Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - محمد زارعی

اشکان دژاگه، یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم ملی ایران در دهه گذشته بود. او بعد از پرورش در فوتبال آلمان درحالی‌که می‌توانست برای تیم ملی آن کشور بازی کند، تصمیم گرفت برای ایران به میدان برود و خیلی زود به یکی از مهره‌های تأثیرگذار در تیم کارلوس کی‌روش بدل شد. بعد از انتخاب اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی، دژاگه و مسعود شجاعی دیگر به تیم‌ملی دعوت نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در ابتدا باعث دلخوری اشکان شد و بابت اینکه حتی یک تماس با او گرفته نشده، از مسئولان تیم ملی و فدراسیون گلایه کرد. اما الان دیگر به‌گفته خودش به این مسائل فکر نمی‌کند. همشهری ورزشی به بهانه صعود تیم ملی به جام‌جهانی، گفت‌وگویی خودمانی با اشکان دژاگه انجام داده و دیدگاه کاپیتان سابق تیم‌ملی را درباره مسائل مختلف جویا شده است.

*به‌عنوان بازیکنی که سال‌ها در تیم ملی بودید و در ۲ دوره جام‌جهانی حضور داشتید، درخصوص صعود تیم ملی به جام‌جهانی قطر برایمان بگویید.

اول از همه به تیم‌ملی تبریک می‌گویم. بچه‌ها عالی بودند و خوب بازی کردند و جا دارد به آنها خسته‌نباشید بگویم. به مردم ایران هم تبریک می‌گویم. تا جایی که می‌توانستم بازی‌ها را دنبال کردم و معتقدم بچه‌ها به حق‌شان رسیدند. آنها بازی‌های خوبی کردند و خیلی زودتر از اینکه بازی‌ها تمام شود، صعود کردند.

*ما یکی از سریع‌ترین صعودها را داشتیم اما از لحاظ فنی انتقاداتی به تیم اسکوچیچ وارد می‌شود. ضمن اینکه خیلی‌ها می‌گویند باید به فکر صعود از مرحله گروهی در جام‌جهانی باشیم. به‌نظر شما تیم اسکوچیچ توان این کار را دارد؟

الان تیم خوبی داریم و بازیکنان خیلی پیشرفت کرده‌اند. ما در هر پست دو سه بازیکن خوب داریم و فکر می‌کنم چیز عجیبی نیست که به جام‌جهانی صعود کردیم. تیم‌ملی با این بازیکنان باکیفیتی که در زمین مسابقه دارد، باید هم صعود کند. گروه مقابل را وقتی نگاه می‌کنیم با حضور ژاپن، استرالیا، عربستان و... خیلی گروه قوی‌تری است. حالا خدا دوست داشت و کمک کرد که ما در این گروه باشیم. البته اگر در آن گروه هم بودیم، تیم‌مان اینقدر قوی هست و بازیکنان خوبی دارد که اگر صعود نکنیم، عجیب است. از الان باید تمام فکر و ذکرمان را بگذاریم که در جام‌جهانی از گروه‌مان صعود کنیم. البته کار سخت است و باید ببینیم در چه گروهی قرار می‌گیریم، ولی در کل نباید فقط از این خوشحال باشیم که صعود کردیم و بگوییم در قطر هر نتیجه‌ای که بگیریم، مهم نیست. به‌نظر من با این کیفیتی که ما داریم، شانس داریم در جام‌جهانی از گروه خود صعود کنیم. برای بچه‌ها دعا می‌کنیم و فکر می‌کنم این هدف خیلی بزرگی است که باید روی آن کار کرد. ما جام‌های جهانی روسیه و برزیل را پشت سر هم رفتیم و توانستیم بازی‌های قابل‌قبولی در این دو تورنمنت انجام دهیم. حتی نزدیک بود از گروه‌مان صعود کنیم ولی متأسفانه نشد و این اتفاق نیفتاد. الان دیگر باید پله بعدی برای تیم ملی این باشد که تمرکزش را بگذارد و به مرحله حذفی صعود کند.

*دوست نداشتید در این صعود نقشی داشته باشید؟

یک نقش کوچکی که داشتیم، ولی حقیقتش را بگویم من چند ماه پیش خیلی درباره این موضوع صحبت کردم و دیگر نمی‌خواهم در مورد آن حرفی بزنم. فقط خوشحالم که تیم‌ملی توانست به جام‌جهانی صعود کند. ما به این پرچم و این کشور افتخار می‌کنیم. هر وقت هم با پیراهن تیم‌ملی بازی کردیم سعی کردیم پرچم کشورمان را بالا نگه داریم.

*قبلا بابت رفتاری که با شما و مسعود شجاعی شد، از مسئولان تیم ملی گلایه کرده بودید. هنوز هم از این بابت دلخور هستید؟

من آن حرف را چند دفعه گفتم و به‌نظرم دیگر موقعیتش نیست. من پیغامم را به مردم ایران دادم و باید بگویم دیگر از چیزی ناراحت نیستم. کلا آن را از ذهنم بیرون آوردم. معمولا آن اوایل که آدم ناراحت است، یک چیزهایی می‌گوید ولی الان دیگر از کسی ناراحت نیستم. ناراحتی را از ذهنم بیرون آورده‌ام و به روزهای خوب خودم در تیم ملی فکر می‌کنم. دیگر فقط روزهای شیرین در ذهنم است و زیاد نمی‌خواهم راجع به این موضوع حرف بزنم.

*در سال‌هایی که برای تیم‌ملی بازی کردید، به‌نظر خودتان خاطره‌انگیزترین بازی‌هایتان کدام بازی‌ها بودند؟

فکر می‌کنم چند بازی بود که همیشه در ذهن مردم ایران می‌ماند، همینطور در ذهن خودم و خانواده‌ام. مثلا بازی اولی که آمدم و به تیم ملی ایران اضافه شدم. بازی با قطر بود و من خیلی هول‌هولکی از تیم وولفسبورگ به تیم ملی ایران ملحق شدم. فقط دو سه روز وقت بود که با تیم آشنا شوم اما خدا را شکر بازی خوبی انجام دادم و در نخستین بازی‌ام برای تیم‌ملی توانستم ۲ گل بزنم. به‌نظرم این مسابقه همیشه در خاطره‌ها می‌ماند. بعد از آن هم مسابقه‌ای که در جام‌جهانی برزیل مقابل آرژانتین داشتیم، به‌نظرم تا مدت‌ها در خاطر مردم بماند. هر جا می‌روم مردم همیشه راجع به این بازی صحبت می‌کنند. امروز وقتی به آن بازی فکر می‌کنم با خودم می‌گویم اگر آن موقع VAR بود، پنالتی را به سود ما اعلام می‌کردند و شاید نتیجه بازی یک جور دیگر تمام می‌شد. فکر می‌کنم همه بازیکنان در آن بازی بیشتر از صددرصد جانشان را در زمین گذاشتند. واقعا مسابقه‌ای بود که آدم هرگز نمی‌تواند آن را فراموش کند.

*تیم فعلی با دوره‌های قبلی که خودتان بودید، چه تفاوت‌هایی دارد؟

خیلی از بازیکنانی که الان هستند آن موقع هم بودند و چند بازیکن جوان اضافه شده‌اند. من همیشه گفتم، در سال‌های فوتبالم در خیلی جاها بودم و بازیکنان خیلی از کشورها را از نزدیک دیدم اما انگیزه‌ای را که بازیکنان ایرانی دارند، هیچ جای دنیا ندیدم. الان هم تأکید می‌کنم خیلی از بازیکنانی که بیرون از ایران بازی می‌کنند، موفق هستند و این خیلی به تیم‌ملی کمک می‌کند.

*در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی شاهد درخشش طارمی، آزمون و جهانبخش بودیم و در کل خط حمله خوبی داشتیم. اما به‌نظر می‌رسد در دفاع ضعف‌هایی داریم که در زمان کی‌روش نداشتیم.

بله، در خط حمله بازیکنان خوبی داریم. من بازی‌های طارمی و جهانبخش و... را همیشه دنبال می‌کنم. سردار آزمون هم به لورکوزن رفته و من خیلی خوشحال شدم که دوباره یک بازیکن ایرانی در بوندس‌لیگا بازی می‌کند. فکر می‌کنم بعد از من دیگر بازیکنی از ایران به بوندس‌لیگا نرفته بود. الان صددرصد بیشتر بازی‌های لورکوزن را دنبال می‌کنم و دوست دارم ببینم سردار در آنجا چه شکلی بازی می‌کند. البته ما در خط دفاع هم بازیکنان خیلی خوبی داریم، فقط باید حواسمان باشد. ما در مقدماتی با عراق، امارات، سوریه و... بازی کردیم. نباید گول این تیم‌ها را بخوریم، چون آنها از نظر کیفی واقعا ضعیف‌تر شده‌اند. وقتی مقایسه می‌کنم با دوره‌هایی که ما بازی می‌کردیم، واقعا بازی‌های سختی مقابل این تیم‌ها داشتیم. امیدوارم تیم ملی بتواند چند بازی دوستانه با تیم‌های قوی‌تر انجام دهد و گول این بازی‌های مقدماتی را نخورد. البته امیدوارم حرفم را اشتباه برداشت نکنند و نگویند اشکان تأکید کرده ما در گروه آسانی قرار داریم. نه اصلا حرفم این نیست. همچنان تأکید دارم که بچه‌ها این گروه را فوق‌العاده تمام کردند. ولی ما باید بازی‌های دوستانه بزرگ برگزار کنیم. مشکلی هم نیست اگر در این بازی‌های دوستانه ببازیم ولی متوجه شویم در چه شرایطی قرار داریم.

*دوست نداشتید در استقلال و پرسپولیس بازی کنید تا محبوب‌تر شوید؟

من هیچ‌وقت به این چیزها نگاه نمی‌کردم که بروم به تیمی تا محبوب‌تر شوم. می‌دانم خیلی از باشگاه‌ها در ایران بزرگ هستند. همانطور که استقلال و پرسپولیس بزرگ هستند، تراکتور هم با آن همه هوادار، باشگاه بزرگی است. من همیشه به همه تیم‌ها احترام می‌گذارم و هیچ‌وقت دنبال این نبودم که مثلا به فلان‌تیم بروم که محبوب‌تر شوم. هرجا که دلم بگوید انتخاب می‌کنم. وقتی نخستین قراردادم را در ایران با تراکتور امضا کردم، چند پیشنهاد دیگر هم بود ولی من تراکتور را انتخاب کردم.

لیگ برتر را پیگیری می کنید؟

همیشه سعی می‌کنم همه بازی‌ها را دنبال کنم. تا جایی که وقت داشته باشم، بازی‌ها را نگاه می‌کنم. من هنوز با مسعود شجاعی ارتباط دارم و سعی می‌کنم بازی‌های او را در تیم نساجی ببینم. مسابقات تیم قبلی‌ام تراکتور را هم نگاه می‌کنم. تیم‌های دیگر را هم سعی می‌کنم ببینم. به هرحال من ۳ سال در ایران بازی کردم. کلا در همه جای دنیا مسابقات تیم‌هایی را که یک زمانی برایشان بازی کرده‌ام، نگاه می‌کنم. از وولفسبورگ و هرتابرلین در بوندس‌لیگا تا فولام انگلیس و...

ممکن است دوباره به ایران برگردی؟

هر جا بازی کردم با افتخار بازی کردم. آن ۳ سالی هم که در تراکتور بازی کردم هم همین طور. هنوز هم برخی مواقع با آقامسعود شجاعی درباره روزهای خوب و خاطرات شیرین آن روزها حرف می‌زنیم. الان هم نمی‌توانم بگویم می‌آیم یا نمی‌آیم! معلوم نیست. الان در قطر با باشگاه الشحانیه قرارداد دارم و تمام ذهنم فقط اینجاست. بعد از آن هم هر چه خدا بخواهد، همان اتفاق می‌افتد.

کد خبر 655488 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران خبر مهم دراگان اسکوچیچ - تیم ملی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ کارلوس کی‌روش اشکان دژاگه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران خبر مهم دراگان اسکوچیچ تیم ملی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ کارلوس کی روش اشکان دژاگه جام جهانی برای تیم ملی جام جهانی بوندس لیگا تیم ملی فکر می کنم بازی کردم بازی ها بچه ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رجب زاده: بازیکن لالیگایی، نقطه ضعف تیم ما بود

به گزارش ورزش سه، مهدی رجب زاده سرمربی تیم فجر شهید سپاسی پس از شکست تیمش مقابل گلگهر در جام حذفی در نشست خبری حاضر شد و گفت: هواداران با حضورشان ما را شرمنده کردند و متاسفم که نتوانستیم آن‌ها را شاد کنیم. برای ما باعث غرور است که تیممان این‌همه تماشاگر دارد و امیدوارم در بازی هفته آینده نیز ورزشگاه را پر کنند.

او ادامه داد: شاید اگر کسی بازی را ندیده باشد، با دیدن این نتیجه فکر کند تیم ما ضعیف عمل کرده است اما فکر می‌کنم مقابل تیم قدرتمند گل گهر نمایش بسیار خوبی داشتیم و اگر گل اول را نمی‌خوردیم، چنین نتیجه‌ای ثبت نمی‌شد. به بازیکنانم هشدار داده بودم که باید مواظب بازیکن لالیگایی حریف باشند اما تورس توانست در این بازی تاثیرگذار باشد و نتیجه را او رقم زد.

رجب‌زاده خاطرنشان کرد: گل گهر از ۴ موقعیت به ۳ گل رسید اما ما هم موقعیت‌هایی داشتیم که هیچ یک تبدیل به گل نشد. با این حال دیگر این بازی را فراموش می‌کنیم و تمرکز را روی بازی‌های لیگ می‌گذاریم. توقع داریم تماشاگران در آن بازی هم حافظیه را پر کنند، چون آن بازی نه تنها در صعود بلکه در قهرمانی لیگ هم تعیین کننده است. البته از مسئولان شهر و استان هم توقع داریم در آن مسابقه کنار ما باشند.

رجب‌زاده در خصوص رای کمیته انضباطی برای بازی این تیم مقابل استقلال ملاثانی نیز گفت: قرار است روز یکشنبه(۹ اردیبهشت) نماینده باشگاه ما برای ارائه توضیحات در خصوص آن مسابقه به کمیته انضباطی برود و می‌دانم که این کمیته هم به دنبال برقراری عدالت است. فکر می‌کنم همه چیز در خصوص دیدار با ملاثانی واضح است و بازی باید سه بر صفر به سود ما اعلام شود.

دیگر خبرها

  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • صعود بارسای زنان به فینال چمپیونزلیگ
  • پیروزی خانگی بایرن مونیخ و شکست سنگین دورتموند
  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و لایپزیگ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت‌ + پخش آنلاین
  • گوستاوو: با فکر بازی استقلال می‌خوابم
  • رجب زاده: بازیکن لالیگایی، نقطه ضعف تیم ما بود
  • صعود نفس‌گیر یوزهای ایرانی به فینال
  • جام ملت های فوتسال آسیا| صعود سخت ایران به فینال با ضربات پنالتی
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن