Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی قافله باشیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خانوارها شامل زنان سرپرست خانوار و مددجویان دارای معلول در شهرها و روستاهای استان هستند که صاحب خانه شدند.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی بهزیستی در شهرها و روستاهای این استان مسکن ندارند که از این تعداد۲ هزار و ۳۰۰ خانوار در شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قافله باشیان بر خانه‌دار شدن مددجویان تاکید کرد و افزود: طبق برنامه ریزی اداره کل بهزیستی استان باید امسال ۸۰۰ واحد مسکونی در شهر و روستا برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی بسازد که از اول سال جاری تاکنون ۴۲۸ واحد ساخته و تحویل داده و مابقی با میزان پیشرفت های متفاوت باقی مانده است که تلاش می کنیم روند ساخت و ساز شتاب داشته باشد.

وی اظهار داشت: از زمان اجرای طرح نهضت مسکن برای مددجویان از سال ۹۰ تاکنون بهزیستی استان یکهزار و ۷۰۹ خانوار در قالب مسکن مهر ثبت نام کرده اند که تاکنون ۷۸۶ واحد ساخته و به آنان واگذار شده و مابقی با در دست اقدام است.

وی افزود: برای ساخت این واحدها هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در قالب مسکن تعاونی نیز ۱۱۳ مددجوی زیر پوشش را برای ساخت ساماندهی و واحدهای احداث و تحویل شدند که در این زمینه نیز یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار داشت: در قالب ساخت و خرید از سوی خود مددجویان نیز سه هزار و ۷۱۴ خانوار اقدام کردند که تاکنون از مجموع این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل شده است.

قافله باشیان افزود: برای تکمیل این واحد های مسکونی ۲۸ میلیارد تومان به مددجویان کمک شد.

وی اظهار داشت: ۱۱۰ هزار نفر که شامل یک هشتم جمعیت استان می شود زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن هستند.

از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

طبق آمار اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در مجموع نیاز به مسکن به حدود ۱۸ هزار واحد برای تمامی اقشار در این استان است.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی مسکن سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی مسکن بجنورد خراسان شمالی مسکن سازمان بهزیستی کشور خراسان شمالی زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.

وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.

به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد