Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج قرار است مدیر کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی تودیع و معارفه و رسماً جاوید بخت جایگزین غلامحسین حکمتیان در این اداره مهم خواهد شد.

همه ادارات و دستگاه ها در یک استان جایگاه ویژه خود را دارند اما 3 اداره در استان کهگیلویه و بویراحمد جایگاه مدیریتی در آن شاید به نوعی مهمتر از سایر دستگاه ها و ادارات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای پوشش جنگلی بسیار گسترده و همچنین حیات وحش منحصر به فرد با گونه‌های گیاهی خاص استان بوده که در سایر نقاط کشور چنین وضعیتی یا دیده نمی‌شود و یا کمتر دیده شده است.

از این جهت مدیریت در دو اداره منابع طبیعی و محیط زیست استان جایگاه ویژه دارد مدیران این دو دستگاه می بایست از میان افراد متخصص و البته متعهد به حفظ انفال گزینش شوند.

همچنین در کنار آن‌ها اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی نیز یکی دیگر از ادارات مهم استان به شمار می‌رود چرا که کهگیلویه و بویراحمد استانی گردشگرپذیر در کشور به شمار می‌رود که با داشتن محیط زیست و منابع طبیعی غنی و مناظر دیدنی و بکر این ۳ اداره کل متمایز از سایر ادارات استان به شمار رفته و بر اساس همین اصل می‌بایست مدیران لایق و کارآزموده برای آن در نظر گرفت.

اما در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد دست‌درازی و چنگ اندازی افراد سودجو و منفعت طلب به منابع طبیعی و اراضی زیست محیطی هستیم.

هر روز خبرهای ناخوشایندی از این وضعیت در استان شنیده می‌شود زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد از حد گذشته و تبدیل به تپه خواری، کوه خواری، پل خواری، جاده خواری، رودخانه خواری، قبرستان خواری شده که مسئولان منابع طبیعی و محیط زیست برای مقابله با این‌ها باید عزم جدی داشته باشند.

تخریب جنگل‌های استان و همچنین دست درازی به منابع ملی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دست به دست هم می دهد که وظیفه مدیرکل جدید منابع طبیعی را دو چندان کند.

جاوید وقت مدیرکل جدید منابع طبیعی می بایست با رویکرد جدید همراه با عزم دولت برای مقابله با زمین‌خواری وارد عرصه مدیریتی شود با وضعیتی که زمین‌خواران برای استان ایجاد کرده‌اند در چند سال آینده دیگر خبری از جنگل و مرتع و دشت های شقایق در استان نخواهد بود اینک با تجلیل از همه تلاش ها و زحمات مدیران سابق به خصوص آقای حکمتیان باید رویکردها را در دولت جدید تغییر کرده و به صورت عملیاتی و ضربتی با تخلفات برخورد شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: این دانشجویان در جشنواره تدریس برتر و جشنواره اقوام افتخارآفریدند.

سلیمان حسینی نیک افزود: وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰۰ دانشجو معلم در دو دانشگاه پردیس کوثر و شهید ایزدپناه در شش رشته تحصیلی و دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی پیش رو ۴۰۰ دانشجوی دیگر به آنها افزوده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد