Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در مدت ۳ سال گذشته بیش از هزار و ۴۰۰ پروژه مختلف در حوزه محرومیت‌زدایی توسط سپاه اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از   ساوه ، در دهه فجر قرار داریم و یکی از برنامه‌های مرسوم این ایام، افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف در جای جای ایران اسلامی از جمله استان مرکزی و سرزمین آفتاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی هم از جمله برنامه‌های مهم این روزها در استان مرکزی است که با حضور مسئولان سپاه و بسیج در شهرستان‌های مختلف انجام می‌شود.

بهره‌برداری  از طرح لایروبی، مرمت و کول‌گذاری قنات روستای باغشاهی ساوه از جمله این پروژه‌ها بوده که با حضور فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، امام جمعه شهرستان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان ساوه انجام شد.

این پروژه با صرف اعتباری معادل 820 میلیارد ریال انجام شده که 70 درصد هزینه آن با مشارکت اهالی روستا و 30 درصد آن توسط بسیج سازندگی تامین شده است.

سردار محسن کریمی، فرمانده‌ سپاه روح‌الله استان مرکزی در حاشیه افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی ساوه و زرندیه  در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه در شهرستان‌های مختلف گفت: طرح‌های مختلفی اعم از ساخت مسکن محرومان، احداث کانال آب و لایروبی قنوات توسط سپاه انجام و در دهه فجر درحال بهره‌برداری هستند.

وی افزود: بحث محرومیت‌زدایی با نگاه جدیدی در دولت دنبال می‌شود که در این راستا قرارگاهی در استانداری مرکزی تشکیل شده و سپاه به عنوان دبیر این قرارگاه قرار است با استفاده از تمام ظرفیت‌های استان به محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف استان بپردازد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: از این رو در راستای این رسالت نیازهای هر منطقه باید احصا شود و با توجه به نیاز هر منطقه و در سایه هم‌افزایی‌ها پروژه‌های متناسب در هر منطقه تعریف شود و در فاز اجرایی قرار گیرد.

کریمی بیان کرد: از مهم‌ترین اقدامات بسیج سازندگی می‌توان به بازسازی یا احداث مسکن برای آسیب‌دیدگان سیل اشاره کرد که این مهم با همکاری کمیته امداد، بنیاد مسکن، بهزیستی، خیران و گروه‌های جهادی انجام شده و خوشبختانه پروژه‌ها با پیشرفت 85 درصدی همراه هستند.

وی ادامه داد: سپاه روح‌الله در مدت 2 سال گذشته بیش از 50 کیلومتر لایروبی قنوات، کول‌گذاری و احداث کانال آب را انجام داده است و انجام پروژه‌هایی از این دست که در ارتباط با آب هستند در صدر فعالیت‌های سال آینده ما قرار دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: همچنین در مدت 3 سال گذشته بیش از هزار و 400 پروژه مختلف در حوزه محرومیت‌زدایی توسط سپاه اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج ‌سال آینده با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت جانشین سپاه زنجان: محرومیت‌زدایی در 89 روستا توسط بسیج سازندگی انجام شد سپاه زرندیه 5 میلیارد و 800 میلیون تومان خدمات محرومیت‌زدایی به مردم ارائه کرد

  اهدای 16000 سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند  

کریمی افزود: از دیگر اقدامات مهم سپاه در مدت 2 سال گذشته می‌توان به راه‌اندازی بیش از 760 صندوق قرض‌الحسنه مردم‌محور اشاره کرد که در راستای اشتغالزایی بسیار تاثیرگذار بوده است همچنین در این مدت هزار و 600 سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند اهدا شده است.

  ایجاد 2500 فرصت شغلی با اعطای تسهیلات  

وی تصریح کرد: در راستای اشتغالزایی به منظور اعطای تسهیلات در این حوزه تفاهم‌نامه‌ای را با کمیته امداد و بنیاد مستضعفان منعقد کرده‌ایم که به دنبال آن بیش از 30 هزار نفر آموزش‌های لازم در حوزه اشتغال را فراگرفته‌اند و امسال برای دو هزار و 500 نفر با اعطای تسهیلات اشتغال ایجاد شده است.

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در ادامه سفر به شهرستان ساوه با حضور در مسجد امیرالمومنین ساوه و با حضور در مراسم اهدای 3 هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه سپاه ناحیه ساوه با اشاره به اهمیت تقویت کارآمدی مساجد و برگشتن آنها به کارکرد اصلی خود گفت: با توجه به تلاش دشمنان در جنگ نرم باید مساجد را به کارکرد اصلی خود بازگردانیم و از این رو قرارگاه‌های محله‌محور باید به صورت واقعی در مساجد شکل بگیرد تا شاهد کارآمدی و ایفای نقش بیشتر مساجد باشیم.

  لازمه تامین نیازهای هر محله کار جهادی و انقلابی است  

وی افزود: لازمه تامین نیازهای هر محله کار جهادی و انقلابی است و این مهم با فعالیت مساجد در تراز انقلاب حاصل می‌شود بنابراین فعالیت‌های مسجدمحور باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و مساجد باید به عنوان سنگر کلیدی پرحرارت و پررونق فعالیت کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: رزمایش کمک‌های مؤمنانه مصداقی از کارکرد اصلی مساجد است که باید در طول سال ادامه داشته باشد و پایگاه‌های مساجد باید همانند دولت کوچکی عمل کنند که وظیفه ارائه خدمت به مردم محله و حوزه استحفاظی خود را دارند.

کریمی بیان کرد: نیاز امروز جامعه تشکیل محله‌های اسلامی با مدیریت جهادی است زیرا مهم‌ترین هدف در گام دوم انقلاب تشکیل  دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است که باید در این راستا مجاهدانه تلاش کنیم و نقش مساجد در راستای رسیدن به این هدف ترسیم شده نقشی اساسی و کلیدی است.

سرهنگ حجت‌الله دستجانی، فرمانده سپاه ناحیه ساوه هم در این مراسم با اشاره به ضرورت تبیین صحیح دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: رسیدن به استقلال سیاسی دستاورد ناب و مهم انقلاب اسلامی است اما برخی به غلط  دستاورد انقلاب را صرفاً در معیشت خلاصه می‌کنند.

وی افزود: امروز نظام اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و دستاورد آن که همان استقلال سیاسی است یک ضلع تصمیم‌گیرنده معادلات جهانی به شمار می‌رود درحالی که در 200 سال قبل از انقلاب دورانی پر از حقارت و ظلمی را مشاهده می‌کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه تصریح کرد: امروز شاهد نظام سیاسی مردم‌سالاری دینی در کشور هستیم درحالی که در گذشته ملت ایران از یک نظام دیکتاتور و مستبد سیاسی رنج می‌بردند.

دستجانی بیان کرد: طبق مستندات علمی دنیا 5 درصد مقالات داغ دنیا در ایران تولید می‌شود درحالی که ایران تنها یک درصد جمعیت جهان را دارد و این حجم از رشد علمی با وجود تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: وارونه نشان دادن دستاوردهای انقلاب حربه دشمن برای از بین بردن باور مردم به انقلاب است که در مقابل این فتنه‌انگیزی‌ها باید مقاومت را سرلوحه کار خود قرار داد و با تکیه بر جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی مانع از توطئه‌افکنی‌های دشمن شد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه عنوان کرد: در دو سال گذشته اقدامات بزرگی در راستای نهضت کمک‌های مؤمنانه انجام شده و سپاه با کمک مردم در این مدت 27 هزار بسته کمک مؤمنانه و 80 سری جهیزیه به جز کمک‌های خودجوش در شهرستان ساوه توزیع کرده است.

دستجانی افزود: همچنین 3 هزار بسته معیشتی هم در دهه فجر امسال در شهرستان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی محرومیت زدایی سپاه ناحیه ساوه بهره برداری توسط سپاه سال گذشته پروژه ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش

دریافت 39 MB کد خبر 6096687

دیگر خبرها

  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل