Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@10:09:43 GMT

افزایش سرقت علائم و گاردیل در بزرگراه‌های پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۰۳۹۵

افزایش سرقت علائم و گاردیل در بزرگراه‌های پایتخت

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص سرقت از تجهیزات شهری توضیحاتی را ارائه کرد.

محمدرضا شیخ‌بهایی در گفتگو با ایسنا، در مورد وضعیت سرقت از تجهیزات شهری در حوزه حمل و نقل اظهار کرد: دقت داشته باشید که سازمان حمل و نقل و ترافیک تنها در حوزه بزرگراهی فعالیت می‌کند.

وی با بیان این‌که نگهداشت وسائل و تجهیزات در حوزه بزرگراه برعهده مناطق است، اظهار کرد: دامنه ارائه خدمات سازمان حمل و نقل بر روی بزرگراه‌ها متمرکز شده است که متاسفانه در بزرگراه‌ها نیز شاهد سرقت تجهیزات شهری هستیم، اما در نظر داریم با تغییر جزئیات مانع از سرقت شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که یک قسمت از سرقت‌ها معطوف به دیوار‌های صوتی است، گفت: سارقان نسبت به ربودن قسمت‌های فلزی دیوار‌های صوتی اقدام می‌کردند، اما سعی کردیم تمهیداتی را در نظر بگیریم که سرقت کاهش یابد، لذا با تغییر نحوه اتصال دیوار‌های صوتی به یکدیگر توانستیم تا حد زیادی جلوی این سرقت‌ها را بگیریم.

شیخ‌بهایی اضافه کرد: در ۹ ماهه اخیر دیوار‌های صوتی که مرمت و بازسازی مجدد شده‌اند با استفاده از روش‌های جدید اتصال، به یکدیگر متصل شدند که خوشبختانه در این مواردی که نصب کردیم حتی یک مورد سرقت هم گزارش نشده است.

وی با بیان این‌که تابلو و علائم بزرگراهی که فلزی هستند مورد توجه سارقان قرار می‌گیرند، اظهار کرد: سعی کردیم با تبدیل آلیاژ این علائم به آلیاژی که مورد توجه سارقان نیست از سرقت اینگونه علائم پیشگیری کنیم، اما در مورد سرقت گاردریل و پایه‌های آن نیز این اتفاق در سطح شهر رخ می‌دهد که باید اتصالات پیچی را به جوش تبدیل کنیم. خوشبختانه در محل‌هایی که این روش استفاده شده پاسخ خوبی گرفتیم و شاهد کاهش سرقت هستیم، اما ربودن برخی از علائم کوچک همچون استوانه‌های پلاستیکی و ... گریزناپذیر است.

وی با تاکید بر این‌که مسئول امنیت پلیس است، ادامه داد: مناطق نسبت به نگهداشت وسائل و تجهیزات اقدام می‌کنند، اما وقتی در رفیوژ بزرگراه دوربین یک میلیاردی به سرقت می‌رود این دیگر وظیفه پلیس است که نسبت به برقراری نظم اقدام کند چراکه سازمان حمل ونقل شهرداری تهران که مجری برقراری نظم و امنیت نیست.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که معمولا در حوزه بزرگراهی علائم ترافیکی، استوانه پلاستیکی، گاردریل و ... به سرقت می‌رود که این به نسبت معابر سطح شهر کمتر است، گفت: مناطق در گشت‌زنی‌های خود متوجه سرقت شده و کسری‌ها را به ما اعلام می‌کنند تا نسبت به جایگزینی آن اقدام کنیم.

وی با بیان این‌که سرقت‌ها در حوزه ما خرد است و سازمان‌یافته شده نیست، تصریح کرد: اولویت اول ما تامین ایمنی مردم است و به همین دلیل پس از آنکه به ما اعلام سرقت یک علامت یا گاردریل را می‌دهند بلافاصله نسبت به جایگزینی آن اقدام می‌کنیم، اما در حال حاضر جزو برنامه‌هایمان است که با تغییر آلیاژ و متریال علائم و تابلو‌ها به سمتی پیش برویم که انگیزه سرقت برای سارقان کاهش یابد و بررسی‌ها نشان داده که در صورت انجام این اقدام موفق خواهیم شد، چرا که تغییر در نحوه اتصال دیوار‌های صوتی به ما نشان داده که سرقت در این حوزه کاهش داشته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سرقت سازمان حمل و نقل و ترافیک دیوار های صوتی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز دوشنبه در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه سرقت در طول سه سال گذشته شاهد کاهش وقوع جرایم در همه زمینه‌ها بودیم و در کشف جرم با تلاش مجموعه انتظامی استان شاهد افزایش کشف در سه سال متوالی بودیم، اظهار داشت: در حوزه کاهش سرقت در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۱۳ درصدی و کسب رتبه چهارم در بین استان‌های کشور شدیم.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد سرقت‌های استان سرقت‌های خرد است، گفت: نسبت به نرخ وقوع سرقت نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و در حوزه سرقت‌های خشن، خوشبختانه با همکاری سایر دستگاه‌ها و تلاش مجموعه انتظامی کاهش چشمگیری در این سه سال داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه سرقت‌های خرد نسبت به سال گذشته ۲۶ در کاهش سرقت داشتیم، گفت: بیش از ۵۰ درصد سرقت‌های خرد استان توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود و آمادگی داریم در صورت تأمین اعتبار برای ترک و بازپروری معتادان در مدت بسیار کوتاهی کمتر از ۱۰ روز همهٔ معتادان جمع‌آوری شوند و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شود.

سردار الهی، تصریح کرد: در حوزه سلاح و مهمات باتوجه‌به فرهنگ استان و قرابت و دوستی مردم با سلاح و همسایگی با سه استان مرزی مقداری سلاح در دست مردم وجود دارد که خوشبختانه در این حوزه عملکرد خوبی در استان داشتیم همین امر باعث کاهش تیراندازی و سرقت‌های مسلحانه در استان در سه سال گذشته شده است؛ ولی بااین‌حال در این حوزه نیاز به کار فرهنگی است.

وی بیان کرد: در حوزه مواد مخدر و خرده‌فروشان در سال اول حضور بنده میانگین کشف مواد مخدر استان بین ۵ تا ۶ تن بود که در سال گذشته بیش از ۱۰ تن و ۶۰۰ کشف مواد مخدر داشتیم که از این حدود مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوی آن از خرده‌فروشان کشف شده است و از ابتدای سال جدید تا کنون یک تن ۷۱۰ کیلو کشف مواد مخدر داشتیم؛ یعنی نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش کشف داشتیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه تصادفات که یک دغدغه است در ۲ سال گذشته باتوجه‌به وضعیت کشور و کاهش کرونا و افزایش سفرها در همه آیتم‌های تصادفات روند کاهشی داشتیم، گفت: کاهش ۴۷ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۶ درصدی تصادفات جرحی و در مجموع کاهش ۳۳ درصدی تصادفات حاصل تلاش و حضور پلیس در سطح شهر و محورهای مواصلاتی بوده است.

سردار الهی، گفت: در حوزه قتل در دو سال اخیر بین ۱۰ تا ۱۵ کاهش قتل در استان داشتیم؛ ولی بااین‌حال در حوزه قتل و نزاع و در گیری‌ها نیاز به کار فرهنگی است.

وی گفت: باتوجه‌به گسترش روزافزون فناوری‌ها و پیچیدگی جرایم خوشبختانه در حوزه جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا استان و سایر پلیس‌های تخصصی بیش از ۹۰ درصد جرایم کشف شده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به‌منظور افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور در کنار سایر دستگاه‌ها و مردم با تمام توان آماده‌ایم تا این اتفاق مهم بیفتد.

کد خبر 6092514

دیگر خبرها

  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین‌شهر
  • سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد