Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رویترز، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز شامگاه یکشنبه به شبکه ام اس ان بی سی آمریکا گفت که طی هفته جاری برای ازسرگیری مذاکرات به وین بازمی‌گردد.

آمریکا به صورت غیرمستقیم در این مذاکرات حضور دارد؛ زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین این کشور ماه مه ۲۰۱۵ (اردیبهشت ۱۳۹۷) از توافق برجام خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالی  مدعی شد: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستار ادامه مذاکرات وین است و این امر نشان‌دهنده و علامت باور ما دال بر این است که برجام از بین نرفته و به باید برجام را احیا کنیم؛ زیرا به نفع ماست.  

مذاکرات وین که از ۱۳ فروردین سال جاری با هدف بازگشت طرف ها به برجام و رفع تحریم های آمریکا علیه ایران آغاز شده است، طی هفته های اخیر وارد مرحله حساسی شده است.

واشنگتن جمعه گذشته (۱۶ بهمن) در میانه مذاکرات وین، معافیت ایران از برخی تحریم‌های هسته‌ای را بازگرداند.آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه روز جمعه به وقت محلی چندین معافیت از تحریم ها را در رابطه با فعالیت های هسته ای غیرنظامی ایران امضا کرد. این اقدام دولت بایدن، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای لغو آنها را تغییر داد.

برچسب‌ها برجام ایالات متحده آمریکا جو بایدن رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام ایالات متحده آمریکا جو بایدن برجام ایالات متحده آمریکا جو بایدن رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ایران مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به خیزش دانشجویی

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که فضای دانشگاه محل مناسبی برای یهودی‌ستیزی نیست.

به گزارش ایسنا، بایدن در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: فضای دانشگاه یا حتی ایالات متحده نباید محلی برای یهودی‌ستیزی یا تهدید به خشونت علیه دانشجویان یهودی باشد. اینجا جای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

بایدن در ادامه عنوان کرد که با فرستادن گارد ملی برای مقابله با این اعتراضات مخالف است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که این اعتراضات منجر به تغییر سیاست آن‌ها در خاورمیانه نخواهد شد.

بیش از ۱۷۰۰ معترض دانشجوی حامی فلسطین طی دو هفته گذشته در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده از جمله «دانشگاه تگزاس» در آستین، «دانشگاه چاپل هیل» کارولینای شمالی، «دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا» در هامبولت و دیگر مراکز دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

صدها دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا از متفرق کردن تحصن خود خودداری کرده‌اند و به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، معترضان دانشگاه کالیفرنیا خود را برای هرگونه رویارویی با ده‌ها افسر پلیس مستقر و هلیکوپترهای در حال پرواز آماده می‌کنند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902253

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است