبری توطئه آمریکا برای عراق در بحبوحه بحران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم گروه تروریستی داعش عراق تروریسم گروه تروریستی داعش عراق الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سرلشکر بکیل صالح الوهبی، فرمانده گردان‌های الوهبی یمن تصریح کرد که آمریکا به طور مخفیانه از طریق نیروهای نیابتی و مستقیم خود برای تشدید تنش نظامی در یمن اقدام می‌کند.
 
وی افزود: «فعالیت‌های آمریکایی‌ها محرمانه و شامل جلسات مخفیانه در مکان‌های مختلف از جمله حضرموت، المکلا، جزایر یمنی و عربستان سعودی است.»
 
الوهبی خاطرنشان کرد که استراتژی آمریکا با هدف انتقال مناقشه از دریا به زمین در یمن و تلاش برای دستیابی به مزیت استراتژیک و تضعیف تلاش‌های بین‌المللی برای مذاکرات صلح است.
 
وی گفت که این امر می‌تواند تاکتیکی برای تحت فشار قرار دادن یمن به منظور دست کشیدن از حمایت خود از فلسطین در بحبوحه نسل‌کشی مداوم رژیم صهیونیستی در نوار غزه باشد.
 
فرمانده گردان‌های الوهبی یمن نسبت به اقدام تلافی‌جویانه نیروهای مسلح یمن و ملت یمن در صورت تشدید تنش‌ها هشدار داد.
 
وی اظهارات اخیر نیروی دریایی ایالات متحده در مورد عقب نشینی ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی از دریای سرخ به شرق مدیترانه را رد کرد و آن را صرفا تلاش برای فرار نظامی دانست.
 

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت