Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب ایجاد استقلال سیاسی و خودباوری ملی در مردم ایران بود، اما در زمینه عدالت برای بانوان باید فعالیت‌های بیشتری شود.

مهدی شاکران در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۲ سال گذشته، اظهار کرد: معتقدم مهم‌ترین دستاورد انقلاب ایجاد استقلال سیاسی و خودباوری ملی در مردم ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران پس از انقلاب از قیود وابستگی به غرب و شرق رهایی پیدا کرد و توانست به‌عنوان یک قدرت مستقل، در منطقه نقش‌آفرینی کند. امام(ره) این باور را در مردم ایران ایجاد کرد که می‌توان بدون اتکا به دیگر قدرت‌ها، با ایستادن روی پای خود، کشور را به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل کرد و به نظر من این دستاورد تا حدود زیادی محقق شده است.

وی افزود: ایجاد خودباوری ملی در یک ملت، سرآغاز تحول در آن ملت خواهد بود. امام(ره) و در ادامه رهبر معظم انقلاب در طول تمام این ۴۳ سال، تلاش کردند تا اهمیت این مطلب را برای مردم تشریح کنند.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان درباره مهم‌ترین نقاط ضعفی که کشور در ۴۰ سال گذشته داشته است، گفت: نقاط ضعف زیاد است و تا نقطه مطلوب یک حکومت اسلامی فاصله داریم، اما مهم‌ترین نقطه ضعف در طول این ۴۰ سال عدم توانایی در پیاده‌سازی عدالت در تمام شئون زندگی مردم است. به ویژه در این چند سال اخیر، بی‌عدالتی اقتصادی، امنیت روانی مردم را هم دچار خدشه کرده است.

شاکران تصریح کرد: برنامه‌هایی که عدالت‌محور تهیه نشده و بعضاً به اختلاف طبقاتی دامن زده از نقاط ضعف کشور است. عدالت‌محوری در تمام سیاست ورزی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید اولویت اول قرار گیرد. نقطه‌ضعف دیگر عدم رهایی از اقتصاد نفت‌محور و ناتوانی در مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر فشار و تحریم‌هاست که در سال‌های اخیر به علت فشار بی‌امان دشمن در جنگ اقتصادی اهمیت آن بیش از پیش نمایان شد.

وی در پاسخ به این سؤال که اکنون جایگاه ایران در جهان در مقایسه با قبل از انقلاب و دوران پهلوی در ابعاد مختلف چگونه است؟ اظهار کرد: در بسیاری از ابعاد اکنون در بین کشورهای صاحب حرف در جهان هستیم‌ که قبل از انقلاب این‌گونه نبود. این مهم هم به آن روحیه خودباوری و ایمان به توانایی‌های داخلی که به واسطه انقلاب در جوانان متخصص ما ایجاد شد بر می‌گردد. در زمینه علوم مهندسی، پزشکی، نظامی،‌ هوافضا و.... اکنون ایران ما در سطح کشورهای مطرح جهان قرار گرفته است.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: از طرف دیگر، فعالیت‌های میدانی ما باعث شده که ایران در منطقه خاورمیانه به‌عنوان یک کشور امن و در عین حال بازیگر اصلی تحولات منطقه شناخته شود.

شاکران در پاسخ به این سوال که در حوزه زنان و جایگاه مقام آنان بعد از انقلاب چقدر تلاش شده است؟ گفت: در حوزه زنان، با یک مقایسه بین تعداد متخصصان‌ و دانشجویان و تحصیل‌کرده‌های بین بانوان به نسبت جمعیتی با قبل از انقلاب، مشخص می‌شود که فضا برای رشد بانوان ما بعد از انقلاب مهیا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اما باز هم در زمینه عدالت برای بانوان باید فعالیت‌های بیشتری شود. باید امر خانه‌داری و فرزندپروری با کارهای فرهنگی در جامعه به‌عنوان یک شغل با ارزش و والا نهادینه شود و حاکمیت تلاش کند که در زمینه تحصیل و در زمینه کاری، قوانین حمایتی را به‌گونه‌ای ارتقا دهد که بانوان بتوانند در عین پرداختن به امور مدیریت خانه و تربیت فرزندان، بتوانند به فعالیت‌های اجتماعی و تحصیلی هم بپردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی خودباوری خودباوری ملی مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولیفقیه در سپاه انصار استان همدان، گفت: مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محسن همدانی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی، اظهار داشت: اگر اخبار اقدامات و فعالیت‌هایی که توسط نهادها انجام می‌شود، به هنگام نباشد جبهه دشمن دست به‌کار شده و زحمات افراد بی‌فایده می‌شود.

وی با تشریح جایگاه مهم اطلاع‌رسانی در فضای کنونی جهان درباره عملیات طوفان‌الاقصی، گفت: شاید روزمرگی‌ها سبب شده توجه مردم به این عملیات بزرگ کم شود، اما بزرگی این عملیات به این است که حماس به عنوان یک گروه کوچک هفت ماه است که در حال مقاومت در برابر یکی از قدرت‌های نظامی منطقه است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان همدان با اشاره به مقاومت مثال‌زدنی مردم غزه، درباره عملیات وعده صادق، افزود: از تمام اقصی نقاط کشور موشک‌هایی به سمت اسرائیل شلیک شده و پادگان و پایگاه‌هایی که از آنجا اقدام به ترور فرماندهان ما کرده بودند مورد هدف قرار گرفتند.

وی با بیان تاریخچه شکل‌گیری هفته عقیدتی پرداخت و عنوان کرد: رهبر گروه فرقان فردی تحصیل‌کرده بوده و حتی تفسیر قرآن دارد، اما بیماری فکری و اعتقادی او سبب شد افراد بسیاری همچون شهید مطهری به شهادت برسند.

همدانی با بیان نظرات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب پیرامون آثار برجسته و مهم شهید مطهری و همچنین لزوم مطالعه آنها گفت: 124 جلد کتاب از شهید مطهری در عرصه‌ها و موضوعات مختلف به جا مانده که به دلیل قلم روان و جذابی که دارند خواندن آنها، برای هر قشری مناسب است.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام علیرضا جمشیدپور، معاون عقیدتی سیاسی سپاه استان نیز با گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی، اظهار داشت: علت ماندگاری انقلاب اسلامی این است که مبنای تئوری و فکری آن مستحکم است.

وی با بیان اینکه در هفته عقیدتی و سیاسی 30 عنوان برنامه برگزار می‌شود، افزود: برگزاری کوهپیمایی خانوادگی نیروهای کادر سپاه و بسیج، برگزاری همایش حکمت مطهر، تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی، عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری 15 مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی با محوریت شهید تقی بهمنی، تجلیل از مربیان جهادی، راه‌اندازی کانال‌های پاسخگویی به شبهات رایج در بین دانش‌آموزان، برگزاری لیگ‌های ورزشی، شرکت در نماز جمعه، برپایی نشست‌های بصیرتی و حلقات صالحین از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته عقیدتی و سیاسی در استان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است