Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت ۸ میلیون تنی تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر گفت: این ظرفیت با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای به ۲ برابر معادل ۱۶ میلیون تن افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حمل و نقل دریایی که به‌عنوان ایمن‌ترین و به صرفه در جابجایی کالا تجاری محسوب می‌شود از جایگاه مهمی در توسعه اقتصادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون بیش از 90 درصد کالاهای تجاری در جهان توسط حمل و نقل دریایی انجام می‌شود و بخش حمل و نقل دریایی ایران همواره با  ظرفیت سواحل و مرزهای دریایی نقش مهم و ممتاز در این عرصه دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بنادر بازرگانی و تجاری نقشی حیاتی، منحصر به فرد و غیرقابل جایگزینی در صحنه اقتصاد ملی، منطقه‌ای و تجارت خارجی کشور ایفا کرده است.

استان بوشهر طولانی‌ترین مرز دریایی در خلیج‌فارس و سواحل بسیاری در جوار این آبراهه دارد که علاوه بر نقش پررنگ آن در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، تولیدی و طرح‌های شیلات، جایگاه مهم در حوزه تجارت دریایی در کشور دارد.

استان بوشهر سابقه دیرینه در عرصه تجارت و دریانوردی دارد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحول مهم و شگرف در عرصه زیرساخت‌ها در  ساخت اسکله و بنادر ایجاد شد.

افزایش اسکله‌های بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تعداد پست‌های اسکله بندر بوشهر در سال 1357 ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی را 4 اسکله دانست و اظهار داشت: در دهه سال‌های 40 در بندر بوشهر 4 پست اسکله ساخته شد و تا سال 1357 تغییری نکرد.

سیاوش ارجمندزاده با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی امکان تردد کشتی با ظرفیت تا 15 هزار تن در بندر بوشهر فراهم بود خاطر نشان کرد: با اجرا طرح‌های توسعه‌ای در بندر بوشهر در دهه‌های 60، 70، 80 و 90  امکان کشتی با ظرفیت تا 30 هزار تن در بندر بوشهر فراهم شد.

وی با بیان اینکه بزرگترین اسکله کانتینری در  مجتمع بندری نگین بوشهر در حال ساخت است تصریح کرد: اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری 320 هزار تی ای یو کانتینر در بندر بوشهر وجود دارد که با تکمیل اسکله کانتینری در  مجتمع بندری نگین این ظرفیت به یک میلیون تی ای یو کانتینر افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از توسعه اسکله‌ها در بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: با اجرا طرح‌های توسعه‌ای تعداد اسکله‌های بندر بوشهر از 4 پست اسکله در سال 1357 اکنون به 21 اسکله رسیده و علاوه بر آن اسکله‌های مختلف تجاری، گردشگری و مسافری در حال ساخت و راه‌‌اندازی است.

ارجمندزاده با اشاره به ظرفیت 8 میلیون تنی تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر گفت: این ظرفیت با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای به 2 برابر معادل 16 میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی فعالیت‌های خدمات دریایی در بخش‌های مختلف را برشمرد و افزود: فعالیت‌های حاکمیتی در خلیج‌فارس، جست‌وجو و نجات دریایی، مقابله با آلودگی دریایی از دیگر برنامه‌ها است.

افزایش عمق کانال  و تردد کشتی‌های 30 هزار تنی

با اجرا پروژه لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر تردد کشتی با ظرفیت 30 هزار تن فراهم شد که با تحقق این مهم جان تازه‌ در کالبد بندر بوشهر دمیده شد.

استاندار بوشهر: تردد کشتی‌های کانتینربر در بندر بوشهر افزایش می‌یابد + فیلمزمینه تردد کشتی‌های بالای 30 هزار تن در بندر بوشهر فراهم می‌شود + تصویرمیزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر 23 درصد افزایش یافت

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عمق کانال دسترسی بندر بوشهر به 11 متر افزایش یافت و امکان کشتی با ظرفیت 30 هزار تن فراهم شد.

ارجمندزاده با اشاره به افزایش عمق کانال دسترسی به بندر بوشهر خاطر نشان کرد: با برنامه‌‌ریزی انجام شده عمق این کانال با لایروبی افزایش می‌یابد تا تردد کشتی تجاری با ظرفیت 50 هزار تن در بندر بوشهر فراهم شود.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر بنادر و دریانوردی استان بوشهر هزار تن در بندر بوشهر فراهم طرح های توسعه ای افزایش می یابد کشتی با ظرفیت میلیون تن تردد کشتی 30 هزار تن اسکله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان

ایسنا/گلستان سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به استقبال گردشگران از ناودگان دریایی مسیر بندرترکمن به آشوراده گفت: این مسیر نیازمند علائم کمک ناوبری جهت ایمن‌سازی آبراه بوده که با همکاری واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

سیدمحسن طیرانی صبح جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در نشست مشترک مدیرکل بندر امیرآباد با مدیرکل و کارکنان بنادر استان گلستان ضمن بررسی روند همکاری بین دو بندر همجوار شمالی کشور، مشکلات و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی ارائه شد.

وی با بیان اینکه افزایش ۲۰ سانتی‌متری ارتفاع سطح آب خلیج گرگان باعث کاهش شوری آب و مهاجرت پرندگان به خلیج گرگان شده است، ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده حدود ۴۰۰ متر به پهنای سواحل اضافه کرده است.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده و تبادل آب بین دریا و خلیج موجب شده تا شناورهای سبک به راحتی در خلیج گرگان تردد داشته باشند.

سیدمحسن طیرانی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از مسیر اسکله بندرترکمن به جزیره آشوراده انجام شد، افزود: در این ایام حدود ۴۱ هزار و ۴۹۰ نفر مسافر و گردشگر تردد داشته‌اند که نیاز به علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده  و با هماهنگی بعمل آمده واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد فراهم شده و به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

به گفته سرپرست بنادر گلستان، یکی از اتفاقات مهمی که در نوروز ۱۴۰۳ محقق شد، قرار دادن شناور جستجو و نجات دریایی توسط واحد دریایی بندر امیرآباد برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز بود که در تامین امنیت ترددهای دریایی بسیار مثمرثمر بود.

به گزارش ایسنا، در نشست مشترک مدیرکل بندر امیرآباد و سرپرست بنادر استان گلستان، بر افزایش همکاری‌ها بین بنادر این دو منطقه تاکید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد