Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@08:30:33 GMT

آقای حجازی‌فر؛ بمان و بساز و نا امید نشو

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۹۴۲۹

آقای حجازی‌فر؛ بمان و بساز و نا امید نشو

«موقعیت مهدی» فقط هشتاد و چهار دقیقه یک فیلم جنگی نیست، یک فیلم قهرمان محور و پرتره شخصی از زندگی شهید باکری نیست؛ بلکه یک سبک روایت تازه و نو در سینمای ایران است.

به گزارش مشرق، روایت غیر خطی و سبک شاعرانه، لحن و فُرمی که برای روایت غیر رئالیستی؛ اما وفادار به اصل واقعه اش بر می‌گزیند مختص خود کارگردان است که از قید و بند کلیشه ها خود را رها می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی حجازی‌فر این بار ثابت کرد که کارگردان خلاقی است و با اعتقادی که پشت عمل دارد؛ با روایتِ موقعیت مهدی این نکته را اثبات کرد که می توان با زبان سینما و بهره گیری از تکنیک های مختلف با فُرم کارهای تازه ای کرد. می‌شود درباره شهید باکری فیلم ساخت که به دور از شعار و تقدس نمایی واهی باشد.

مهدی باکری که او به ما معرفی کند واقعی است. موقعیت مهدی فیلم لحظه است و در پنج پرده مخاطبش را غافلگیر می کند، جنگ فیلم در آمده است و بازی های درجه یکی دارد.

هادی حجازی‌فر در مقام بازیگر و کارگردان، درخشان است، ژیلا شاهی یک نقش زن جدی و قُلدر به لحاظ بازیگری است. فیلم موسیقی جدی دارد که همانند یک کاراکتر عمل می کند. ای کاش که هادی حجازی فر بماند در این ژانر و بر همین ایدئولوژی کار کند، او در نقش دو شهید (متوسلیان و باکری) بازی کرده است اما هر کدام جهان های خودشان را دارند و این یک اتفاق مهم در قواعد سینما است.

هادی جان؛ برادر، رفیق، بمان و بساز، امیدوارم، همانند رفقای هم سنگر؛ هیچ موقع نخواهی تغییر ژانر را تجربه کنی و از شهدا و ترسیم وقایع انقلاب برای برند خودت بهره ببری و چپ کنی و به آخرش بازنده میدان باشی. بمان و درباره شهدا بساز و ناامید نشو، چون ثابت کردی که الگوی درستی برای فیلم سازی هستی.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت سینمای ایران چهلمین جشنواره فیلم فجر هادی حجازی فر خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت حجازی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم های پاور

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 4 فیلم های پاور به کارگردانی هادی محمدپور و امیر شایان مهر و هادی محمدپور محصول سال 1402 است. شهید ستاری و شهید بابایی حماسه‌ای بزرگ را رقم می‌زنند... . اتابک نادری (شهید ستاری)، سپیده خداوردی، الناز اسماعیلی، مهرداد ضیایی، علیرام نورایی (شهید بابایی)، مجید پتکی، رضوان خدامی، آرمان جوکار و هادی محمدپور در این فیلم مقابل دوربین عارف نامور بازی کردند. بهزاد عبدی موسیقی متن این فیلم را ساخت و احسان شیبانی این اثر را تدوین کرد. سکانس‌هایی از این فیلم سینمایی را در تابناک می‌بینید.

دیگر خبرها

  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • سکانس‌هایی از فیلم های پاور
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست