Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:22:39 GMT

علت بروز پیک ششم کرونا/اطلاعات واکسن ها شفاف سازی شود

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۱۶۲۱

علت بروز پیک ششم کرونا/اطلاعات واکسن ها شفاف سازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یدالله سهرابی، با اشاره به اینکه قبل از بروز پیک ششم باید به تجزیه و تحلیل داده‌ها در خصوص واکسیناسیون افراد در سنین مختلف پرداخته می‌شد، افزود: قبل از بروز پیک ششم باید شفاف سازی در مورد عوارض ناشی از عدم تزریق واکسن به ویژه دوز سوم در جامعه انجام می‌شد تا افراد بدانند صرفاً با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن نمی‌توان با سویه جدید این ویروس مقابله نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجزیه و تحلیل داده‌های آماری از سوی مراجع ذیصلاح از جمله سازمان نظام پزشکی عامل مهمی در آگاه سازی عموم مردم جامعه و پیشگیری از بروز پیک ششم کرونا محسوب می‌شد.

سهرابی ادامه داد: انتشار اطلاعات دقیق از میزان مبتلایان با وجود تزریق واکسن و اینکه چگونه افراد با وجود رعایت پروتکل‌ها به بخش‌های حیاتی مراکز درمانی از جمله سی سی یو و آی سی یو منتقل شدند، گام مهمی در تصمیم گیری نهایی افراد برای تزریق واکسن به ویژه دوز سوم داشت.

عضو شورای عالی نظام پزشکی به تلاش‌های بی وقفه کادر درمان به ویژه جامعه پزشکی در طی همه گیری کرونا اشاره کرد و گفت: با وجود ایثارگری‌های شبانه روزی کادر درمان هم چنان با قرمز شدن کلانشهرهایی مثل تهران؛ اصفهان، مشهد و…، مواجه هستیم و این امر نشان می‌دهد که سویه جدید این ویروس نیاز به پیشگیری و مراقبت‌های اساسی‌تر دارد و استفاده از واکسن بدون داشتن تصورات ذهنی نادرست عامل مهمی در کاهش آمار مبتلایان در جامعه خواهد بود.

سهرابی، اعتماد سازی در خصوص واکسن‌های تزریقی را حق مسلم افراد جامعه عنوان کرد و ادامه داد: باید اطلاعات دقیقی از نوع واکسن‌های موجود در مراکز بهداشتی و اثرات و عوارض آنها به مردم داده شود تا با آگاهی کامل نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند و هر نوع شفاف سازی در این زمینه میزان مرگ و میر و تعداد مبتلایان را کاهش می‌دهد.

به گفته وی، بازگشایی مدارس، اماکن تجاری و فروشگاه‌ها و بسیاری از مشاغل غیرضروری از جمله عوامل مهم در انتشار سریع‌تر سویه جدید ویروس کرونا در جامعه محسوب می‌شود.

کد خبر 5418896

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا سازمان نظام پزشکی سویه اومیکرون کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون سرطان چاقی پروتکل های بهداشتی رنگ بندی کرونایی واکسن داروسازی بروز پیک ششم تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است