Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال های قبل از انقلاب معلم مورد نیاز برای آموزش از کشورهای دیگر تامین می شد و پس از انقلاب با فراهم شدن شرایط از این نظر به خودکفایی رسیدیم و هم اکنون بیش از دو هزار دانشجو معلم در استان آموزش های لازم برای تدریس فرا می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج مهدی‌زاده رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته گفت: با توکل بر خدا و همت مردم و راهنمایی های امام امت و به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی حیثیت از دست رفته و حق تضییع شده مردم سبب شد همه یک دست شوند و به پا خیزند و این انقلاب بزرگ شکل بگیرد.

و به این نکته هم اشاره کرد که هیچ کدام از ما حلبی آبادی های کنار شهرها، جاده های خاکی، روستاهای بدون آب و برق ،خرابی های بیش از ۴۰ درصد و هزاران مشکل دیگر که قبل از انقلاب وجود داشت را فراموش نمی کنیم و هم‌ اکنون به برکت انقلاب دورترین روستاها از نعمت آب، برق، گاز و سایر امکانات رفاهی بهره مند هستند و به ندرت اتفاق می افتد که روستایی این امکانات را نداشته باشد.

تحولات پزشکی و نظامی

وی ادامه داد: تحولات در حوزه پزشکی به جرات در دنیا بی نظیر است و پیشرفت در بسیاری از بخش های نظامی بر هیچ کس پوشیده نیست و در این زمینه ها حرفی برای گفتن داریم.

مهدی زاده به اجرای طرح های مختلف مسکن ملی، مسکن مهر، طرح های حمایتی بهزیستی، بنیاد برکت و… برای حذف حلبی آبادی ها به برکت انقلاب اشاره کرد و افزود: ۸ سال مردم مقابل ستمکاران مقاومت کردند و به جرات می توان گفت اگر جنگ تحمیلی نبود ایران در دنیا در همه شاخص ها بهتر از این بود چرا که جنگ منابع مالی، انسانی، تاسیسات و زیرساخت های ایران را از بین برد.

وی افزود: بعد از آن انرژی بسیاری برای بازسازی و بهسازی زیرساخت ها مصرف شد و در دولت های مختلف برای رفع مشکلات زحمات زیادی کشیده شد.

جشن ریشه کنی بیسوادی

به گفته وی در حوزه آموزش و پرورش هم پیشرفت های بسیاری به دست آمده طوری که درصد بیسوادی به دنبال اجرای طرح های ریشه کن کردن آن به حداقل رسیده و امیدواریم سال آینده جشن بی سوادی را برگزار کنیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: طرح های مختلفی در وزارت برای ارتقای کیفیت آموزشی مطرح شد چرا که سال ها فلسفه تعلیم و تربیت درست و دقیقی نداشتیم و سند تحول بنیادین که در آن آموزش و پرورش بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت تدوین شده و زمینه اجرای آن هم فراهم شده است.

مهدی زاده به مقایسه وضعیت آموزشی قبل از انقلاب و بعد از آن هم پرداخت و افزود: در رابطه با تربیت معلم در برهه ای از زمان معلم از خارج کشور برای تعلیم و تربیت می آمدند و امروز معلمانی داریم که خودمان تربیت کردیم و پیشرفت های بسیاری در این رابطه به دست آمده است.

۳ مرکز ۲هزار دانشجو

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: در استان ۳ مرکز آموزش معلمان تحت عنوان دانشگاه فرهنگیان فعالیت می کند که وظیفه پرورش معلمان را انجام می دهند و تجهیزات بسیار خوبی در اختیار داریم.

مهدی زاده تصریح کرد: در چند سال پیش پذیرش دانشجو معلم از طریق دانشسرا بود و آمار دانشجویان هم حدود ۶۰ نفر بود و با افزایش امکانات و تجهیزات هم اکنون در خراسان جنوبی حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی به برکت انقلاب نهضت مدرسه سازی هم آغاز شد و امروزه در بسیاری از روستاها و شهرها مدارس در خور شان دانش آموزان وجود دارد.

 افسران پیشرفت

وی با تأکید بر اینکه معلمان افسران پیشرفت کشور هستند، اظهار کرد: قرارگاه تربیت این افسران نیز دانشگاه فرهنگیان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دانشگاه برنامه‌های راهبردی خود را ذیل بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین تنظیم کرده است، بیان‌کرد: بعد از ۸۴ سال که از تربیت معلم در خراسان‌جنوبی می‌گذرد توانستیم یک زمین ۱۰ هکتاری را سال گذشته با مساعدت بنیاد مستضعفان و همکاری اداره کل مسکن و شهرسازی را برای دانشگاه فرهنگیان به دنبال تلاش مسئولان در دوره های مختلف بگیریم.

مهدی‌زاده ادامه‌داد: فاز خوابگاهی و آموزشگاهی این پروژه شروع شده و امیداوریم با همکاری همه جانبه سازمان ها بتوانیم هر چه سریع تر این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم فضای مناسبی را برای آموزش دانشجویانمان فراهم کنیم، گفت: تشکیل بنیاد خیرین حامی دانشگاه و تشکیل مرکز نیکوکاری نهال انقلاب از دیگر اقدامات دانشگاه بوده است.

او با تاکید بر این که جایگاه رفیع و اساسی معلم بر همگان پوشیده نیست افزود: باید به آموزش معلمان در درجه اول اهمیت داد چرا که اگر مدرسه، امکانات، تجهیزات و دانش آموز داشته باشیم اما معلم شایسته ای نداشته باشیم همه این منابع به حاشیه خواهد رفت.

توسعه با حمایت همه جانبه

او به توجه و عنایت مقام معظم رهبری به معلمان هم اشاره کرد که بر اساس گفته ایشان مرکز اصلی ثقل نظام آموزش و پرورش است و افزود: برای توسعه کیفی و کمی باید همه سازمان ها به هم کمک کنند تا بتوانیم به اهداف مد نظر دست پیدا کنیم.

به گفته وی در شرایط فعلی باید قدردان داشته هایمان که به برکت انقلاب به دست آوردیم باشیم و یادمان باشد که کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

وی در پایان تاکید کرد: مشکلات و موانع وجود دارد اما باید با آینده امیدوار بود و با کمک هم این مشکلات را مرتفع و شاهد سربلندی ایران باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان برکت انقلاب خراسان جنوبی دانشجو معلم مهدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است، بنابراین بایدوبیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین نواختن زنگ سپاس معلم که به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در مدرسه حکمت اراک برگزار شد، اظهارکرد: نگاه به آموزش و پرورش، نگاه به یک مجموعه دستگاه عظیم زیربنایی است و هزینه کردن برای آموزش و پرورشِ در تراز انقلاب اسلامی با ویژگی پخته بودن، سنجیده کار کردن، همراه بودن با مشاوره و داشتن ملاحظات لازم از مسائل بسیار مهم و ارزشمند است.

وی افزود: همانگونه که رسالت انبیای الهی بویژه حضرت محمد (ص)، ترویج مکارم اخلاقی در جامعه بود، معلمان هم چنین رسالتی هستند، بنابراین همه باید قدر زحمات این قشر فرهیخته را بدانند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه معلمان در تعلیم و تربیت انسان نقش اساسی دارند تصریح کرد: باید فرهنگ تکریم معلم در بین همه اقشار جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: انسان‌سازی مهمترین وظیفه معلمان است و بشریت همواره برای رشد و تکامل اخلاقی نیاز به معلم و مربی داشته است.

وی ادامه داد: سرمایه هر کشوری برای توسعه همه جانبه و صحیح نیروی انسانی است، آموزش و پرورش بستر ساخت نیروی انسانی را فراهم می کند و در آموزش و پرورش فردای جوامع ساخته می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای تربیت نیروی کارآمد متعهد و متدین در آموزش و پرورش باید راهبرد اصلی در این وزارتخانه یادگیری خلاق به جای تکیه بر حافظه، تقویت قوه کشف و حل مسائل علمی، ایجاد عادات و رفتار اجتماعی متناسب با شئونات جامعه اسلامی و ایرانی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و عمل به آن و آموزش مهارت‌ها و حرفه های موردنیاز جامعه باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: معلمان باید قدر جایگاه خود را بدانند و برای تحقق آرمانهای امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدا و ملت بزرگوار ایران اسلامی گامهای بلندی بردارند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: استاد مطهری با اندیشه والا و درک از شرایط زمان، موفقیت‌هایی را برای نسل کنونی به یادگار باقی گذاشت، این استاد فرزانه، نمونه یک معلم فداکار و پرتلاش بود که برای ترویج مکارم اخلاقی و اسلامی در جامعه تمام تلاش خود را بکار گرفت.

معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی با تقدیر از تلاش‌های معلمان استان در مسیر تعلیم و تربیت، اظهار کرد: معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و معلم با دانش و رفتار خود می تواند بیشترین تاثیر را بر دانش آموزان داشته باشد.

وی افزود: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ عمومی کشور که شاید تا به حال کمتر به آن توجه شده بسیار است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نقش معلمان و اساتید دانشگاه بسیار برجسته و تأثیر گذار است تصریح کرد: گذشته غیرقابل تغییر و آینده را می‌شود ساخت، مهم‌ترین کار در همه‌ی جوامع ساخت آینده است و این معلمان هستند که با تربیت نسل‌ها، آینده را رقم می‌زنند و آن را تغییر می‌دهند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ایران از گذشته‌ای غیرقابل افتخار و ذلت‌بار در زمان کودتایی‌ترین رژیم تاریخ که در هیچ فضیلتی برتری نداشت به نقطه‌ای رسید که در دهه اول انقلاب اسلامی هشت سال در برابر همه‌ی قدرت‌های جهان ایستادگی کرد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه آموزش بیشتر نقش را در توسعه فرهنگی و در نهایت در پیشرفت جامعه دارد گفت: انسان سازی، تربیت و آموزش از رسالت‌های معلمان است، امروز آموزش و پرورش در تربیت جامعه نقش حیاتی دارد و ما در این راه از هیچ کوشش و تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین "وعده صادق" گفت: شاهکار همه‌ی موفقیت‌ها و تربیت نسل‌ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به نقطه‌ای رسیده است که فرزندان ملت ایران در ماه گذشته ضرب شست جمهوری اسلامی را به رژیم جنایتکار اسرائیل نشان دادند.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: ارتش رژیم خبیث اسرائیل در سال ۱۹۶۷ چهار ارتش قدرتمند عربی را ظرف شش روز از پای درآورد اما هم اینک ماه‌ها است در مقابل تربیت‌شدگان مکتب جمهوری اسلامی به خاک سیاه و ذلت نشسته است.

حسین مولوی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: ۱۷ هزار معلم شاغل و ۲۰ هزار معلم بازنشسته در سراسر استان مرکزی داریم و بنا داریم تقدیر شایسته ای از آنها در هفته معلم انجام شود.

کد خبر 749439

دیگر خبرها

  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان