Web Analytics Made Easy - Statcounter

داستان دو کوهنوردی که در علم کوه استان مازندران جان باختند، عجیب و غم‌انگیز است؛ جایی که یک دوست پای دوست دیگرش ماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، چند هفته قبل خبر درگذشت دو کوهنوردی تهرانی در علم کوه استان مازندران منتشر شد؛ کوهنوردانی که در عین جوانی، تجربه زیادی داشتند، اما گرفتار سرما شدند و نتوانستند از «گُرده آلمان‌ها» و مهلکه سختی که در آن گرفتار بودند، بیرون بیایند و در نهایت دار فانی را وداع گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس کلهر و حامد شاه‌حسینی روز 21 دی ماه تلاش خود برای صعود به علم‌کوه در منطقه کلاردشت را آغاز کردند و 2 روز بعد و به فاصله چند ساعت از همدیگر از دنیا رفتند تا دوری‌شان از یکدیگر بیش از چند ساعت طول نکشد.

محمد کلهر برادر بزرگتر عباس کلهر، درباره این اتفاق تلخ به خبرنگار تسنیم گفت: برادرم 37 سال داشت و تقریباً از 17 سالگی وارد حوزه کوهنوردی شده و جزو نفرات درجه یک در این حوزه بود. او به همراه دوستش حامد روز 21 دی ماه اقدام به صعود به ارتفاعات علم کوه کردند و پیش‌بینی‌شان این بود که پس از صعود، به سرعت منطقه را ترک کنند، اما این اتفاق برایشان رخ نداد و گرفتار شدند.

وی ادامه داد: آنها با استعلام‌هایی که از هواشناسی گرفته بودند، به این نتیجه رسیدند که یک پنجره هوایی در روز 21 دی ماه وجود دارد و در همان زمان می‌توانند صعود خود را انجام بدهند. صعود به علم کوه در زمستان، یک چالش سخت برای کوهنوردان و در واقع نمایانگر توانایی‌های آن فرد است. متاسفانه دست حامد در سرمای 40- درجه و باد بسیار شدیدی که می‌آمده، دچار یخ‌زدگی شد. همان زمان عباس اقدام به تماس با سامانه اضطراری کرد و تا زمانی که تیم‌های امداد و نجات به کمک بیایند، یک روز طول کشید.

عباس کلهر با توجه توانایی برای نجات خودش، می‌توانست از مهلکه فرار کند و جان سالم به در ببرد، اما ترجیح داده بود که در کنار حامد شاه‌حسینی بماند؛ این موضوعی بود که در تماس‌های اضطراری نیز به آن اشاره کرده بود. محمد کلهر در این باره عنوان کرد: عباس با خدا معامله کرد. او به مسئولان امداد گفته بود که پای حامد می‌ماند و او را رها نمی‌کند تا جان دوستش را نیز نجات بدهد. اتفاقاً اقدامات لازم را نیز انجام داده بود، اما حامد نتوانست شرایط سخت را تحمل کند و از دنیا رفت. عباس با فداکاری جان خودش را به خطر انداخت و این، موضوعی بود که کوهنوردان بسیاری آن را تحسین کردند و گفتند که هرکسی نمی‌تواند در آن شرایط، چنین تصمیم سختی را بگیرد.

وی گفت: برادرم 30 ساعت پس از تماس اضطراری، یعنی زمانی که امدادگران او را پیدا کردند، هنوز زنده بود، اما نتوانست خودش را به منطقه امن برساند و فوت کرد.

به گزارش تسنیم، پیکر عباس کلهر با تلاش‌ امدادگران از منطقه بیرون آورده  و به تهران منتقل شد و قرار است مراسم تشییع او نیز امروز (دوشنبه) در پل شهدای مسگرآباد برگزار شود. این در حالی است که تلاش‌ها برای انتقال پیکر حامد شاه‌حسینی ادامه دارد.

تصاویر زیر مربوط به مرحوم عباس کلهر است.

رضا زارعی به عنوان رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی انتخاب شداعضای هیئت رئیسه فدراسیون کوهنوردی معرفی شدند

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کوهنوردی کوهنوردی عباس کلهر علم کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عینک قرمز» ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود

مجوز اکران دو کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی صادر شد. حسین مهکام که اسفندماه سال قبل، پس از دو سال فیلم «احمد به تنهایی» را راهی اکران آنلاین کرده بود، فیلم «عینک قرمز» را سال گذشته تولید کرد و به تازگی پروانه نمایش آن را دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، «عینک قرمز» فیلمی به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته است که طبق خبری که ایرنا منتشر کرده بود، بهمن ماه سال گذشته فیلمبرداری آن در تهران به پایان رسید.

علاوه بر حامد بهداد که به عنوان بازیگر اصلی فیلم معرفی شده است، رضا ناجی، الناز حبیبی و هادی کاظمی هم از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

مهکام علاوه بر «احمد به تنهایی»، فیلم‌های «بی‌حسی موضعی» و «آزادی مشروط» را نیز در کارنامه دارد.

«تگزاس۳» نیز به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان پروانه نمایش دریافت کرده است تا فهرست کمدی‌های آماده اکران تکمیل‌تر شود. این فیلم هم در آذر ماه سال گذشته تولید خود را آغاز کرد و طبق شنیده‌ها قرار بود در اکران نوروزی قرار بگیرد که این اتفاق محقق نشد.

«تگزاس۲» در اکران سال ۱۳۹۸ به پرده نقره‌ای رسید و توانست بیش از ۲۵ میلیارد تومان در گیشه سینمای ایران فروش داشت، پیش از آن هم «تگزاس ۱» در سال ۱۳۹۷ اکران و بیش از ۱۴ میلیارد تومان فروش را تجربه کرد.

پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازیگران این فیلم اطیابی معرفی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • محمود کلهر: هر دقیقه‌ای که ترابی و اورونوف در زمین نیستند، پرسپولیس شانس گلزنی کمتری دارد
  • رئال مادرید کامبک بایرن مونیخ را نافرجام گذاشت
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • دریبل نافرجام تراشتگن و گل هوگو دورو به بارسلونا (بارسلونا 1-1 والنسیا)
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • انتقال نافرجام «شروین بزرگ» به پرسپولیس، سرخ ها را نقره داغ کرد!
  • «عینک قرمز» ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • عکس| استوری غم انگیز حامد بهداد برای یک دختر