Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری فرانسه امروز به مسکو می‌رود تا در دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود، وضعیت امنیتی اروپا و روند اوضاع پیرامون اوکراین را بررسی کند و سپس عازم کی‌یف خواهد شد و قصد دارد به پیمان صلحی بین روسیه و اوکراین دست یابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در اواخر سال 2021 میلادی، وزارت امور خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه‌ای با آمریکا در خصوص تضمین‌های امنیتی و توافق نامه‌ای با پیمان آتلانتیک شمالی درباره اقدامات متقابل برای تضمین امنیت روسیه و کشورهای عضو ناتو را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اواخر ماه ژانویه (اوایل بهمن ماه)، ایالات متحده و ناتو پاسخ‌های کتبی خود به پیشنهادات مسکو را به این کشور تحویل دادند. همانطور که رئیس‌ جمهوری روسیه هفته گذشته اعلام کرد، واشنگتن و بروکسل خواسته‌های اساسی مسکو را در اسناد پاسخ خود نادیده گرفتند.

در این رابطه روسای‌ جمهوری روسیه و فرانسه پنجشنبه گذشته در جریان گفت‌وگوی تلفنی نتیجه مذاکرات روسیه با ایالات متحده و ناتو درباره تضمین‌های امنیتی را مورد بررسی قرار دادند. طرفین برای سومین بار طی یک هفته گذشته بود که با یکدیگر رایزنی می‌کردند. پوتین و ماکرون پیش از این در تاریخ اول فوریه (12 بهمن) و 28 ژانویه (8 بهمن ماه) نیز با یکدیگر گفتگوهای تلفنی داشتند.

خبرگزاری «تاس» امروز گزارش داد، "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌ جمهوری روسیه بعد از ظهر امروز، دوشنبه در کرملین منتظر "امانوئل ماکرون" همتای فرانسوی خود است تا به مذاکرات دوجانبه درباره مسائل امنیتی اروپا و روند اوضاع پیرامون اوکراین ادامه دهد. ماکرون قصد دارد امروز (7 فوریه/18 بهمن ماه) به مسکو سفر کند. رئیس جمهوری فرانسه  روز بعد (سه شنبه) نیز عازم اوکراین خواهد شد.

همانطور که "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی رسمی کاخ کرملین اعلام کرده، رهبران دو کشور طی دو هفته گذشته سه بار تلفنی با یکدیگر صحبت کرده و توافق کردند که ماکرون روز دوشنبه به روسیه سفر کند. به گفته وی، موضوعات زیادی در دستور کار نشست سران روسیه و فرانسه خواهد بود.

پسکوف از جمله موضوعاتی که روسای جمهور در مذاکرات خود به آن خواهند پرداخت،به موضوع تضمین‌های امنیتی برای فدراسیون روسیه اشاره کرد. پسکوف اطمینان داد که پوتین آماده ادامه گفت‌وگوهای تلفنی دوجانبه خواهد بود تا نگرانی‌ها، چشم‌انداز وضعیت و درک مسکو از آنچه در پاسخ از سوی ایالات متحده و ناتو دریافت شده است را تشریح کند.

"یوری اوشاکوف"، مشاور رئیس جمهوری فدراسیون روسیه در مسائل سیاسی نیز یادآور شده که پوتین و ماکرون به مذاکرات خود درباره بحران داخلی در اوکراین ادامه خواهند داد.

ماکرون: عادی سازی اوضاع بدون مذاکره با روسیه غیرممکن است

رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه و در آستانه سفر خود به مسکو در مصاحبه‌ای اعلام کرد که عادی سازی اوضاع بین المللی بدون مذاکره با روسیه غیرممکن خواهد بود. وی درباره اوضاع پیرامون اوکراین نیز تاکید کرد که "در حال حاضر لازم است وخامت اوضاع از طریق گفتگو کاهش یابد تا از بروز درگیری مسلحانه جلوگیری شود."

نشریه «پولیتیکو» روز یکشنبه در تحلیلی نوشت: امانوئل ماکرون در جریان سفر رسمی به مسکو، قصد دارد با ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه در خصوص موضوع "تهاجم" به اوکراین یک توافقنامه صلح منعقد کند.

طبق این اطلاعات، رئیس جمهور فرانسه دارای دیدگاه خاص خود درباره "خودمختاری راهبردی" اروپایی است که بر اساس آن اروپا باید بطور مستقل از منافع امنیتی خود دفاع کند و در شرایطی که واشنگتن و مسکو با یکدیگر "مقابله می‌کنند" در حاشیه قرار نگرفته و بیکار ننشیند. علاوه بر این، رهبر فرانسه معتقد است که کشورهای غربی ممکن است مجبور به سازش با روسیه شوند، علیرغم این واقعیت که کشورهای عضو ناتو مطمئن هستند که پوتین تنها در صورت نمایش قدرت و افزایش ارسال تسلیحات به خاک اوکراین از مواضع خویش عقب ‌نشینی خواهد کرد.

این نشریه با اشاره به اینکه فرانسه نقش ویژه‌ای برای اتحادیه اروپا در مذاکرات مربوط به اوکراین می بیند، افزود: به عقیده ماکرون، دیدار فیزیکی می تواند به درک بهتر مواضع یکدیگر کمک کند (منظور گفتگوی مستقیم بین رئیس جمهوری فرانسه و روسیه است) تا به نتیجه گیری کلی از اوضاع رسید.

در خبر دیگری گزارش شده، در وب سایت کاخ سفید اعلام شده که "جو بایدن"، رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل ماکرون، رهبر فرانسه روز یکشنبه، تلفنی درباره وضعیت اوکراین و روابط دیپلماتیک بین دو کشور گفتگو کردند. این مذاکرات در آستانه دیدار رئیس جمهور فرانسه و همتای روس وی ولادیمیر پوتین انجام شد.

رهبران دو کشور درباره تلاش‌های دیپلماتیک و بازدارنده در پاسخ به افزایش مستمر حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین صحبت کردند. روسای جمهور دو کشور بر ادامه حمایت خود از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کردند. علاوه بر این، ماکرون و بایدن توافق کردند که ارتباط خود را حفظ کرده و به مشورت با متحدان و شرکای دیگر اروپایی ادامه دهند.

پیشنهاد ماکرون برای تهیه طرح امنیتی جدید برای کاهش تنش با روسیهرایزنی مجدد پوتین و ماکرون درباره اوکراین و مسائل امنیتیروسیه: آمریکا تلاش می‌کند تمامی مشکلات امنیتی کنونی را به اوکراین مرتبط سازد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اخبار روسیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فرانسه ولادیمیر پوتین جمهوری روسیه رئیس جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست مطبوعاتی مشترک با شی جین‌پینگ، همتای چینی وی در پاریس، ضمن اشاره به تداوم تامین کمک برای کی‌یف، مدعی شد که آمریکا و متحدانش به‌دنبال تغییر رژیم در روسیه نیستند!

ماکرون که در کاخ الیزه میزبان جین‌پینگ است، در گفت‌وگو با رئیس جمهور چین، از وی خواست تا اطمینان حاصل کند که پکن برای مسکو کمک قابل استفاده در جنگ فراهم نخواهد کرد. ماکرون از تعهدات پکن مبنی بر خودداری از فروش سلاح یا تامین کمک برای روسیه، استقبال کرد.

جین‌پینگ در این سفر با اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز دیدار کرد. فون درلاین در این دیدار گفت که «برای محدود کردن تحویل کالاها با مصرف دوگانه به روسیه که می‌توان در جنگ از آنها استفاده کرد، تلاش بیشتری لازم است» و در عین حالا مدعی شد که این مساله «روابط اتحادیه اروپا و چین را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.»

ماکرون نیز گفت: توضیح اهمیت تاثیر این جنگ بر امنیت اروپا و عزم ما در حمایت از اوکراین تا هر زمان که نیاز باشد، ضرورت دارد. البته غرب قصد تغییر رژیم در مسکو را ندارد.

رئیس کمیسیون اروپا نیز از پکن خواست تا از تمام نفوذش بر روسیه برای توقف جنگ استفاده کند و در ادامه ماکرون مدعی شد که تمایل دارد تا «گفتمان نزدیک را حفظ کند.» وی همچنین از تصمیم جین‌پینگ برای سفر به فرانسه در راستای آنچه «هماهنگی مواضع دو کشور در آستانه سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین در ماه مه» خوانده شده است، استقبال کرد.

ماکرون افزود: ملاقات با رئیس جمهور چین امکان دنبال کردن یک دستور کار مشترک را فراهم و تکلیف قصد و نیت جهت برقراری صلح پایدار را روشن می‌کند.

جین‌پینگ در این نشست از غرب به‌دلیل تحریف وجهه چین در بحبوحه جنگ اوکراین انتقاد کرد و گفت: چین بحران اوکراین را ایجاد نکرد و یک طرف این جنگ هم نیست. نمی‌پذیریم که از بحران اوکراین برای مقصر دانستن دیگران، خدشه‌دار کردن چهره کشورهای ثالث و به‌راه‌انداختن یک جنگ سرد جدید استفاده شود. همانطور که تاریخ به دفعات نشان داده است، همواره می‌توان جنگ‌ها را از طریق مذاکره حل و فصل کرد. پکن نیز همواره در برقراری صلح نقش مثبتی ایفا کرده است.

کد خبر 6099034

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند