Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر شربیانی شامگاه یکشنبه در نشست با مدیرعامل و معاونین سازمان پسماند شهرداری تهران اظهار داشت: اوضاع آراد کوه نسبت به گذشته خیلی تفاوت کرده اما برخی معضلات آن یک مطالبه اجتماعی و همچنان باقی است.

وی افزود: بازیافت‌های غیره رسمی در محمود آباد، کریم آباد تهرانچی و دیگر نقاط و حواشی شهرستان ری، به منابع درآمد عده‌ای سودجو مبدل شده است که سلامت مردم و محیط زیست برایشان اهمیتی ندارد و بعد از اولین بازدید از آراد کوه هشدار برخورد با مافیای زباله داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شربیانی با تاکید بر اینکه امروز بزرگ‌ترین خدمت به شهرستان ری و مردم آن، کم کردن ورودی زباله در آراد کوه است گفت: شهردار تهران در کمیسیون بودجه، به رایزنی‌ها و برنامه ریزی «تبدیل پسماند به درآمد» اشاره کرد که این نکته مهم و بسیار خوبی است‌.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران عنوان داشت: از سوی شهر تهران هزینه و مشکلات زیاد همچون، ورود زباله، سربار شهرری می‌شود که باید هزینه‌های آن به ری پرداخت شود، کشورهای دیگر، پسماند را تهدید نمی‌دانند و هزینه‌ای برای از بین بردن زباله‌ها نمی‌کنند و پسماندها را فرصتی می‌دانند برای بهره برداری تا پول سازی کنند که امیدواریم شهرداری تهران از این روش الگو بگیرد.

رئیس شورای شهرری عنوان داشت: در گذشته در بحث آموزش در حوزه پسماند ضعیف کار کرده ایم، مهم‌ترین اصل در موضوعات تهران فرهنگ سازی است و همانطور که در فرهنگ رانندگی، ترافیک و صرفه جویی در انرژی تلاش‌هایی شده است، آموزش عمومی و فرهنگ سازی در حوزه پسماند هم خیلی کمک کننده است و همراهی سازمان پسماند با آموزش و برنامه ریزی های نرم افزاری، می‌تواند کمک حال ما در آینده و دهه‌های پیش رو باشد.

کد خبر 5418682

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرری آرادکوه شهرداری تهران دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیوع کرونا گرگان جشنواره فیلم فجر عکس استانها ایلام بارش برف افتتاح طرح عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حبیبه هراتی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز، اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یکهزار تن زباله از سطح شهر تبریز جمع‌آوری می‌شود .

وی افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت آزمونه در ۲ منطقه زعفرانیه و رشدیه، جمع اوری پسماند خانگی به صورت شبانه از ساعت ۲۱ آغاز شده است و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

هراتی با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته افزود: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه اعلام کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند