Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:33:11 GMT

فرمانداران استان تهران را بشناسیم

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۰۸۸۳

فرمانداران استان تهران را بشناسیم

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون فرمانداران در قلمرو ماموریت خویش به عنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه ها و دستگاههای مختلف حاکمیتی هستند. همچنین در حوزه امنیت عمومی منطقه نیز نیروی انتظامی تحت نظارت فرمانداران عمل می کنند.

بر اساس قانون وظایف و مسئولیت های استانداران و فرمانداران، استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در برابر رئیس جمهور و هیات وزیران مسئول بوده و به عنوان نماینده وزیر کشور مسئولیت اجرای وظایف و اختیارات آن وزارت را در استان عهده دار خواهد بود و در مقابل وزیر کشور پاسخگوست و به همین ترتیب فرماندار نیز مسئولیتهای مذکور را در مقابل هیات دولت عهده دار است و مسئول برقراری و حفظ نظم و امنیت شهرستان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که دستگاههای اجرایی و امنیتی در هر شهرستان ملزم هستند تحت نظارت فرماندار فعالیت کنند، تعیین فرماندار برای هر شهرستان اهمیت فراوانی دارد و به فعالیت های اجرایی و تامینی در آن منطقه انتظام می بخشد.

تعیین فرمانداران استان تهران با داشتن ۱۶ شهرستان و جمعیت قابل توجه ساکن در این شهرستان ها از اهمیت بالایی برخوردار است و بر این اساس پس از انتصاب استاندار جدید در ۱۸ مهر ماه امسال کار انتخاب فرمانداران نیز کلید خورد.

بر اساس جدیدترین اظهار نظر استاندار تهران در دی ماه امسال، تاکنون ۱۰ فرماندار استان تهران منصوب و یک فرماندار تثبیت شده است، سه فرماندار دیگر هم برای طی مراحل اداری و اجرایی به وزارت کشور معرفی شده اند و درباره فرمانداران باقیمانده هنوز تصمیم گیری نشده است.

نگاهی به ترکیب فرمانداران استان تهران در دولت سیزدهم بیانگر آن است که تلاش شده تا جوانگرایی در کنار تخصص یکی از مولفه های انتخاب فرمانداران باشد.

استاندار تهران در این باره گفته است: در خصوص تمامی انتصابات یک ارزیابی دقیق و کارشناسی شکل گرفته است و کمیته ای به عنوان کمیته ارزیابی فعالیت کرده و با افراد مصاحبه علمی و مسئولیتی کرده اند و سعی شده تا به بهترین گزینه ها برسیم.

منصوری تاکید کرد: یکی از شاخص های مد نظر ما، جوانگرایی و جوانسازی بدنه مدیریتی بود که امروز می توان با افتخار اعلام کرد که میانگین سن مدیران جدید منصوب در مجموعه استانداری تهران و فرمانداری های تابعه، حداقل ۱۰ سال جوانتر از مدیران سابق شده است و این فرصتی جهت ایجاد یک سرمایه مدیریتی برای کشور محسوب می شود.

اسامی فرمانداران شهرستان های تهران و تخصص آنها به شرح زیر است:

فرمانداران استان تهران در دولت سیزدهم نام شهرستان فرماندار  اسلامشهر حسین حبیبی بهارستان عبدالله نوحی پاکدشت مهدی یوسفی جمارانی پردیس ظفر پور ابراهیم لاطران پیشوا  ابراهیم تاجیک نوری دماوند رضا طاهرخانی رباط کریم امید احمدی تهران عیسی فرهادی ری حسین توکلی کجانی شمیرانات سید مهدی ساداتی شهریار نوراله طاهری شهرقدس وحید گلی کانی قرچک بهمن خطیبی فیروزکوه ابوالقاسم مهری ملارد جابر کریمی ورامین  مجید درویشی

برچسب‌ها وزارت کشور فرمانداران شهر تهران محسن منصوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور فرمانداران شهر تهران وزارت کشور فرمانداران شهر تهران محسن منصوری فرمانداران استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است، انتظار داریم اعضای کمیته کارگری و دیگر نهادهای حمایتی با تمام توان پیگیر حق و حقوق کارگران باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا رضایی، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر با حضور در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان با اعضای کمیته کارگری و شورای کار دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی در این دیدار با اشاره به مقام کارگران اظهار کرد: اگر پیامبر اسلام با آن عظمت بوسه بر دستان کارگران می‌زدند، جا دارد که فرماندار نیز پابوس کارگران شهرستان باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب افزود: کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است، انتظار داریم اعضای کمیته کارگری و دیگر نهادهای حمایتی با تمام توان پیگیر حق و حقوق کارگران باشند.

وی با بیان اینکه بهترین کارها، سخت‌ترین کارها بوده و کارگری یکی از مشاغل سخت دنیا است، گفت: پیگیری مطالبات و حقوق قانونی کارگران حداقل کاری است که مسئولان در قبال این قشر زحمت‌کش وظیفه دارند که انجام دهند.

محمد پیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان میاندوآب نیز در این دیدار اظهار کرد: کارگر نقطه آغاز تولید و صنعت است، اگر در جامعه‌ای صدای چرخ دنده‌های تولید شنیده نشود، پیشرفتی نیز حاصل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: با بیان اهمیت تولید و جایگاه کار و کارگر در مدارس، می‌توان دانش‌آموزان را به سمت کار و تولید سوق داد.

کد خبر 748767

دیگر خبرها

  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت