Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - چند روز قبل یکی از طلافروشان خیابان رسالت مشهد با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از دستبرد «بدل اندازی» به قاب انگشتر‌های طلا خبرداد. در پی دریافت این خبر، بی درنگ گروهی از نیرو‌های گشت انتظامی با دستور سرهنگ آذریان (رئیس کلانتری خواجه ربیع مشهد) عازم طلافروشی شدند و به کنکاش در این باره پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متصدی طلافروشی که مردی ۴۵ ساله بود به ماموران انتظامی گفت: مادر و دختری وارد مغازه ام شدند و تقاضای خرید انگشتر کردند من هم طبق معمول قاب انگشتر‌های طلا را مقابل آن‌ها گذاشتم تا انگشتر مدنظرشان را انتخاب کنند.

لحظاتی بعد زمانی که من سرگرم رسیدگی به امور دیگر بودم، آن‌ها قاب انگشتر‌های طلا را بازگرداندند و با بیان این که «هیچ کدام را انتخاب نکرده اند!» قصد خروج از مغازه را داشتند، اما من در یک لحظه متوجه انگشتر ناشناسی شدم که روی قاب انگشتر‌های طلا بود و شباهت بسیاری به انگشتر‌های طلا داشت! قبل از آن که کلید قفل باز کن را بزنم بلافاصله قاب را برداشتم و با دقت به آن نگاه کردم، تازه فهمیدم که فریب خورده ام و مشتریانم با زیرکی خاصی انگشتر بدل را با یکی از انگشتر‌های طلا جابه جا کرده اند! این بود که با جلوگیری از خروج مادر و دختر مذکور با پلیس تماس گرفتم!

با انکار ماجرا توسط مادر و دختر یاد شده، بررسی‌های تخصصی پلیسی در حالی آغاز شد که زن ۵۰ ساله مدعی بود فقط قصد خرید انگشتر را داشته و از بدلی بودن یکی از انگشتر‌های درون قاب اطلاعی ندارد! در همین حال و با توجه به ادعای جوان طلافروش، کیف همراه این زن بازرسی شد، اما هیچ انگشتری پیدا نشد، ولی تحقیقات ریزبینانه نیرو‌های تجسس کلانتری خواجه ربیع مشهد نشان داد که مادر و دختر دستگیر شده دارای سابقه کیفری هستند و دو شب قبل نیز هنگام دستبرد به یک مغازه دیگر دستگیر شده اند، اما مالک مغازه به خاطر دختر جوان از شکایت خود صرف نظر کرده است.

با به دست آمدن این اطلاعات پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و در شعبه ۴۰۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد توسط قاضی محمدرضا جعفری مورد رسیدگی دقیق قضایی قرار گرفت. از سوی دیگر بازبینی دوربین مداربسته طلافروشی جزئیات این «بدل اندازی» زیرکانه را در حالی فاش کرد که حادثه‌ای عجیب رخ داده بود.

تصاویر نقش بسته در دوربین طلافروشی نشان می‌داد که دختر ۱۸ ساله با ترفندی خاص انگشتر طلا را از قاب جدا کرد و آن را به دور از چشمان متصدی طلافروشی به مادرش داد و سپس انگشتر بدل را درون قاب گذاشت. در ادامه فیلم دوربین مداربسته مشخص شد هنگامی که طلافروش فهمید که مشتریانش «بدل انداز» هستند و انگشتر بدلی را جایگزین انگشتر طلا کرده اند، در یک فرصت مناسب زن میان سال دست به درون کیفش برد و انگشتری را که بیرون آورده بود ناگهان به دهانش انداخت و آن را بلعید!

با لو رفتن این ماجرا زن میان سال دیگر هیچ راه گریزی نداشت، اما چون انگشتر سرقتی پیدا نشده بود همچنان ارتکاب جرم را انکار کرد و مدعی شد که حاضر است در قبال رضایت شاکی، خسارت و بهای انگشتر طلا را بپردازد! او سپس کارت عابر بانک خود را از کیفش خارج کرد و بیش از پنج میلیون تومان به طلافروش پرداخت و رضایت او را جلب کرد. او که دیگر یقین داشت با جلب رضایت شاکی، از مجازات تحمل حبس گریخته است و قانون کاهش مجازات حبس تعزیری را به خوبی حفظ کرده بود، به همراه پرونده تشکیل شده راهی دادسرا شد.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث سرقت طلا مادر و دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مصیب شاهملکی ظهر امروز در این رابطه اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در سطح روستاهای تابعه در سال گذشته و حضور عوامل پلیس آگاهی در صحنه، سرنخ‌های لازم جمع آوری و تلاش گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احشام آغاز شد.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و کار اطلاعاتی شبانه روزی، عوامل پلیس آگاهی شهرستان موفق به شناسایی احدی از سارقان حرفه‌ای غیربومی یکی از استان‌های مجاور شدند.

شاهملکی ادامه داد: پس از تعقیب و مراقبت ۴۸ ساعته مأموران پلیس آگاهی، در یک اقدام ضربتی سارقان را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به انتقال وی به شهرستان و مواجهه با مستندات موجود در پلیس آگاهی، به ۴ فقره سرقت احشام به تعداد ۴۸ رأس با همدستی ۲ نفر دیگر از همشهریان خود در سطح شهرستان شد.

وی گفت: با حضور شکات در پلیس آگاهی و هماهنگی با مرجع قضائی، خسارت وارده به میزان ۴ میلیارد ریال جبران و رضایت مالباختگان جلب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد در خاتمه با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی و روانه شدن وی به زندان مرکزی همدان، از مالکان احشام و دامداران خواست ضمن رعایت توصیه‌های پلیسی در امر جلوگیری از سرقت، بیشتر از دام‌های خود مراقبت کنند.

کد خبر 6090300

دیگر خبرها

  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • وقتی زمین پراید را وسط خیابان شلوغ بلعید | تصویر
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • ماجرای دریافت انگشتر رهبر انقلاب توسط یک کارگر
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید
  • فرونشست زمین در بهارستان خودرو پراید را بلعید
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ