Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@03:41:23 GMT

تحولی نوین در دنیای نظافت

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۱۷۸۶

تحولی نوین در دنیای نظافت

امروزه با توسعه علم و تکنولوژی در سطح دنیا و تغییر شیوه های زندگی در بشر امروزی ، هر روزه شاهد یک رویداد جدید و تحول در عرصه نظام بهداشتی هستیم ، اما تابحال به چه اندازه این رویدادهای بهداشتی توانسته است ، به انسان امروزی کمک نماید ؟ جواب این سوال خیلی سخت نیست، با نگاهی به وضعیت سلامت جسمی و روحی جامعه می توانیم شاهد این واقعیت باشیم که با وجود این همه تحول جدید و ارتقاء نظام بهداشتی ، متاسفانه نتوانسته ایم ، به یک توسعه پایدار در زمینه نظام سلامت در جامعه دست پیدا کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظافت صنعتی چیست ؟

طی یک تعریف ساده می توان گفت که نظافت صنعتی به اجرای اصول نظافت توسط روش های صنعتی و استفاده از ماشین آلات مکانیزه در امر نظافت گفته می شود .در تعریف نظافت حرفه ای سوالات متفاوتی نمایان است از جمله یکی از این سوالات اینست که چرا بایستی از نظافت به روش صنعتی استفاده نماییم؟ یکی از محاسن انجام نظافت به شکل صنعتی و مکانیزه ،بالا بردن سرعت انجام کار نظافت می باشد .در واقع با استفاده از دستگاههای مکانیزه شستشو می توانیم نظافت محیط را با سرعت بالاتر انجام دهیم .مدیریت زمان در انجام پروسه های بهداشتی یکی از برترین ارکان در نظام سلامت جامعه است .یکی دیگر از محاسن نظافت به روش صنعتی ،پایین آوردن هزینه های مستقیم در اجرای اصول بهداشت محیط است.در واقع با استفاده از دستگاه های مکانیزه نظافتی از جمله دستگاه اسکرابر در نظافت سطوح صاف می توانیم متراژ وسیعی را با ، سرعت بالا و استفاده حداقلی از آب و مواد شوینده و بکار گرفتن فقط یکنفر اوپراتور مورد نظافت حرفه ای قرار داد.

دستگاه های مکانیزه در نظافت صنعتی و کاربرد آنها  

همانطور که از نام دستگاه های مکانیزه نظافتی پیداست ،کار اینگونه از ادوات، مکانیزه نمودن نظافت در محیط های کاری متفاوت است .مکانیزه نمودن نظافت منحصر به یک کارخانه و یا محیط صنعتی نیست ،بلکه امروزه بصورت رایج اینگونه دستگاه های نظافتی به شکل خانگی در منازل مورد استفاده قرار می گیرند. .در قسمت ذیل به معرفی و کاربرد هرکدام از این ملزومات نطافت صنعتی می پردازیم .

دستگاه زمین شوی صنعتی (اسکرابر صنعتی) در شستشوی مکانیزه سطوح صاف

دستگاه اسکرابر به دستگاهی گفته می شود که توسط آن سطح زمین را بصورت مکانیزه مورد شستشو قرار میدهیم .هر دستگاه اسکرابر از دو واحد شستشو و خشک کنی استفاده می نماید .واحد شستشو شامل برس شستشو ،مخزن آب تمیز ،الکتروموتور چرخش برس و گیربکس می باشد.همچنین واحد خشک کنی شامل تی خشک کنی ،موتور مکش ، مخزن آب کثیف دستگاه می باشد .دستگاه زمین شوی در دو نوع زمین شوی دستی (اسکرابر دستی) و زمین شوی سرنشین دار تولید می شود .بنا به متراژ محیط ، میزان تردد افراد در سطح مجموعه و تراکم وسایل مستقر در محیط ،مشخص می نماییم که برای شستشوی صنعتی از چه نوع کف شوی صنعتی استفاده نماییم. با استفاده از یک زمین شوی دستی رنج متوسط میتوانیم سطحی با متراز 1500 متر مربع را در عرض یک ساعت مورد شستشو و خشک کردن قرار دهیم ،اما همین سطح توسط یک نیروی انسانی طی حداقل 10 ساعت مورد شستشو قرار می گیرد .این در حالی است که انرژی نیروی انسانی رفته رفته تحلیل رفته و مسلما بر سرعت  و کیفیت شستشو تاثیر منفی خواهد گذاشت .پس استفاده از دستگاه کف شوی صنعتی علاوه بر کوتاه نمودن زمان انجام کار ، در کاهش چشمگیر هزینه های نظافت (تعدادکمتر نفرات خدماتی و کاهش مصرف انرژی ) تاثیر بسزایی دارد.

شماره تماس با کارشناسان فروش :44140005 -021

نقش جاروبرقی صنعتی در نظافت محیط

معروف ترین دستگاه نظافت صنعتی که همه ما از زمان خردسالی تا بحال با آن آشنا بوده ایم ، دستگاه جاروبرقی می باشد .دستگاه مکنده صنعتی در محیط های مختلف عملیات مکش مواد را به شکل آلودگی و یا مواد حساس را انجام می دهد.امروزه از دستگاه جاروبرقی صنعتی در مصارف مختلف استفاده می شود .مصارف عمده جاروبرقی عبارتند از :مبحث نظافت مکانیزه ، انتقال مواد (توسط جاروبرقی های دیزلی و یا الکتریکال قوی)،جدا سازی مواد ارزشمند (صنعت طلا سازی) و...دستگاه مکنده صنعتی در تنوع مختلف تولید می شونداز جمله جاروبرقی سطلی که شناخته شده ترین دستگاه مکنده صنعتی است و در دو نوع جاروبرقی آب و خاک و جاروبرقی خاک تولید می شود.جاروبرقی سطلی با توان های مختلف تولید می شود .جاروبرقی سه موتوره آب و خاک  را می توان بنا به توان مورد نیاز در کارهای صنعتی از جمله نظافت و غبارگیری در سطح انبارها ، نظافت صنعتی در سطح سالن تولید کارخانجات ، کارگاه های نجاری و یا MDF و...مورد استفاده قرار داد.نوع دیگر جاروبرقی توربینی (جاروبرقی دائم کار) است .در این نوع بجای استفاده از موتور زغالی به تعداد ، از یک عدد الکتروموتور ساید چنل با توان مختلف استفاده شده است .این نوع از جاروبرقی صنعتی دائم کار را در کارهای نظافت صنعتی سنگین از جمله صنایع سیمان ، نظافت صنعتی در سطح کارخانجات فولاد ، نظافت صنعتی در سطح کارخانجات پتروشیمی و.... مورد استفاده قرار می گیرد .اگر با دید تخصصی به یک دستگاه جاروبرقی حرفه ای توجه داشته باشیم ،بایستی مولفه های قدرت مکش و سرعت مکش مواد  را در هر جاروبرقی مورد بررسی قرار دهیم .بعنوان مثال در مکش موادیکه دارای چگالی کمتری هستند ،بایستی به آیتم سرعت مکش توجه نماییم (مکش گرد و غبار) و زمانیکه مواد مورد مکش از دانسیته بالا برخوردار هستند ،بایستی به واحد قدرت مکش در آن مدل جاروبرقی توجه نماییم .

کارواش صنعتی (واترجت صنعتی) در شستشوی سطوح

با استفاده از دستگاه کارواش صنعتی می توانیم هر نوع سطحی را توسط پرتاب پر قدرت آب مورد شستشوی صنعتی قرار دهیم .دستگاه واترجت در دو نوع واترجت آبسرد و واترجت آبگرم تولید میشود .در یک دستگاه جت واش آب سرد دوقسمت پمپ و الکتروموتور از ارکان اصلی هر دستگاه کارواش آب سرد میباشند .کارواش آب سرد در دو نوع کارواش نیمه صنعتی (تا فشار 120 بار) و کارواش صنعتی آبسرد (از فشار 120 بار به بالا و دبی آب بیش از 9 لیتر در دقیقه)تولید می شود .واترجت آب سرد صنعتی معمولا در عملیات های پردازشی سطوح  ، واترسند بلاست ،شستشوی پرفشار بر روی سطوح مورد استفاده قرار می گیرند .نوع دیگر یعنی واترجت آب گرم دارای سه قسمت اصلی  پمپ ، الکتروموتور و گرمکن آب است .این دستگاه قادر است آب را تا نزدیک به نقطه جوش گرم نماید و با این کار قدرت پرداش آب را در شستشوی سطوح چرب بالا ببرد .امروزه از دستگاه کارواش صنعتی در کارهای مختلف به غیر از مقوله نظافت صنعتی نیز استفاده می شود ،از جمله برش سطوح سخت توسط فشار آب ، شکستن سطوح سخت سنگی در کارهای عمرانی سد سازی ،تونل سازی و ...

سوییپر های صنعتی در نظافت صنعتی سطوح سخت

سوییپر یا جاروب محوطه نوع دیگر از ماشین آلات مکانیزه نظافت صنعتی است که می تواند گردو غبار و دیگر زباله های جامد را از روی سطوح آسفالتی و یا سیمانی جمع اوری نماید .سویپر صنعتی در دو نوع سوییپر دستی و سوییپر سرنشین دار تولید می شود .با استفاده از سوییپرهای خودرویی میتوانیم سطوح گسترده را با متراژهای بیش از 5000 هزار متر مربع را در سطح کارخانجات صنعتی ، بیمارستانها ، پارکینگ های طبقاتی ،خیابانها و معابر شهرک های صنعتی مورد نظافت قرار داد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/                                                        

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر نظافت صنعتی کارواش صنعتی جاروبرقی صنعتی اسکرابر صنعتی رپرتاژ آگهی مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر مورد استفاده قرار استفاده از دستگاه کارواش صنعتی تولید می شود نظافت صنعتی مورد شستشو شوی صنعتی واترجت آب دو نوع زمین شوی آب سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان

صالح محمدی گفت: زمان خزانه‌گیری برنج در شالیزارهای داخل شبکه آبرسانی، فومنات و اراضی خارج از شبکه از طریق تقویم زراعی اطلاع‌رسانی شد که برنجکاران باید با توجه به آن کشت و کار را انجام دهند.

وی عنوان کرد: نشاء برنج نیز در ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان انجام شد.


شخم اولیه ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شخم اولیه ۱۷۲ هزار هکتار از شالیزارهای استان معادل ۷۲.۲۶ درصد انجام شده‌است، اضافه کرد: با توجه به اهمیت شخم اولیه، شالیکاران برخودار از منابع آب سنتی و آب‌های سطحی با استفاده از این فرصت حتما نسبت به انجام شخم و آماده‌سازی شالیزار اقدام کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۸۹ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۷۹.۴ درصد به روش نشاء مکانیزه و مابقی سنتی کشت شد و ۲۰۱ هزار هکتار معادل ۸۴.۴۵ درصد به شیوه مکانیزه برداشت شد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود که امسال نیز ۲۰۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به شیوه مکانیزه کشت شود و برداشت ۲۱۰ هزار هکتار از شالیزارها هم به همین روش انجام شود.

به گفته محمدی، انجام کار وجین مکانیزه نیز برای ۳۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان پیش‌بینی شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شالیکاران خواست تا برنج را برپایه تقویم زراعی کشت کنند.

به ازای هر هکتار شالیزار حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلو بذر برای خزانه‌گیری توصیه می‌شود، شالیکاران قبل از جوانه‌دار کردن بذر، آزمون خاک را در محل خزانه انجام دهند و بذر برنج را ضدعفونی کنند.

شالیکاران برای جدا کردن بذرهای کاملا پُر و سنگین از بذرهای پوک و نیمه پر باید بذر مورد نظر را در محلول آب و نمک قرار دهند، برای این کار باید به آب، نمک اضافه شود تا غلظت آب افزایش یابد، بطوری که یک تخم مرغ به اندازه یک سکه بالای آب قرار گیرد در اینصورت غلظت آب نمک برای بوجاری مناسب است.

بذرها در داخل محلول آب نمک ریخته و هم زده شود بذری‌هایی که در بالای آب قرار گیرند یا در وسط آب غوطه‌ور شدند غالبا ناسالم و غیر بذری هستند و باید توسط یک آبکش از بذرهای سالم جدا و برای مصرف غیربذری استفاده شود.

بذری‌هایی که کاملا ته نشین می‌شوند، بذرهای مناسب برای کاشت بوده که باید سریع از آب نمک خارج و چند مرتبه با آب معمولی شسته شود بطوری که نمک از بذرها کاملا جدا تا هیچگونه اثر سوء بر روی جوانه زنی بذر ایجاد نکند.

منبع : ایرنا

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است